is deze merrie (NRPS) ster te krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

is deze merrie (NRPS) ster te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 15:55

ik wil graag jullie mening vragen over mijn pony, denken jullie dat ze ster te krijgen is??
hier ff wat foto's
Afbeelding

Afbeelding
haar vader is Sjapoer en haar moedersvader is Nimb (alle bij volbloedarabieren)
haar vorige eigenaar heeft al 2x geprobeerd om haar ster te krijgen...maar ze heeft er de laatste tijd een hoop bespiering bij gekregen... 9 maart heeft ze een veulentje gehad duz ze is nog niet in top vorm.. (deze foto's zijn op 3 april genomen) Schijnheilig
nou wat denken jullie?? Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Karin op 06-04-05 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Cute

Re: ster??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:30

Als ze al 2 keer op de keuring is geweest voor ster, dan zou ik me de moeite van de 3e keer besparen eerlijk gezegd.
Ze kan dan wel meer bespiering hebben gekregen, maar het ster predicaat wordt bepaald door exterieur en beweging. Met die extra bespiering zal ze er zeker beter uit zien, maar het exterieur en de beweging veranderd daar niet echt door.
Daarbij staat er bij het stamboek geregistreert dat ze al 2 maal eerder aangeboden is, de kans dat ze haar nu wel ster laten worden is zeer gering.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:11

Maar ja, wie niet waagt die niet wint... En 3x is scheepsrecht Tong uitsteken Om er even spreekwoordelijk op in te gaan.

Als jij die moeite wil nemen en goed in je achterhoofd houdt dat het een zeer kleine kans is, waarom niet? Dit zijn typisch van die dingen die men echt zelf moet beslissen, het gaat jou tijd en moeite kosten, niet ons Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:09

Effy schreef:
Maar ja, wie niet waagt die niet wint... En 3x is scheepsrecht Tong uitsteken Om er even spreekwoordelijk op in te gaan.

Als jij die moeite wil nemen en goed in je achterhoofd houdt dat het een zeer kleine kans is, waarom niet? Dit zijn typisch van die dingen die men echt zelf moet beslissen, het gaat jou tijd en moeite kosten, niet ons Knipoog

Sluit ik me bij aan.
En wie niet waagt, wie niet wint Knipoog
Ik zou er gewoon voor gaan!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 14:03

zo veel moeite gaat dat niet kosten hor... we zijn er toch al voor het veulentje!! Bloos

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:37

NEE heb je, JA kun je krijgen Haha!

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:35

knolliepower schreef:
zo veel moeite gaat dat niet kosten hor... we zijn er toch al voor het veulentje!! Bloos

Waarom dan niet proberen toch, als je er toch bent.
Niet geschoten is altijd mis Haha!

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:12

Ik ben vorig jaar met mijn vorige merri ook heen gegaan. Was al blij geweest met een premie, ze kreeg eerste Premie en we mochten door naar Ermelo waar ze ster werd. En niet alle merrie's zijn daar ster geworden. Ze was trouwens wel in een top conditie en lekker bespierd.
Er waren wel wat punten voor kritiek, maar niemand had dit verwacht, dus... gaan!!!

Moet dit jaar met mijn nieuwe merrie, Ben benieuwd!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:28

ik vind haar heel mooi maar niet bijzonder voor een arabier eerlijk gezegd (sorry)
Maar waarom wil je dan zo persee dat je ster word? is toch helemaal niet belangrijk?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 17:46

ze is geen arabier maar een NRPS!!

Careano

Re: is deze merrie (NRPS) ster te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:55

Ik vind dat je het altijd kunt proberen! En je pony ziet er tiptop uit.. Zoals manonnetjoee zegt: Nee heb je, ja kun je krijgen.. Veel succes!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:55

El_vis schreef:
ik vind haar heel mooi maar niet bijzonder voor een arabier eerlijk gezegd (sorry)
Maar waarom wil je dan zo persee dat je ster word? is toch helemaal niet belangrijk?

Het is niet belangrijk maar leuk!
Wie wil nou niet zijn merrie ster hebben Knipoog
Het is iig een mooie merrie.
Ik zou gewoon gaan!!!

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:02

En anders laat je er keuringsklaar maken bij een bekende...

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:10

El_vis schreef:

de predikaten zijn echt niet voor niks uitgevonden, voor de fokkerij zijn ze zeker wel belangrijk. Ik zie toch graag een merrie lijn met wat predikaten erin.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:14

misschien dat je een foto van haar hebt op stand? heb je ook de punten op papier waardoor ze geen ster werd? Misschien kun je kijken of je met behulp van eenprof die punten kan verbeteren.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:36

ehmm de laatste keer dat ze haar hebben geprobeerd ster te krijgen vonden ze dat ze wijd liep van achteren... maar dat doet ze alleen maar aan de hand als ze heel snel en overhaast loopt.... is er een manier dat je dat minder krijgt Verward

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:43

Ik denk dat kijkende naar het papier alleen het moeilijk wordt haar ster te krijgen. Dit omdat het nrps meer streeft naar een pony wat eenlager % arabisch bloed, en meer rijponytype heeft.

Niet geschoten is altijd mis, maar ik zou lekker genieten van mijn paardje tenzij je hele hoge fokambities hebt, en het resultaat van de vorige pogingen accepteren. Knipoog