iemand ervaringen met de kwpn hengst 'Tygo'?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wouterpaard

iemand ervaringen met de kwpn hengst 'Tygo'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 18:27

Lavanta

Re: iemand ervaringen met de kwpn hengst 'Tygo'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:52

De eerste nakomelingen van Tygo worden dit jaar geboren. Op de show van Sietse van Dellen waren al enkele nakomelingen te zien. Er is daar ook een topic over geweest, deze kan je misschien via de zoekfunctie vinden.
Wij doen dit jaar onze Furore merrie bij Tygo.
Wat is de afstammeling van jou merrie??

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 14:12

ik kon nix via de zoekmachine vinden....

Ik weet alleen dat er zeoliet in de merrie zit. Als je de rest wil weten kan ik wel even navragen.
Er komt dus een pittige paardje uit....

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:04

Ik ken Tygo als een heel fijn paard. Een zeer goed karakter en staat voor je klaar als dat nodig is. Tygo is zeer fijn te rijden en springt super (dat zei Nathalie vd Mei die hem rijd). Ik was ook op de show van Sietse en was goed te spreken over zijn nakomelingen. Vooral de Tygo x Furore was een super mooi veulen die ook goed kon lopen.
Ben dus erg benieuwd Lavanta, of de combinatie met jou Furore merrie ook zo goed gaat uitpakken!!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:53

Ik was dus niet bij de show van Sietse, maar ik had Tygo al wat langer in gedachten voor onze Furore. Dit omdat onze Furore iets lang in de rug is en laagbenig is. Tygo is juist wat korter in de rug en is hoogbenig. Verder zit achter Tygo mooi bloed (Numero Uno x Purioso) en er komen veel goede sportpaarden uit de stam van Tygo.
Daarom hebben wij voor Tygo gekozen bij onze merrie Lachen
Nu maar afwachten of ze drachtig wordt, eerst verwachten we in juni een veulen van Guidam uit deze merrie.