Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.............
Dees schreef:Florencio is het gebakje voor de ogen; wat een prachtig dier.
Ik heb erg veel moeite mijn merries gust te laten terwijl er zo'n schitterende hengst rondloopt die ook nog eens prima doorgeeft. Eva of geen eva.... Maar goed: ooit zal ik er eentje van kopen
Ik vermoed dat de hengst in 2005 de meest gebruikte hengst zal zijn dus gelukkig zullen er over een jaar of 4 meer dan genoeg van rondlopen
Dees schreef:
Ik vermoed dat de hengst in 2005 de meest gebruikte hengst zal zijn dus gelukkig zullen er over een jaar of 4 meer dan genoeg van rondlopen
Magique schreef:Dees schreef:
Dat lijkt me sterk dat die in 2005 meest gebruikt gaat worden. Tegen die tijd dat dat EVA verhaal weg is, ervan uitgaande dat het weg gaat, zijn veruit de meeste merries al gedekt. Op diepvries zitten echt niet zoveel mensen te wachten.
CGJ12 schreef:Maar om mijn merrie nu helemaal naar Nijhof toe te karren voor dat diepvriesgoedje........ daar zat ik nu ook niet gelijk op te wachten.............
Magique schreef:Ik ben eigenlijk bang dat Gribaldi er weer de meeste gaat dekken allemaal weloverwogen fokkerskeuzes
CGJ12 schreef:Als alles goed gaad wilde ik in april toch dekken met Floris.
Maar om mijn merrie nu helemaal naar Nijhof toe te karren voor dat diepvriesgoedje........ daar zat ik nu ook niet gelijk op te wachten.............
.....
ceasario schreef:CGJ12 schreef:Als alles goed gaad wilde ik in april toch dekken met Floris.
Maar om mijn merrie nu helemaal naar Nijhof toe te karren voor dat diepvriesgoedje........ daar zat ik nu ook niet gelijk op te wachten.............
.....
http://img212.exs.cx/img212/9882/vandeman4hm.jpg[/img]
CGJ12 schreef:[
.....
[/quote]
Zo uit mijn hoofd:
Johnson
= Verdi
stap 7.6
draf 8.8
galop 8.6
ritt 9.4
kar 9.9
spr 7.8
Corrigeer maar even als ik het mis heb.........

annegti schreef:Maak je niet druk over die EVA zeg. Zeker als je maar 1 fokmerrie hebt is er geen enkel probleem. Mocht een merrie een EVA besmetting doormaken krijg je de volgende verschijnselen: een paar dagen iets snotterig en wat dikkere benen. Het kan (hoeft dus niet) dat de merrie de vrucht niet innesteld maar met 18 dagen is ze gewoon weer hengstig en kan zonder problemen terug gedekt worden.
Alleen als de merrie de besmetting doormaakt terwijl er direct naast een drachtige merrie staat die al wat verder heen is in de dracht is er een kleine kans dat deze merrie aborteerd. Dat is dus iets om in de gaten te houden.
Verder ben ik (en anderen met mij) ervan overtuigd dat bij de KWPN dekhengsten net als bij de rest van het warmbloedpaardenbestand in Nederland ca. 35% EVA positief is. Alleen wordt er in Nederland niet op getest omdat het als een relatief onschuldig virus wordt gezien. Dit integenstelling tot bv. CEM wat tot blijvende onvruchtbaarheid van de merrie kan leiden.

Magique schreef:Hoe komen ze daar in godsnaam aan die cijfers Wat voor rekenprogramma laten ze daar op los?