help!! Wie heeft er info over Derrick??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

help!! Wie heeft er info over Derrick??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 19:04

Zoals het kopje al zegt ben ik haastig opzoek naar info over de hengst Derrick van lucky boy xx!!

Wie kan mij helpen?

AphroditePK

Re: help!! Wie heeft er info over Derrick??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:47

Derrick is de grootvader van de KWPN-springhengst Sir Corland (Corland x Derrick), maar is niet echt een bekende/populaire dekhengst geworden. In 2002 overleden, jongste nakomelingen nu twee jaar.

Verrichting Ermelo 1989
Evenwichtig, vriendelijk, goed humeur, gehoorzaam, eerlijk. Aan het begin al licht aangereden. Zijn bewegingen zouden, mede gezien zijn leeftijd, enigszins krachtiger mogen zijn. Heeft de neiging enigszins op de voorhand te lopen.
Ruime stap. Draf is ruim voldoende maar zou meer ritme kunnen hebben. Ruime galop. Bij springen goede techniek, veel souplesse, een goed oog op de sprong en hij geeft zin ruiter een goed gevoel. In terrein een goede economische galop, op de sprong mooi ruim en handig. Ruim voldoende bereidheid om te werken, ervaart het werk als licht. Ruim voldoende aanleg als dressuurpaard, zeer veel aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Eet normaal.
Rustig stalgedrag.

Stap 8
Draf 7
Galop 8
Rijproef 7
Springen vrij 8.5
Springen ohz 8.5
Terreinproef 8
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 82.00
Max punten 100
Plaatsing 2e van 27 (15)
Jaar verrichting 1989
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1991 (veulens)
Hoewel doorgaans voldoende ontwikkeld, bevatte de collectie veulens van deze hengst ook enkele exemplaren die nauwelijks voldoende formaat hadden. De veulens bleken rijtypisch te zijn gebouwd.
Hoewel iets lang, bleek het hoofd voldoende uitdrukking te hebben. De hals is vrij consequent diep aangezet en wat aangestoken bij weinig neklengte; de uitgezochte veulens waren op dat punt overigens wel beter. De schoft is goed ontwikkeld en loopt lang door; de schouder is steeds goed van lengte en ligt er schuin in. Rug- en lendenpartij zijn goed gevormd en bespierd. De croupe is breed, lang en gespierd. Het voorbeen is goed gesteld, hoewel enkele keren een Franse stand is waargenomen. Het achterbeen is goed gesteld en is voorzien van brede, goed ontwikkelde spronggewrichten.
De stap was bij de geprikte veulens voldoende, maar beter bij de uitgezochte veulens. De draf is lichtvoetig en gemakkelijk. Vooral bij de geprikte veulens zou de achterhand wat krachtiger onder mogen treden. Wel bleek dat de veulens goed kunnen schakelen. Ze springen gemakkelijk aan in galop en doen dat kennelijk ook graag.
Twee aan huis beoordeelde veulens wijken niet af van bovenstaande rapportage.

Kort samengevat: doorgaans voldoende ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens. De hals is diep aangezet. De draf is lichtvoetig en gemakkelijk.
Getoond: 20 veulens uit 111 dekkingen.

Afstammelingen 1995 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Derrick voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 1999 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Derrick voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 20:54

geweldig! Bedankt
Heb je ook een foto van hem?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:15

Ik heb een Krack C x Derrick,
foto van Derrick heb ik op mijn PC staan, kan die helaas nu niet op internet zetten, maar wil die wel naar je mailen als je mij je e-mail adres geeft.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:44

Hier een foto van hem:

Afbeelding

Ik heb zelf een E-pony van hem gehad vandaar heb ik dus een foto op mijn com...

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 10:46

Woestein schreef:
Hier een foto van hem:

Afbeelding

Ik heb zelf een E-pony van hem gehad vandaar heb ik dus een foto op mijn com...

geweldig! Hartelijk bedankt!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:56

Hoi,

Dit was mijn merrie.

Mistral (Derrick * Katell xx * Principaal)

Afbeelding

Afbeelding

Op stal en in omgang heel braaf maar met rijden een echt karakter paardje.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 10:58

leuk paardje, bedankt voor de info Ik ga kijken naar en gribaldi x derrick x pion merrie