Hengstenshow De Ijzerenman hoe laat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Hengstenshow De Ijzerenman hoe laat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 17:45

Ik kom net terug maar ik wil er nog heen. wie weet ook al weer hoe laat het begint. 20.30 of 19.30 uur???? help. Ze nemen daar iig de tel. niet op.

Mer1980

Re: Hengstenshow De Ijzerenman hoe laat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 17:52

laat maar ik weet het al. 19.30 uur het is voor mij niet meer rendabel om in de auto te stappen nu (lees: ik moet vanuit Heinenoord komen = min. 1 1/2 uur rijden)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:30

En.. hoe was het? Waren de Polydor hengsten er ook? Polydox en Polytair en zo ja: hoe vond je hen?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:26

Ze waren er volgens mij wel maar ik kan helaas geen zinnig woord over een springpaard zeggen....

Ik moet zeggen dat Troy, na al dat negatieve commentaar over zijn draf, mij erg meeviel.

Hetzelfde geld voor de beide Samba Hit's wat overigens echte broers zijn.

Sunny Boy heeft zich enorm goed gemaakt.

Verder vond ik D'amour, de jonge Dream of Heidelberg erg positief opvallen.

Het idee van de ijzerenman om een aantal hengsten alleen aan de hand te tonen, heeft denk ik erg slecht uitgepakt. Zo zag je een D-Day alleen maar naar de ketting schoppen met zijn voorbenen, terwijl dat paard onder het zadel toch heel bewerkbaar is en heel fijn beweegt....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 09:52

Ik baal vreselijk dat ik zo laat thuis was gisteren dat ik niet kon komen. Had San Brentano zo graag willen zien. Boos!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:10

Rhea schreef:
Hetzelfde geld voor de beide Samba Hit's wat overigens echte broers zijn. Sunny Boy heeft zich enorm goed gemaakt.

Hoe vond je ze? Ik was #@$ echt niet in de gelegenheid om te gaan.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:55

de Samba Hit's??

Heel erg goed, Samba Hit II is wel nog een echte "baby" om het zo te zeggen. Ik ging er met een negatief beeld naar toe en kwam met een positief beeld terug. Ik vond ze echt goed!! Als ze niet zo enorm groot waren wist ik het wel!!
Overigens lijkt de bovenlijn van de Samba Hit II een stuk beter dan die van zijn oudere broer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:07

ik vond eigenlijk alle paarden wel goed Clown
alleen D-Day hadde ze idd zeker onder het zadel moeten laten zien...

wat ik overigens ook knap vond was die pony hengst met dat zoontje van sven rothenberger....die kon lopen zeg Vingers aflikken

ook vond ik het wel leuk dat piet raaymakers sr en jr er waren, vincent voorn en eric vd vleuten...ik heb zo als gewoonlijk weer genoten Haha!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:03

hebben jullie ook de hemgsten, future, harlem, san brentano en lord liberty gezien? Hoe liepen die?
Ik kon er zelf weer niet heen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:46

Haarlem alleen aan de hand, grotendeels van de tijd op 2 achterbenen. (niet aan de hengst te wijten)

Future onder Sven, de hengst heeft enorm veel en snel geleerd. Zag er netjes en veelbelovend uit. (voor de sport)

San Brentano Lips are sealed

Lord Liberty kan ik me niet meer voor de geest halen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:57

Rhea schreef:

San Brentano Lips are sealed

Verward

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:49

NOu ik ben er ook geweest en even mijn verslagje. Kon alleen geen foto's nemen. De kwaliteit ging bijzonder slecht zijn en heb daar dus vanaf gezien. Enkel met de videocamera beelden genomen. En die is helaas niet digitaal.

Danzas : viel mij heel erg positief op, mooi paard en goed bewegen. Weet alleen waar die ter dekking staat en baal als een stekker dat ik die niet op video genomen heb.

D'amour: viel ook mij goed mee.

