Help mij!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Help mij!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 11:20

ik moet een onderzoekje over iets engels of amerikaans schrijven en ik zta eraan te dneken om dat over het Paint horse te doen, ik zat hier al te kijken maar ik ze geen topic hier over staan. wie kan mij helpen. bijvoorbeeld er zijn een aantal verschillende soorten paints, wie kan mij aan een goede site hierover helpen???

ow ja als je nog een ander goed engels, amerikaans of australish ras weet waar ik wel 2 blaadjes vol over kan banketstaaf, plies zeg het dan!
alvast bedank!

Walco_Aqua

Re: Help mij!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:17

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:21

heb je al met google gezocht??

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:30

maaiketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:55

je zei dat je iets over ENGELS of amerikaans kan doen, dus de engels volbloed kan dan ook wel.... daar kan je volgens mij best veel over schrijven!

en ik heb nog wat info op een paarden cdrom staan die ik voor mn verjaardag heb gekregen, ik zoek m zo even op! Tong uitsteken

maaiketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:07

Hier is het:

De Paint komt uit de Verenigde Staten. Quarter Horses zonder egale kleur konden niet opgenomen worden in het stamboek hiervan. Speciaal voor de registratie van deze gevlekte veulens, vaak geboren uit verschillende eenkleurige Quarter Horses, werd de American Paint Horse Association opgericht. Dit was het begin van het ontstaan van de Paint.

De American Paint Horse Association registreert alleen gevlekte paarden die van de Quarter Horse afstammen. Een andere vereniging voor gevlekte paarden is de Pinto Horse Association of America, die paarden van meerdere rassen opneemt zolang maar aan de kleurvoorwaarden wordt voldaan. Dit betekent dat niet elke Pinto een Paint is, maar dat wel elke Paint een Pinto is. De Paint wordt gebruikt als westernpaard bij races en rodeo's, voor trektochten en plezierritten, als ranchpaard en als showpaard.

Met uitzondering van de kleur hebben de Paints dezelfde kenmerken als de Quarter Horses. Deze paarden hebben een breed voorhoofd, ogen die vriendelijk en expressief zijn en een neus die op die van een Arabier lijkt. Paints hebben weinig schoft. De achterhand is sterk ontwikkeld en gespierd. De schofthoogte van deze paarden ligt tussen de 1,42 en 1,72 m.

Een Paint heeft witte vlekken op het lichaam. De meest voorkomende kleurtekening is "tobiano", waarbij het wit over de rug loopt in regelmatige en grote vlekken. Bij de kleur "overo" loopt de witte tekening niet over de rug, maar vanaf de buik omhoog in onregelmatige en gevlamde vlekken. Paints zijn intelligent, betrouwbaar, rustig en hebben een uitstekend temperament. De gangen van de Paint zijn rustig. Het dier heeft een groot versnellingsvermogen.

sorry dat het zo lang is, maar ik hoop dat je er wat aan hebt! Bloos