Amor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bella_Donna

Amor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 15:15

Ik zoek informatie over de hengst Amor is bijna nergens meer te vinden...

Desiree

Re: Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:17

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 15:23

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:27

Nog een beetje meer info:

Amor (Herrscher x Loretto x Heinitz)
Geb. datum: 7 mei 1959
Kleur: bruin
Stokmaat: 169

Verrichting Emmeloord 1968
Zeer goede conditie, zadelmak. Tijdens training iets dunner geworden.
Dressuur: prima.
Vrij springen: goed gehoorzaam, kon even meer rug gebruiken.
Springen onder het zadel: goed, overgevoelig voor karwats.
Trekproef: bijzonder mooi.
Terreinproef: zeer goed terreinpaard met veel temperament, doch even verzet.

Conditie x 3 8
Dressuur x 3 8.3
Springen vrij x 3 9
Springen ozh x 1 8
Terreinproef x 3 6
Algemene indruk x 4 7
Puntentotaal 157.23
Max punten 200
Klassering B
Plaatsing 2e van 4
Jaar verrichting 1968
Plaats verrichting Emmeloord
Trekproef x 3 8.8

Afstammelingen 1965 (volledige collectie)
Voldoende. (rapport nooit gepubliceerd)

Goedkeuringstermijn 1975 (november)
De hengst Amor wordt voor 3 jaar goedgekeurd.

Goedgekeurde KWPN-zonen
AKTEUR
DITMAR
EL CORONA
EROS Keur
GONDELIER Keur
HUZAAR
ILIAS
IMPERATOR
IVANHOE
MAGINOT
VINDICATOR
WITMAR ALAZAN
ZANDIGO
ZANDMAN
ZUIDPOOL

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
ANIMO Keur
BELTRUM
CALIMERO
CANDY SURPRICE NRA
CREOOL
DUTCHBOY
EXPERT
FARMER
FORUM
HABSBURG
HAMILTON
HENDERSON
HIERARCH
HOFNAR
IMPULS
INSPEKTEUR
IVOOR
JIMTOWN
KARAAT
KARTOUCHE
KOSS Keur
KRISTAL Pref
KRONIEK
KROONGRAAF
LARGO
LEANDER
LEONIDAS
LOTHAR
MAJOOR
MONT BLANC
MONTECRISTO
NIEUWLAND
NIPO
OBELISK
OLYMPUS
PARDON
PIËTRO
RANDWIJK
SILVANO
SOLIED
TENOR
ULTRAZON
WHISPER
WINCHESTER
ZELHEM
ZICHEM Keur
ZODION
ZOOGEDACHT
ZOÖLOOG

1966
Definitief certificaat landbouwrijpaard.

Keurverklaring 1967
Geen protocol gepubliceerd.

Preferentschap 1968
Geen protocol gepubliceerd.

HK Utrecht 1971
Zadelrubriek cat III: 1e van 8.
Werd door Venderbosch gedecideerd naar de 1e plaats gereden.

HK Utrecht 1973
Zadelrubriek cat IV: 3e van 11.
Nog altijd een imponerende verschijning. Verrichting iets onbeheerst.

1990 (18-07)
Afgemaakt wegens hoge ouderdom.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:54

toch staan die amors niet bepaald bekend als "hendig". .....

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 19:46

Desiree schreef:

Hoe bedoel je k snap et niet...

mylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:11

Wat ik weet van Amor's is dat het verschrikkelijk goede maar zéér moeilijke paarden kunnen zijn. Ook nog wanneer Amor de grootvader is.

Trouwens bij Venderbosch in Varsseveld staat een prachtig beeld van Amor!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 20:13

mylano schreef:
Wat ik weet van Amor's is dat het verschrikkelijk goede maar zéér moeilijke paarden kunnen zijn. Ook nog wanneer Amor de grootvader is.

ja die is echt mooi 's avonds hebben ze er van die lampen op staan en dan is ie nog mooier!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:20

Bella_Donna schreef:
Desiree schreef:

Hoe bedoel je k snap et niet...

mylano schreef:

Dat bedoel ik er mee.
Dit is ook voor mij de redenen geweest om toch maar niet op Koss af te gaan (El Corona v. Amor), + dat hij een verkleinende factor heeft. Mijn merrie is al draakje genoeg, ik wil een fijn veulen fokken.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:17

Ik mis bij goedgekeurde zonen nog Ecrasiet.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:21

Ik heb Amor nog 'in levende lijve' gezien op de Radstake...

