Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Rhea schreef:Hetzelfde geld voor de beide Samba Hit's wat overigens echte broers zijn. Sunny Boy heeft zich enorm goed gemaakt.
Rhea schreef:
San Brentano![]()
Zeg er maar een ding over. Ze moesten die voorbrenger een gevaren premie geven bovenop zijn loon.
prachtig, super bewegen, heel erg rustig, (viel mij trouwens dat alle hengsten gereden door die ruiter van de staatsstoeterij heel rustig waren) maar een groot nadeel: stokmaat 1.78 m anders wist ik wel met wie ik zou dekken dit jaar. Er werd een heel mooi veulen getoond (8 dagen oud) uit de volle zus van Jet Set D.
petraaken schreef:NOu ik ben er ook geweest en even mijn verslagje. Kon alleen geen foto's nemen. De kwaliteit ging bijzonder slecht zijn en heb daar dus vanaf gezien. Enkel met de videocamera beelden genomen. En die is helaas niet digitaal.
Danzas : viel mij heel erg positief op, mooi paard en goed bewegen. Weet alleen waar die ter dekking staat en baal als een stekker dat ik die niet op video genomen heb.
D'amour: viel ook mij goed mee.
D-day :Zeg er maar een ding over. Ze moesten die voorbrenger een gevaren premie geven bovenop zijn loon.
Samba Hit I : MAMMA MIA![]()
prachtig, super bewegen, heel erg rustig, (viel mij trouwens dat alle hengsten gereden door die ruiter van de staatsstoeterij heel rustig waren) maar een groot nadeel: stokmaat 1.78 m anders wist ik wel met wie ik zou dekken dit jaar. Er werd een heel mooi veulen getoond (8 dagen oud) uit de volle zus van Jet Set D.
Samba Hit II: nog heel erg jeudig maar dat is niet zo moeilijk aangezien hij ook nog maar 4 is en al 1.72m. Voor de rest even goed als de I.
Florett As: mooi paard, goede ruglijn. In het echt veel mooier dan op foto. Hoofd is aan de grote kant. Snel achterbeen. goede draf, mooi voorbeen techniek maar bewoog nogal veel met de bovenlip.
Daddy Cool: mooi paard, maar heel erg korte rug. draf is goed, was wat onrustig in de galop en gaat lichtjes wijd van achter.
Don Kennedy : goede drag, was ietsje vlak in galop maar heeft wel een goede stap.
Future : was wat onrustig, rug wat week, is frans rechtsvoor maar eigenlijk heel braaf aangezien hij door Sven Rothenberger wat werd overvraagt. Hij wou perse piaffe en passage tonen en dat kon dit paard nog niet goed aan wat duidelijk te zien was. Vond ik jammer dat Sven niet wat meer gewone oefening deed.
Rosario: was duidelijk niet met zijn gedachten bij zijn werk maar met hetgeen rond hem gebeurde.. Heeft een goede galop.
Royal Dance: Jaja de Royal Dance was aanwezig maar kon mij niet echt bekoren. Heeft een erg diepe (weke) rug, trok soms zijn rug dan nog weg. stap stijf van achter. traag achterbeen, heel erg lang paard. Met deze hengst moet ik niet fokken.
Rubiloh: ga ik niet veel woorden aan bestedenl: mooi paard maar Rubiquil is stukken beter.
San Brentano: hals aan de korte kant, goede draf, rug mocht wat vlakker, stap was overhaast, goede galop soms erg onrustig. Of het verzet was of gewoon bangeheid zou ik niet weten. Viel ons wat tegen.
Sunny Boy : goede gedragen ruime draf, zeer rustig paard, rug wat week/diep, hals aan de korte kant, heel mooi hoofd.
Troy: goede hengst maar niet super. Wat aan de korte kant. Goede stap, goede galop en goed achterbeen.
Wimbledon (ponyhengst: gereden door een van de kinderen van Gonnelien en Sven). Heel erg mooie voshengst, wat diepe rug maar verder heel erg goede gangen en werd super voorgesteld. Als ik nog pony's fokte had ik hier ook wel geweten.
Lord Sinclair : wel een goed paard dat heel erg goed beweegt maar die ruglijn kan absoluut stukken beter.
Universeel: moeilijk op de hand, goed voorbeen gebruik in draf maar vlak in de galop.
De springpaarden heb ik gezien maar eh kan me wel eens vergissen van sommige.
Polydor en Politair : Tja Pilot bloed hé. Niet bepaald braaf aan de hand.
Rascin, Oklund en Priamus Z: Rascin was nog de rustigste van de 3. Sorry Franske maar eh Oklund toonde zich nu niet bepaald als de rustigste.![]()
Kreator xx: zal wel zijn kwaliteiten hebben maar eh moeders mooiste is hij niet.
Casco: heel erg veel vermogen maar ook niet de makkelijkste om te rijden.
Montreux: heel rustig paard. maar minder vermogen dan Casco.
Verder weet ik het niet meer.
marije1987 schreef:Dit klinkt niet heel positief allemaal.. zijn er ook foto's gemaakt?
marije1987 schreef:Dit klinkt niet heel positief allemaal.. zijn er ook foto's gemaakt?
chantal1 schreef:Ik moet ze nog laten ontwikkelen maar met het uithalen van het rolletje is er wat mis gegaan ik vermoed dat er weinig goed zijn.
Aimee schreef:Cool, dus Sönke is ook echt aan het rijden en niet meer alleen aan het crossen....![]()
en werd Weyden niet getoond?