D-day : Lips are sealed Zeg er maar een ding over. Ze moesten die voorbrenger een gevaren premie geven bovenop zijn loon.

Samba Hit I : MAMMA MIA Wow! Kwijl prachtig, super bewegen, heel erg rustig, (viel mij trouwens dat alle hengsten gereden door die ruiter van de staatsstoeterij heel rustig waren) maar een groot nadeel: stokmaat 1.78 m anders wist ik wel met wie ik zou dekken dit jaar. Er werd een heel mooi veulen getoond (8 dagen oud) uit de volle zus van Jet Set D.

Samba Hit II: nog heel erg jeudig maar dat is niet zo moeilijk aangezien hij ook nog maar 4 is en al 1.72m. Voor de rest even goed als de I.

Florett As: mooi paard, goede ruglijn. In het echt veel mooier dan op foto. Hoofd is aan de grote kant. Snel achterbeen. goede draf, mooi voorbeen techniek maar bewoog nogal veel met de bovenlip.

Daddy Cool: mooi paard, maar heel erg korte rug. draf is goed, was wat onrustig in de galop en gaat lichtjes wijd van achter.

Don Kennedy : goede drag, was ietsje vlak in galop maar heeft wel een goede stap.

Future : was wat onrustig, rug wat week, is frans rechtsvoor maar eigenlijk heel braaf aangezien hij door Sven Rothenberger wat werd overvraagt. Hij wou perse piaffe en passage tonen en dat kon dit paard nog niet goed aan wat duidelijk te zien was. Vond ik jammer dat Sven niet wat meer gewone oefening deed.

Rosario: was duidelijk niet met zijn gedachten bij zijn werk maar met hetgeen rond hem gebeurde.. Heeft een goede galop.

Royal Dance: Jaja de Royal Dance was aanwezig maar kon mij niet echt bekoren. Heeft een erg diepe (weke) rug, trok soms zijn rug dan nog weg. stap stijf van achter. traag achterbeen, heel erg lang paard. Met deze hengst moet ik niet fokken.

Rubiloh: ga ik niet veel woorden aan bestedenl: mooi paard maar Rubiquil is stukken beter.

San Brentano: hals aan de korte kant, goede draf, rug mocht wat vlakker, stap was overhaast, goede galop soms erg onrustig. Of het verzet was of gewoon bangeheid zou ik niet weten. Viel ons wat tegen.

Sunny Boy : goede gedragen ruime draf, zeer rustig paard, rug wat week/diep, hals aan de korte kant, heel mooi hoofd.

Troy: goede hengst maar niet super. Wat aan de korte kant. Goede stap, goede galop en goed achterbeen.

Wimbledon (ponyhengst: gereden door een van de kinderen van Gonnelien en Sven). Heel erg mooie voshengst, wat diepe rug maar verder heel erg goede gangen en werd super voorgesteld. Als ik nog pony's fokte had ik hier ook wel geweten.

Lord Sinclair : wel een goed paard dat heel erg goed beweegt maar die ruglijn kan absoluut stukken beter.

Universeel: moeilijk op de hand, goed voorbeen gebruik in draf maar vlak in de galop.

De springpaarden heb ik gezien maar eh kan me wel eens vergissen van sommige.

Polydor en Politair : Tja Pilot bloed hé. Niet bepaald braaf aan de hand.

Rascin, Oklund en Priamus Z: Rascin was nog de rustigste van de 3. Sorry Franske maar eh Oklund toonde zich nu niet bepaald als de rustigste. Clown

Kreator xx: zal wel zijn kwaliteiten hebben maar eh moeders mooiste is hij niet.

Casco: heel erg veel vermogen maar ook niet de makkelijkste om te rijden.

Montreux: heel rustig paard. maar minder vermogen dan Casco.

