florencio

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

florencio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 09:42

de eigenaar van terrorieta is van plan om haar dit jaar drachtig
te maken van florencio
er wordt gezegt dat deze hengst het beste gebruikt kan worden op niet te kleine paarden
nu is terroriet ruim 175
en fokt ze veulens die redelijk aan de maat zijn
dus daar maken we ons niet al te druk over.

zijn er nog meer,die van plan zijn om deze hengst te gaan gebruiken
of zijn er al bokkers die nakomelingen van hem hebben rond lopen
ben erg benieuwd naar jullie indruk van zijn nakomelingen

risthia

Re: florencio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:31

Bij ons is er op dit momen 1 merrie drachtig van hem maar die is dit jaar vroeg geinsimineerd dus veulen komt pas volgend jaar

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:16

Ik zou toch opletten met dat EVA dat hij nu heeft. Wij waren ook van plan om Florencio te gebruiken dit jaar maar wij durven het nu niet doen met dat EVA. Hij wordt er nu wel voor behandeld maar is niet eerder met verzendsperma te verkrijgen dan vanaf mei. Of je moet diepvries willen gebruiken. Dan is er geen gevaar dat je merrie EVA positief wordt.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 11:30

klopt daar weten we van
inprincipe is het ook de bedoeling dat ze ergens in mei word
geinsimineerd.
en dan ook pas als het sperma eva vrij is getest
anders is diepvries nog een optie
word het hellemaal niets
wat wel jammer zou zijn ik vind het een hele mooie hengst
met een vreselijk mooie galop.
mocht het niets worden
dan staat united als reserve.
maar ik hoopp stiekem wel op florencio

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:38

Als alles goed gaad wilde ik in april toch dekken met Floris.
Maar om mijn merrie nu helemaal naar Nijhof toe te karren voor dat diepvriesgoedje........ daar zat ik nu ook niet gelijk op te wachten .............

Gelukkig leeft Jazz nog ............. en die is nog goedkoper ook.
Krijg ik er nog een broertje of een zusje bij voor het viertal........

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:40

Florencio is het gebakje voor de ogen; wat een prachtig dier.

Ik heb erg veel moeite mijn merries gust te laten terwijl er zo'n schitterende hengst rondloopt die ook nog eens prima doorgeeft. Eva of geen eva.... Maar goed: ooit zal ik er eentje van kopen Pling

Ik vermoed dat de hengst in 2005 de meest gebruikte hengst zal zijn dus gelukkig zullen er over een jaar of 4 meer dan genoeg van rondlopen Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:50

Dees schreef:
Florencio is het gebakje voor de ogen; wat een prachtig dier.

Ik heb erg veel moeite mijn merries gust te laten terwijl er zo'n schitterende hengst rondloopt die ook nog eens prima doorgeeft. Eva of geen eva.... Maar goed: ooit zal ik er eentje van kopen Pling

Ik vermoed dat de hengst in 2005 de meest gebruikte hengst zal zijn dus gelukkig zullen er over een jaar of 4 meer dan genoeg van rondlopen Haha!

Met "meer dan" kun je nooit gelukkig zijn.......... Knipoog

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:52

Dees schreef:

Dat lijkt me sterk dat die in 2005 meest gebruikt gaat worden. Tegen die tijd dat dat EVA verhaal weg is, ervan uitgaande dat het weg gaat, zijn veruit de meeste merries al gedekt. Op diepvries zitten echt niet zoveel mensen te wachten.

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:54

Magique schreef:
Dees schreef:

Dat lijkt me sterk dat die in 2005 meest gebruikt gaat worden. Tegen die tijd dat dat EVA verhaal weg is, ervan uitgaande dat het weg gaat, zijn veruit de meeste merries al gedekt. Op diepvries zitten echt niet zoveel mensen te wachten.

En wat te denken van het dekgeld.......

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:58

Ik ben eigenlijk bang dat Gribaldi er weer de meeste gaat dekken allemaal weloverwogen fokkerskeuzes Clown

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:38

CGJ12 schreef:
Maar om mijn merrie nu helemaal naar Nijhof toe te karren voor dat diepvriesgoedje........ daar zat ik nu ook niet gelijk op te wachten .............

Vandaar ook dat wij op zoek zijn naar een andere hengst. Zodat ik niet met mijn merrie hoef te reizen. Is nl een lastige tante om op verplaatsing drachtig te krijgen. Thuis no problem.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:03

Magique schreef:
Ik ben eigenlijk bang dat Gribaldi er weer de meeste gaat dekken allemaal weloverwogen fokkerskeuzes Clown

Whahaha hoe bedoel je weloverwogen fokkerskeuzes? Gribaldi is toch zwart? en op de foto heeft hij altijd zijn voorbeen mooi verheven, dus dan zal het wel een goeie wezen. Koe

Nu Rien de Jong dr niet meer is zal het hier in Zeeland/ West-Brabant wel meevallen met de Grikwaldi's. Rien kon echt enorm goed praten, hij kreeg zelfs eigenaren van huifkar-fjorden zover dat ze die lieten dekken door die zwarte trapzak.
Als ie een ezel in de wei zag staan stopte ie dr een kwakje gribaldi in. Niet normaal.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:11

CGJ12 schreef:

.....

