Is dit een eerste teken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Is dit een eerste teken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 18:42

Help! Mijn merrie is voor de eerste keer drachtig, en het is allemaal erg spannend nu. Daarnet was ik er en haar uiers zijn echt al gigantisch, net als haar buik. En aan haar ene uier hing een opgedroogd druppeltje, was doorzichtig van kleur. Zou het zich aan gaan kondigen?
probleem is dat ze pas 316 dagen drachtig is.. Dus het is toch nog veelste vroeg voor haar?? Ik zit op het moment een beetje in de stress omdat het zich volgens mij nog lang niet aan mag kondigen.. Pas over een dag of 20..
Wie weet er meer over?

Faniek

Re: Is dit een eerste teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:47

Mijn merrie heeft ook al een super uier:

*Zoekt foto van 316 dagen*

Afbeelding

*Zoekt foto van nu*
Afbeelding

Bij haar waren eerst ook doorzichtige druppeltjes en nu wat troebel.

Maar waar je het ook aan kan zien vooral:
- slappere banden
- vulva los en lang

Opzich is 316 dagen geen ramp... mijn merrie mag van mij ook elk moment neerploffen hoor Knipoog Meestal is het veulen tegen deze tijd wel "rijp"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:04

Elke, niet zenuwachtig worden hoor! Ze is toch de 19e april ofzo uitgerekend? Heb al vaker gehoord van merrie's die een tot drie weken eerder veulenden. Er zit vast een gezond en goed veulentje in, en het zal allemaal wel goed gaan Lachen Gewoon positief denken!

Dewi's veulen is ook over ruim een maand "besteld" toch is de uier al vrij groot en alles... Niet teveel zorgen gaan maken hoor! Lachen

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:10

De gemiddelde draagtijd van een paard is 330 dagen. Een veulen is levensvatbaar vanaf ongeveer 300 dagen. Shakyra zit daar al ruim overheen, het zou dus heel goed kunnen dat het veulen nu snel komt en gewoon helemaal fit en gezond is. Hou haar gewoon heel goed in de gaten!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:55

Als ze de 320 dagen gepasseerd is, zit je sowieso safe!
Succes

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:39

Het veulen hoort rond deze tijd al "rijp" te zijn , 1 van mijn welshjes was 5 weken te vroeg geboren! En het is echt een kast van een merrie! Deze vroege veulens zullen meestal wel wat vatbaarder zijn dan normaal Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 08:20

Ik heb eventjes foto's gemaakt gisteren, alleen van de uier is het lastig, Shakyra vind 't niet zo leuk als ik zowat onder d'r ga liggen Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:18

Die moet niet lang meer drachtig zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:29

Als het er al aan hangt, en lekker vol en alles... ik zou het ook de komende week zeker verwachten! Lachen Veel succes en plezier, hopelijk kan je erbij zijn! Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 10:05

Ik sprak net m'n oom, en die had het over zogenaamde 'ijspegels' o.i.d? Dat die eraan hingen omdat er nog geen druk op de uier stond, en dat ik nog niet hoefde te gaan waken.
Ik hou haar in elk geval heel goed in de gaten Ja ben benieuwd!

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:45

volgens mij valt het wel mee onze merrie begint het nu ook te komen en de vorige x had ze ook dat maar toen duurde het nog een maand en nu moet het ook nog een maand duren