Slijmprop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Slijmprop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 16:17

Mijn merrie heeft gister wat slijm uit haar vulva gehad. Het was doorzichtig van kleur en kwam er in slierten uit. Ook zat het al op haar staart. Het kwam met wat tussenpozen.
Het was niet roze zoals ik wel eens hoor. Omdat ze zeggen dat het veulen na de slijmprop binnen 48 uur kan komen (soms wel enkele weken), ben ik blijven waken, maar geen veulen dus.
Als ik zeker weet dat dit de slijmprop is ga ik weer waken maar als het ook gewoon slijm kan zijn, dan weet ik dat ik thuis kan blijven slapen aangezien deze nacht me al opgebroken heeft!

kirstin

Re: Slijmprop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:37

Ik vraag me weleens af voor wie het vermoeiender is om een veulen te krijgen, de moeder of het baasje Knipoog Ik heb hier ook een merrie staan die afgelopen maandag was uitgerekend was en vorige week al slijm achterliet. Dit was toen niet echt veel, maar gisteren waren het zoals jij zegt ook echte slierten.... ik was de hele nacht onrustig en de merrie stond gewoon te pitten Clown

Ik zou geen onnodige risico's nemen en het zekere voor het onzekere nemen... maar ik kan me voorstellen dat als je niet in het bezit bent van eventueel alarmapparatuur, het erg vermoeiend is... beter een nacht teveel daar geslapen dan een nacht te weinig, maar meer zinnigs kan ik er ook niet over zeggen.

Kegelt ze al? die van mij doet dat nu ruim een dag... + slierten slijm = snel een veulen zou je denken...

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 20:41

nee ze kegelt niet, maar het is haar eerste veulen dus het kan zijn dat ze helemaal niet gaat kegelen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:50

Dat maakt niet uit hoor. Of het de eerste keer is of niet. De meeste merries kegelen gewoon. Is het erg vuil (niet helder, troebel), en constant? Want anders zou ik de Da inschakkelen.

Wil je absoluut niet bang maken, maar er is vandaag een veulen na 2 weken dood in de baarmoeder te zitten eindelijk geboren. Daar kwamen ze achter omdat de merrie vuil werd van achter. Verdrietig

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:04

Mijn merrie had bij haar vorige veulens nooit gekegelt... uitzondering op de regel misschien....

Dat zijn idd de mindere verhalen, maar wel realistisch. Ik zie dat mijn merrie nu ook veel geeuwt, rondscharrelt, krabbelt. oei ze gaat liggen!

ik ben weg!

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 01:05

niet voor niets.... het veulen is er!

Succes nog, ik hoop dat het bij jou ook snel gebeurt!!!!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 08:59

@ Sammie: het is precies het tegenovergestelde van wat je zegt: het is juist wel helder (helemaal doorzichtig) en het is alleen 'savonds een beetje. Overdag komt er niets uit. Er is ook nog geen bloed uit gekomen. Dus ik hoop maar dat ze hier niet te lang mee rondloopt, ik bel de DA sowieso morgen om te vragen of het kwaad kan.
Het veulen is gelukkig erg levendig, het beweegt continu en ik kan 'm ook nog voelen.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 11:07

De DA heeft bevestigd dat het om de slijmprop ging.
Mijn merrie heeft alleen vrijdag en zaterdagavond nog slijm gehad, daarna niet meer. Als ze slijm blijft krijgen en het gaat stinken, dan moet ik de DA bellen. Maar het ziet er niet vies uit en stinkt ook niet, dus ik ga er vanuit dat het gewoon de slijmprop was. Ze zeggen dat het nog 48 duurt na de slijmprop, maar het is nu dus al 4 dagen nadat de slijmprop is afgekomen.