Verder weet ik het niet meer. Haha!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:21

Ik heb het ook enorm naar mijn zin gehad, aansprekende hengsten gezien en ik was erg onder de indruk van Samba Hit II. Hij is nog jeugdig maar ik vind hem net iets aparter dan zijn oudere broer.
Oklund zal waarschijnlijk last van lentekriebels hebben gehad Haha! Knipoog

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:32

Wat vonden jullie verder van Daddy Cool?
Zijn gemakkelijke springen viel me ontzettend meer voor een "dressuur paard" Knipoog
en hij had voor een 3 jarige al aardig wat balans onder het zadel in mijn ogen. Haha!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:57

Daddy Cool beweegt wel een tikje hectisch, moet een merrie met trage bewegingen hebben in mijn ogen.

En Samba Hit, tja die stokmaat he......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:16

petraaken schreef:
NOu ik ben er ook geweest en even mijn verslagje. Kon alleen geen foto's nemen. De kwaliteit ging bijzonder slecht zijn en heb daar dus vanaf gezien. Enkel met de videocamera beelden genomen. En die is helaas niet digitaal.

Danzas : viel mij heel erg positief op, mooi paard en goed bewegen. Weet alleen waar die ter dekking staat en baal als een stekker dat ik die niet op video genomen heb.

D'amour: viel ook mij goed mee.

D-day : Lips are sealed Zeg er maar een ding over. Ze moesten die voorbrenger een gevaren premie geven bovenop zijn loon.

Samba Hit I : MAMMA MIA Wow! Kwijl prachtig, super bewegen, heel erg rustig, (viel mij trouwens dat alle hengsten gereden door die ruiter van de staatsstoeterij heel rustig waren) maar een groot nadeel: stokmaat 1.78 m anders wist ik wel met wie ik zou dekken dit jaar. Er werd een heel mooi veulen getoond (8 dagen oud) uit de volle zus van Jet Set D.

Samba Hit II: nog heel erg jeudig maar dat is niet zo moeilijk aangezien hij ook nog maar 4 is en al 1.72m. Voor de rest even goed als de I.

Florett As: mooi paard, goede ruglijn. In het echt veel mooier dan op foto. Hoofd is aan de grote kant. Snel achterbeen. goede draf, mooi voorbeen techniek maar bewoog nogal veel met de bovenlip.

Daddy Cool: mooi paard, maar heel erg korte rug. draf is goed, was wat onrustig in de galop en gaat lichtjes wijd van achter.

Don Kennedy : goede drag, was ietsje vlak in galop maar heeft wel een goede stap.

Future : was wat onrustig, rug wat week, is frans rechtsvoor maar eigenlijk heel braaf aangezien hij door Sven Rothenberger wat werd overvraagt. Hij wou perse piaffe en passage tonen en dat kon dit paard nog niet goed aan wat duidelijk te zien was. Vond ik jammer dat Sven niet wat meer gewone oefening deed.

Rosario: was duidelijk niet met zijn gedachten bij zijn werk maar met hetgeen rond hem gebeurde.. Heeft een goede galop.

Royal Dance: Jaja de Royal Dance was aanwezig maar kon mij niet echt bekoren. Heeft een erg diepe (weke) rug, trok soms zijn rug dan nog weg. stap stijf van achter. traag achterbeen, heel erg lang paard. Met deze hengst moet ik niet fokken.

Rubiloh: ga ik niet veel woorden aan bestedenl: mooi paard maar Rubiquil is stukken beter.

San Brentano: hals aan de korte kant, goede draf, rug mocht wat vlakker, stap was overhaast, goede galop soms erg onrustig. Of het verzet was of gewoon bangeheid zou ik niet weten. Viel ons wat tegen.

Sunny Boy : goede gedragen ruime draf, zeer rustig paard, rug wat week/diep, hals aan de korte kant, heel mooi hoofd.

Troy: goede hengst maar niet super. Wat aan de korte kant. Goede stap, goede galop en goed achterbeen.

Wimbledon (ponyhengst: gereden door een van de kinderen van Gonnelien en Sven). Heel erg mooie voshengst, wat diepe rug maar verder heel erg goede gangen en werd super voorgesteld. Als ik nog pony's fokte had ik hier ook wel geweten.

