buitengewoon inteligent veulentje??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

buitengewoon inteligent veulentje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 18:34

is het noraal dat een drie week oud veulen hooi & gras eet als een volwassen paard?? (hij begon er al mee toen hij nog geen week oud was) Ja

Mansolein

Re: buitengewoon inteligent veulentje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:52

ja, hoor dit is heel normaal, meestal al naar een paard dagen beginnen ze daar mee.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:41

Die van mij deed na een paar dagen al alsof ze hooi at, dus gewoon de merrie nadoen door haar neus er in te duwen enzo.. na een week at ze een paar sprieten mee.. en nu is ze 20 dagen en wordt ze helemaal wild als ik met hooi aan kom.. brokjes eet ze ook al, en kleine paardensnoepjes ook.. nu ze haar tandjes heeft.
Dus misschien heb ik wel een inteligent veulen?? hahahahah
Veel plezier ermee..

Irissake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:17

hoi, mijn veulentje is nog geen week oud en probeert al hooi en gras te eten, hij deed eerst zijn mama na, en nu zie ik dat hij tog al sprietjes mee naar binnen werkt enzo Haha! dus denk wel dat dat normaal is Knipoog
groetjes

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:28

Twee jaar geleden hadden we ook veulen, die at vanaf dag twee al eigenwijs met mama mee. Niet echt eten, maar wel knabbelen. Nu hebben we veulen, is nu maand oud en die jat zelfs al hooi uit de balen als we er met m langs lopen richting stal en eet dat smakelijk op. Deze eet nu ook al minimaal twee weken met moeders mee, slikt dagelijks de voerbak uit nadat moeders biks gehad heeft (en wanneer het een keer zo is dat mams nog gereden wordt en er al voer in de bak ligt, staat meneer met zn koppie dr in te kauwen, vind mama niet zo leuk).
Daarnaast drinkt hij overigens ook al water naast de melk!
Dus niks geen vreemds....zelfstandig paardje Haha!;)