Afbeelding

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:19

ceasario schreef:
CGJ12 schreef:

.....

http://img212.exs.cx/img212/9882/vandeman4hm.jpg[/img]

Zo uit mijn hoofd:

Johnson = Verdi

stap 7.6
draf 8.8
galop 8.6
ritt 9.4
kar 9.9
spr 7.8

Corrigeer maar even als ik het mis heb.........

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 16:39

persoonlijk vind ik gribaldi ook hellemaal niets,
spreekt me totaal niet aan
hij is bij ons ook nog nooit gebruikt
zal ook wel zo blijven

nee geef mij don primero of furst heinrich maar
of inderdaad florencio

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:43

Hoe komen ze daar in godsnaam aan die cijfers achter de komma zoals 8,31 Wat voor rekenprogramma laten ze daar op los?

bluehunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:49

eva is een tropische ziekten, die voor de paarden hier niet schadelijk is. en bovendien is er nog nooit een paard die het had van genezen. dus warom florencio wel.

en er is geen keuze bij florencio er is nu alleen maar diepvries de gebruiken, want hij mag niet meer versleveren..

ik zit zelf ook aan een florencio veulen te denken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:55

CGJ12 schreef:
[
.....
[/quote]

Zo uit mijn hoofd:

Johnson

= Verdi

stap 7.6
draf 8.8
galop 8.6
ritt 9.4
kar 9.9
spr 7.8

Corrigeer maar even als ik het mis heb.........

Afbeelding

Zijn er al weer 2 die bij het KWPN voorlopig gekeurd zijn .
Kunnen hoogstens nog erkend worden.

Wie zegt dat er nog geen EU hengstenhouderij bestaat.

Het is eerst de hengst en dan pas de stamboeken om te registreren als ze willen. Knipoog

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:49

Maak je niet druk over die EVA zeg. Zeker als je maar 1 fokmerrie hebt is er geen enkel probleem. Mocht een merrie een EVA besmetting doormaken krijg je de volgende verschijnselen: een paar dagen iets snotterig en wat dikkere benen. Het kan (hoeft dus niet) dat de merrie de vrucht niet innesteld maar met 18 dagen is ze gewoon weer hengstig en kan zonder problemen terug gedekt worden.

Alleen als de merrie de besmetting doormaakt terwijl er direct naast een drachtige merrie staat die al wat verder heen is in de dracht is er een kleine kans dat deze merrie aborteerd. Dat is dus iets om in de gaten te houden.

Verder ben ik (en anderen met mij) ervan overtuigd dat bij de KWPN dekhengsten net als bij de rest van het warmbloedpaardenbestand in Nederland ca. 35% EVA positief is. Alleen wordt er in Nederland niet op getest omdat het als een relatief onschuldig virus wordt gezien. Dit integenstelling tot bv. CEM wat tot blijvende onvruchtbaarheid van de merrie kan leiden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:59

Mijn merrie is a.s. woensdag uitgerekend van Florencio. Uiteraard ben je uitgenodigd een kijkje te komen nemen als het gezond ter wereld komt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:14

annegti schreef:
Maak je niet druk over die EVA zeg. Zeker als je maar 1 fokmerrie hebt is er geen enkel probleem. Mocht een merrie een EVA besmetting doormaken krijg je de volgende verschijnselen: een paar dagen iets snotterig en wat dikkere benen. Het kan (hoeft dus niet) dat de merrie de vrucht niet innesteld maar met 18 dagen is ze gewoon weer hengstig en kan zonder problemen terug gedekt worden.

Alleen als de merrie de besmetting doormaakt terwijl er direct naast een drachtige merrie staat die al wat verder heen is in de dracht is er een kleine kans dat deze merrie aborteerd. Dat is dus iets om in de gaten te houden.

Verder ben ik (en anderen met mij) ervan overtuigd dat bij de KWPN dekhengsten net als bij de rest van het warmbloedpaardenbestand in Nederland ca. 35% EVA positief is. Alleen wordt er in Nederland niet op getest omdat het als een relatief onschuldig virus wordt gezien. Dit integenstelling tot bv. CEM wat tot blijvende onvruchtbaarheid van de merrie kan leiden.

Jij kent zeker enkele positieve hengsten omdat je er zo gemakkelijk over denkt. Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:16

Hoe moet ik dat nou weten, er wordt immers niet op getest. Knipoog

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:45

Bij mijn instructrice loopt een jaarling van Florencio. Dat is een supermooi veulen, uit een staatspremiestutte. Dat beestje kan super lopen, als hij goed opgroeid gaat hij voor de hengstenkeuring. Dit jaar komt er weer eentje, uit dezelfde merrie. Voor volgend jaar wordt het een andere hengst volgens mij.

Als je nu met florencio gaat fokken zijn er al veel te veel florencio-nakomelingen. Doordat iedereen floris wil gebruiken komen er ook veel slechte florencio-nakomelingen. Dan is het ook niet meer bijzonder om een florencio te hebben. Eigenlijk moet je dit jaar weer voor mooi nieuw bloed gaan!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:33

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:38

@ Ceasario:
Je hebt nu tweemaal de cijfers van Van the Man geplaatst........
Was het misschien de bedoeling om de 2e maal de cijfers van Johnson te plaatsen?