Ik weet het echt niet meer, welke hengst ik nou voor mijn merrie moet kiezen.
Het gaat om de volgende merrie:
Fabiola van U-Nuova (Romy):

Prestaties:
1992 - Enterpremie
1993 - Twenterpremie
1994 - 2e premie
1995 - 2e premie
1996 - 2e premie
1997 - 3e premie
1998 - 2e premie
Omdat ik zwart 'te saai' vind worden, maar verder wel helemaal gek ben van zwartbont, heb ik besloten een zwartbont veulen te fokken.
Voorwaarde is wel dat er geen zwart achter de hengst mag zitten, omdat de kans op zwart dan weer groot is.
Het liefst wil ik een zwartbonte hengst met vos erachter, omdat ik dat ook nog wel leuk vind.
Nog een voorwaarde is dat ik wel in de grote maat wil blijven.
Zelf zat ik aan deze hengst te denken:
SYLVESTER VAN STAL MUNNIKENLAND
zwartbont, 104 cm., premiehengst, geb. 2002
http://home.wanadoo.nl/hhmaruschka/sylvester%20van%20stal%20munnikenland%20bewerkt.jpg
(foto is nogal groot, daarom de link)
Dit staat er op de site:
Om aan de grote vraag naar grote zwartbonten te kunnen voldoen kunnen we u met bijzonder veel trots aanbieden: de zwartbonte zoon van Jannique, Sylvester van Stal Munnikenland. Een van de meest opvallende hengsten van de nieuwe jaargang en terecht hoog geplaatst en geprimeerd. Een hengst met een fraaie tekening, met maat en formaat en ras en beweging. Een excellente draver en sterke stapper. Kortom een topper in de dop.
De juryomschrijving was als volgt: “Sterk gebouwde, royaal ontwikkelde hengst, goed van soort en goed in het front. Beenwerk best ontwikkeld, zeer overtuigend in stap en draf met extra veel ruimte en kracht.”
Bovendien eindelijk weer eens aanvulling voor de zwartbonten in de grote maat, bijna nergens in Nederland te vinden en zeker niet van dit niveau, ondanks de zeer grote vraag. Een hengst ook met een fijn karakter en goed betuigd. Zoon van de nationaal kampioen in tuig Jannique van Stal Maruschka, een hengst met reputatie. Sylvester komt uit een prachtige moederlijn. Moeder Elice van de Tolberg is een 1e premie kroon-preferente merrie en kampioen van Zuid-Holland. Zij is een dochter van de keur-preferente Spirit van Stal Volmoed met daarvoor louter 1e premie en preferente merries met mooi vreemd bloed. Kwaliteit, ras, beweging, maat en kleur verenigen zich in de hengst, die u niet mag en kunt laten staan.
Vinden jullie dit een geschikte keuze, of weten jullie nog een leuke hengst?