minst leuke rassen..:S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

urdal_lover

minst leuke rassen..:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 20:34

halloo..

mensen lopen hier te zeuren soms over rassen die niet leuk zijn omdat ze bijv. sloom zijn of wat dan ook.. maar hoe kan je dat nou weten:S.. elk paard is verschillend dus dan kan je ook eigenlijk niets over de ras zeggen!..ik vind dus dat je niet kan zeggen ik vind die ras niet leuk want ze zijn altijd sloom:S.. want dat is niet altijd zo!.. maarja dat is mijn mening..

dit zal wel verkeerd staan.. want ik ben wel zo dom:P dat ik het verkeerd zet.. maar sorry dan:P.. het moest er even uit;)

gr. Danielle

Pexluvah

Re: minst leuke rassen..:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:49

Idd Ja
Er zijn mensen die gewoon een heel verkeerd beeld hebben van sommige paardenrassen en denken dat ze heel sloom zijn ofzo.. Zij zijn groot en ik is klein!
Zoals tinkers, fjorden etc.
Er zullen wel slome paardjes tussenzitten, maar er zijn ook een heleboel die heel actief zijn!

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:07

Hélemaal mee eens!!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:15

Mee eens natuurlijk, maar daarom kun je nog wel en voorkeur hebben voor een bepaald ras/type en een ander ras/type onderaan je lijst hebben. Je moet het zien als bij auto´s, de een vindt een Porsche waanzinnig en een eendje niks, een ander is idolaat van een eendje en hoeft niet zo nodig een Porsche. Mijn zus houdt van een ouderwets automodel, zoals en oude Mercedes. Ze vindt moderne auto´s met bv een schuine achterkant afshuwelijk! Ik vind juist dat ouderwetse model Mercedes afschuwelijk!
Kwestie van smaak en dat heeft niks te maken met of het werkelijk goed of slecht is, hoor.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:20

Daar heb je wel gelijk in, maar wat wel zo is, is dat je sommige rassen ronduit lelijk vind Clown
*Tinkers*Friezen* Bloos!
En soms hebben bepaalde rassen wel een bepaald karakter, zo kunnen sommige rassen erg rustig zijn, maar dan nog kun je niet zeggen dat alle paarden van dat ras hetzelfde zijn Lachen
Da's nou net het leuke want 2 Orchid's zou de wereld niet kunnen verdragen Tong uitsteken

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:46

JA dat is idd zo!
Maarja dat is een vooroordeel..
Daar kun je eigenlijk niet veel aan veranderen behalve dan eens op zon paard zetten..
Ik hou ook niet zo van appaloosa's maar evengoed kunnen ze wel lief zijn en daar gaat het toch om?!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:31

Helemaal gelijk!! *LOL*
Zeker van Tinkers, Fjorden, Trekpaarden en andere koudbloeden word erg snel gezegt dat ze sloom zijn. Maar dat heeft niks met het ras te maken! Eerder met de eigenaar. Ik ken zat warmbloeden die niet vooruit te branden zijn. Ik ken ook zat warmbloeden die lekker voorwaarts zijn en attent aan de hulpen. En eigenlijk ken ik maar een enkele koudbloed die sloom is, een manegepony bijvoorbeeld.
Maar je kan een paard zo sloom maken als je zelf wilt.. Dat heeft niks met het ras te maken, en maar heel erg weinig met de aard van het paardje.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:34

Orchid schreef:
Daar heb je wel gelijk in, maar wat wel zo is, is dat je sommige rassen ronduit lelijk vind Clown
*Tinkers*Friezen* Bloos!
En soms hebben bepaalde rassen wel een bepaald karakter, zo kunnen sommige rassen erg rustig zijn, maar dan nog kun je niet zeggen dat alle paarden van dat ras hetzelfde zijn Lachen
Da's nou net het leuke want 2 Orchid's zou de wereld niet kunnen verdragen Tong uitsteken

Dat is zo, je kan hebben dat je een ras niet mooi vind, en het daardoor je minst favoriete ras is.

En ik wou nog wat zeggen over koudbloeden, mensen denken namelijk altijd dat ze temperamentloos zijn ofzo. Ze hebben net zoveel temperament (en soms zelfs meer!! ik spreek uit ervaring.. :P ) dan een warmbloed. Alleen wat ik het voordeel vind van een koudbloed is dat ze meestal lekker koel in hun kop zijn, en niet een meter de lucht in springen voor een plastic zakje in de berm. Maar dat wil niet zeggen dat ze gigantisch fel kunnen worden en kunnen gaan springen en doen als ze op het strand of in het bos komen.

Jessicake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:13

Minst leuke rassen, heel makkelijk.

Op de eerste plaats shetlander, kweet ni waarom maar toch nope zoiets moet ik nooit hebben.
2des: Kwpn vind ik alles behalve mooie paarden

Geef mij maar iets anders dan een shet op kwpn-er achtig beestje. Kweet niet kwpn ziet er zo normaal uit en een shet is precies kweet ni wa maar toch liever ni.

Ik heb liever falabella's dan shetlanders.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:15

Jessicake schreef:
Minst leuke rassen, heel makkelijk.

Op de eerste plaats shetlander, kweet ni waarom maar toch nope zoiets moet ik nooit hebben.
2des: Kwpn vind ik alles behalve mooie paarden

Geef mij maar iets anders dan een shet op kwpn-er achtig beestje. Kweet niet kwpn ziet er zo normaal uit en een shet is precies kweet ni wa maar toch liever ni.

Ik heb liever falabella's dan shetlanders.