Ik ging toen bij de fokker van mijn toenmalige volle afstammeling van Amor op bezoek en die had goede contacten met de Radstake...heb daar toen diverse bekende hengsten gezien: Amor, Le mexico.

Amor op 26-jarige leeftijd, met ietwat doorgezakte rug maar súper imponerend!

Als ik ooit de foto's weer tegen kom maak ik er wel een topic van...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:25

mylano schreef:

Als de ruiter/eigenaar niet duidelijk de leiding heeft, neemt een Amor de leiding over en dat kan je met een paard maar beter niet hebben. Haha!

Ik heb er een waar 3 x Amor in zit (Montecristo x Zalmeco x Epigoon) en hij is superbraaf je duidelijk tegen hem bent. Maar een draak als er iemand op zit die minder overwicht heeft. Ik ben door zwangerschap nu niet in staat te rijden en er rijden twee dames op. De een heeft totaal geen problemen met hem, de ander rijdt alleen nog als ik of de instructrice er bij is. Duiveltje!!

Maar ik heb er zoals gezegd een superfijn dresuurpaard aan die echt heel braaf is en werkelijk niets moeilijk vind. Op stal ook echt een vrolijk en lief paard.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:25

Ik hEb eEn $©h@t v@n eEn p@@Rd mEt aM0R @l$ Gr00Tv@dEr. HeT I$ 00k eEn eN0Rm m0rMeL. d@t 0VeR\/\/i©hTvErH@@l kL0Pt. HeT V00rDeEl i$: @L$ zE EeNm@@L V00rJuH L0PeN L0PeN Ze 00k. En rIjJuH 0p dE MeE$Te @NdErE P@@rDeN EeN $tUk m@kKeLiJkEr \/\/eG. m@@R Ik hEb e©hT Ge\/\/@nH00pT MeT DiT P@@rD.

(hEt i$ EeN V@$©0 X E©R@$iEt)

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:31

Anya schreef:
Ik hEb eEn $©h@t v@n eEn p@@Rd mEt aM0R @l$ Gr00Tv@dEr. HeT I$ 00k eEn eN0Rm m0rMeL. d@t 0VeR\/\/i©hTvErH@@l kL0Pt. HeT V00rDeEl i$: @L$ zE EeNm@@L V00rJuH L0PeN L0PeN Ze 00k. En rIjJuH 0p dE MeE$Te @NdErE P@@rDeN EeN $tUk m@kKeLiJkEr \/\/eG. m@@R Ik hEb e©hT Ge\/\/@nH00pT MeT DiT P@@rD.

(hEt i$ EeN V@$©0 X E©R@$iEt)

Nerd Wow! Toetsenbordstoring? Vork

Sorry voor de off topic.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:33

NeU, iK G@ mEt mIjN TiJd mEe. M0EtJuH 00K EeN$ pR0BeReN Clown

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:31

Mijn paard zit ook Amor bloed in via Parcival (Koss), het zijn niet de makkelijksten maar als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt zijn ze er ook altijd, ik heb er meer gereden met Amorbloed en ze zijn bijna allemaal zo, superfijne paarden als je met hun karakter overweg kunt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:59

Hij heeft ook een mooie leeftijd bereikt!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:15

Mijn toenmalige volle Amor was een heuse etterbak op stal, echt een kreng! Hij joeg je zo zijn box uit...mijn vader heeft hij toen eens helemaal geplet tegen de box wand...de enige uitweg die mijn vader kon vinden was door hem een gigantische trap te verkopen...toen schrok hij even en ging opzij en kon mijn vader de stal uit vluchten.
Hij heeft een trekker helemaal in puinpoeier geslagen, mij in mijn hoofd gebeten, mijn pink er bijna helemaal af gebeten...

toen wij later zijn vertrouwen hadden waren wij de enige, plus een enkele stal verzorger, die zijn stal in konden.