Lord Sinclair : wel een goed paard dat heel erg goed beweegt maar die ruglijn kan absoluut stukken beter.

Universeel: moeilijk op de hand, goed voorbeen gebruik in draf maar vlak in de galop.

De springpaarden heb ik gezien maar eh kan me wel eens vergissen van sommige.

Polydor en Politair : Tja Pilot bloed hé. Niet bepaald braaf aan de hand.

Rascin, Oklund en Priamus Z: Rascin was nog de rustigste van de 3. Sorry Franske maar eh Oklund toonde zich nu niet bepaald als de rustigste. Clown

Kreator xx: zal wel zijn kwaliteiten hebben maar eh moeders mooiste is hij niet.

Casco: heel erg veel vermogen maar ook niet de makkelijkste om te rijden.

Montreux: heel rustig paard. maar minder vermogen dan Casco.

Verder weet ik het niet meer. Haha!

met deze reacties ben ik het helemaal eens...

nog even iets anders...vonden jullie het vrijspringen ook niet een beetje link?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:03

ik ben ook geweest Knipoog
vond de Samba hits er uitspringen Wow!
wat een galop en wat een souplesse Kwijl
en... koele karakters OK dan!
ik ga daar dit jaar zeker mee dekken
ook sunny boy liet een goede galop zien en een draf met een mooi soepel voorbeen
deze hengsten werden voortreffelijk gereden door de (duitse) ruiter
mooi met de neus eruit zodat het achterbeen beter onder kan treden

D'Amour vond ik ook een hele goede hengst

het viel mij op dat veel andere hengsten ronduit slecht gereden werden
achter de loodlijn getrokken waardoor het achterbeen er niet goed onder kon komen
zonde van de hengsten die zo gereden werden Verward
zo kwamen ze niet goed tot hun recht

ook sommige springpaarden werden slecht voorgesteld
1 liep ronduit kreupel
bij de ander hing de tong er een heel stuk uit
en het was hakken en zagen Verward

Casco sprong er het meest uit
mooie galop
geweldig springen maar die werd dan ook goed voorgesteld

het vrijspringen was rommelig doordat de paarden te weinig ruimte kregen zo kwam het klungelig over

verder heb ik erg genoten van de avond

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:10

Dit klinkt niet heel positief allemaal.. zijn er ook foto's gemaakt?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:09

marije1987 schreef:

ik vondt het toch wel een mooie avond hoor.
en ik ben het verder eens met de bevindingen van petraaken

ik heb wel foto's gemaakt maar deze gewist want ze waren veel te donker uitgevallen jammer!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 06:58

marije1987 schreef:

ik was van plan om foto's te nemen maar en had gehoopt doordat het lang licht is en misschien een goede belichting om goede foto's te kunnen nemen. Heb een aantal proeffoto's genomen met die fanfare maar de kwaliteit was niet goed en mijn digi werd echt traag doordat hij met blits moest werken. Vandaar dat ik nu dus enkel videobeelden heb.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:01

Ik moet ze nog laten ontwikkelen maar met het uithalen van het rolletje is er wat mis gegaan ik vermoed dat er weinig goed zijn.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:07

chantal1 schreef:
Ik moet ze nog laten ontwikkelen maar met het uithalen van het rolletje is er wat mis gegaan ik vermoed dat er weinig goed zijn.

Rolletje.........?
Wat is dat? Haha!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:25

Ik ben nog van de oude stempel, met zo'n grooooote lens Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:27

Cool, dus Sönke is ook echt aan het rijden en niet meer alleen aan het crossen.... Cool

en werd Weyden niet getoond?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:34

Aimee schreef:
Cool, dus Sönke is ook echt aan het rijden en niet meer alleen aan het crossen.... Cool

en werd Weyden niet getoond?

ja wel ..Weyden werd aan de hand getoond