Eh hier moet je wel niet je minst leuke rassen opgeven hoor!(denk ik toch) Bloos

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:52

Idd, zo zeggen ze dat ook over Tinkers,
Mijn verzorgTink is supersnel, soms moet ik m nog longeren voor k ga rijden, komt af en toe ook omhoog en bokt best veel..GHewoon een superfitte en snelle pony!!

Je kunt een pony niet op zijn ras beoordelen, maar op het karakter...
De ene Fjord is misschien wat slomer als de andere, maar dat is niet alleen zo bij Fjorden, maar ook bij Kwpn-ers en andere rassen!!

Btw: Mijn verzorgtinker is een stuk pittiger dan mn verzorgKwpn-er!!..Terwijl die toch soms ok buien heeft Nagelbijten / Gniffelen

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:12

ik denk dat iedereen wel een favoriet ras heeft..

En dat mensen bevooroordeeld zijn moeten ze zelf weten.

ik denk altijd maar. Elk paard heeft iets in zichs. De een is beter in dat de ander in dat.

Gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde en dat geld ook voor paarden! Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:51

Ieder heeft toch zn eigen mening???

Dan kun je daar wel heel boos om worden....................
(zoals dat je zegt: ik vind een fjord niet mooi........... dan wordt je gelijk door iedereen aangevallen...... Dat is mijn mening en daar mag je gelukkig voor uitkomen)

Dus doe dan niet zo..............

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:09

MissSisa schreef:
Ieder heeft toch zn eigen mening???

Dan kun je daar wel heel boos om worden....................
(zoals dat je zegt: ik vind een fjord niet mooi........... dan wordt je gelijk door iedereen aangevallen...... Dat is mijn mening en daar mag je gelukkig voor uitkomen)

Dus doe dan niet zo..............

Ja, dat is zo. Je kan een paard niet mooi vinden, of het uiterlijk spreekt je gewoon niet aan.
Maar om nou te zeggen, ik houd niet van Tinkers of Fjorden want dat zijn van die slome beesten waar niks in zit.
Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Of ik houd niet van Trekpaarden, want dat zijn van die slome, saaie, dikke beesten.
Of ik houd niet van Arabieren, want dat zijn van die zenuwlijende beesten.
Elk paard verschilt van karakter, dat is niet rasgebonden. En als een paard sloom of vals is, dan ligt dat voor een groot deel aan de eigenaar.
Er bestaan geen foute paarden, alleen foute ruiters.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:05

Iemand vroeg een keer wat voor pony ik heb..
En dan zeg je Haflinger, krijg je als antwoord; 'wat moet je dáár nou mee?'

Nee het is geen 'bloedpaard' maar ook al is het officieel een koudbloedras; ze is nog behoorlijk vurig. Je zult ons de komende jaren nog niet op het strand tegenkomen!

Maar iedereen zijn mening, en die kan je niet altijd veranderen Knipoog

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:36

Maar een mening die bestaat uit vooroordelen, is geen mening vind ik.. Knipoog Dat is meelul.len met anderen vind ik.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:07

ik heb weleens dat mijn pony aangezien wordt voor een haflinger ( het is een appaloosa/connemara). ik vindt dat dan wel leuk, maar ja, zijn zij het als een belediging? dat boeit mij eigenlijk niet zo. k ben t met de topicstarter eens!!

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:51

Sommige tinkers zijn nog sneller dan de rest!!!! ( die van my)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:58

Leo_ke schreef:
Iemand vroeg een keer wat voor pony ik heb..
En dan zeg je Haflinger, krijg je als antwoord; 'wat moet je dáár nou mee?'

Nee het is geen 'bloedpaard' maar ook al is het officieel een koudbloedras; ze is nog behoorlijk vurig. Je zult ons de komende jaren nog niet op het strand tegenkomen!

Maar iedereen zijn mening, en die kan je niet altijd veranderen Knipoog

Ja jij zegt precies wat ik dacht Tong uitsteken
Als je dan zegt haflinger dan denken ze stomme saaie knol... Mensen hebben zo snel vooroordelen van paarden qua karakter terwijl dat niet eens rasgebonden hoeft te zijn.....
Ik heb ook zeker rassen die ik qua uiterlijk en uitstraling niet leuk vindt en niet bij mij vindt passen, maar kom ik zown paard tegen waarmee het klikt, dan vindt ik dat paard natuurlijk gewoon fantastisch. whatever het ras ook is. Maar de rassen die ik niet leuk vindt, vindt ik niet leuk vanwege hun bouw, niet vanwege aard.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:10

het hangt puur af van de rijder. elk mens is anders en heeft andere intresses.
mij doe je geen plezier met een M2 springpaard met top papieren. wat moet ik daar nou mee? de meeste zijn nog oer lelijk ook in mijn ogen. maar ja, een wedstrijd springruiter doe je weer geen plezier met mijn Tinker. dat heeft puur te maken met wat je gewend bent, en wat je van je paard verwacht.
let maar op, de meeste die tinkers, haflingers en fjorden niet leuk vinden, zijn wat meer ambitieuzer qua sport dan degenen die recreatief rijden.
( dit geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar over het algemeen is het wel zo)

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:43

Gele ezels Tong uitsteken (fjorden, haflingers) trekken mij helemaal niet, maar je hoort mij niet zeggen dat ze sloom zijn of minder kunnen, een goede vriend van mij heeft een 2 span Haffies in de marathon lopen en die doen het super maar ik heb niks met deze rassen. Net zoals shetlanders, ook niet mijn favoriet Clown Ik ben een tuigpaarden gek Haha! en dan wel van het KWPN type zoals Manno, Jonker, Ganges, Hofmeester...enz. En Saddlebreds (wel of niet gekruist) zijn mijn aller grootste favo's Bloos }>

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:00

slotje. Zie minst favoriete rassen Lachen