voeradvies gevraagd voor veulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

coconut_oud

voeradvies gevraagd voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 12:09

Hallo ,

Ons veulen van ong 5 maanden krijgt al een tijd ong een halve kilo merriebrok per dag. Maar nu willen we graag overgaan op veulenbrok, en voor de merrie weer basisbrok.
Kan het kwaad om het veulen van de een op andere dag veulenbrok te gaan geven?
En is een halve kilo per dag te veel of te weinig?
Ze staat op een weiland met weinig gras en krijgt hooi.

Groetjes coconut

_Elise

Re: voeradvies gevraagd voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:32

goeie vraag zeg ik denk dat het best kan naar veulen brok gaan en als het niet lukt kan je altijd nog weer terug gaan op die ander broken van biks...toch
en ik denk dat je iets mider dan een halve kilo moet doen voor een veulen omdat hij/zij ook al vers gras en hooi krijgt...maar ik zei het net al een hele goeie vraag!!!

groetjes elise

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:37

Ik zou hem niet in een keer op veulenbrok zetten maar eerst een beetje van beide soorten en dan over gaan op veulenbrok

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 07:47

merriebrok is voor de merrie hoor, niet voor het veulen. normaal gesproken krijgt die nog geen biks als het bij de moeder drinkt. voor het spenen kun je af en toe een beetje veulenbiks geven zodat het er al aan went. en als het dan gespeend is geen je voortaan veulenbiks totdat ze oud genoeg is voor basis. dus ik zou nu gewoon veulenbiks gaan voeren. kan geen kwaad om zo te veranderen.