Later verhuisden we naar een pensionstal en daar is hij super braaf geworden. Ik kreeg eens oude vrienden van de manege op bezoek en ik zei: je kan gewoon zijn stal in hoor. Nou, die durfden echt niet...tot ik ze het bewijs liet zien en gewoon onder zijn buik door kroop enzo...

die vrienden hebben het er nu nóg over en het is al zo n 15 jaar geleden!

Maar onder het zadel: door het VUUR voor je!!!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:16

Citaat:

DUS DAT VERKLAARD HET Schijnheilig . Ik had er wat overgehoord en ondervind het dus ook in levende lijve! hahaha. Hij kan verschrikkelijk goed lopen maar zie hem maar zo ver te krijgen. We zitten nu in een betere periode, maar ik heb ook zoals iemand hier al eerder zei, echt gewanhoopt met dat beest ( en heb hem toch nog maar ruim 1.5 jaar Tong uitsteken ), bang dat ik hem nooit fatsoenlijk zou kunnen rijden. Mijn eerste lesgever had het niet zo op paarden met een apart karakter, Hup niet aan stellen zweep erover. Dus niet ! nooit meer, hij werd steeds lastiger. Nu heb ik een andere lesgeefster en we gaan met sprongen vooruit Bloos . Alleen in de proef is hij nog lastig helaas Schijnheilig. Leuk om ervaringen van anderen te horen trouwens.

*beetje offtopic maar moest het kwijt Tong uitsteken *

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:30

Ik scan dinsdag op mijn werk wel even een paar foto's van mijn toenmalige Amor in...dan plaats ik ze hier wel even...zal ook als ik tijd heb ff die Amor fotos zoeken

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 00:08

Randy01 schreef:
Mijn toenmalige volle Amor was een heuse etterbak op stal, echt een kreng! Hij joeg je zo zijn box uit...mijn vader heeft hij toen eens helemaal geplet tegen de box wand...de enige uitweg die mijn vader kon vinden was door hem een gigantische trap te verkopen...toen schrok hij even en ging opzij en kon mijn vader de stal uit vluchten.
Hij heeft een trekker helemaal in puinpoeier geslagen, mij in mijn hoofd gebeten, mijn pink er bijna helemaal af gebeten...

toen wij later zijn vertrouwen hadden waren wij de enige, plus een enkele stal verzorger, die zijn stal in konden.

Later verhuisden we naar een pensionstal en daar is hij super braaf geworden. Ik kreeg eens oude vrienden van de manege op bezoek en ik zei: je kan gewoon zijn stal in hoor. Nou, die durfden echt niet...tot ik ze het bewijs liet zien en gewoon onder zijn buik door kroop enzo...

die vrienden hebben het er nu nóg over en het is al zo n 15 jaar geleden!

Maar onder het zadel: door het VUUR voor je!!!

Ja dat heeft donna ook! Toen ik dr kreeg ijk was gewoon bang jvoor haar! Ik durfde eerst de stal echt niet in hoor (ik was toen elf) Bij de stal waar ze eerst stond heeft ze ook een meisje tegen de muur gedrukt! En als je voor haar stal staat moet je uitkijken want je bent zo een vinger kwijt. Ze moet niets van vreemde mensen hebben en nooit naar haar wijzen! Komt lekker overeen nu weet ik waar ze dat van heeft! Ik kan met haar overweg gelukkig. Heeft wel een jaar geduurt voordat ik echt bij haar in de stal durfde maar nu... Stalletje los nix aan de hand ik kan er alles mee mn ma ook die komt alleen om te voeren mn nicht ook die is zo streng daar durft ze niet tegen heeft ze ook al een flinke trap van gehad maar voor kleine kinderen is ze net een oude leerpony zo lief! Dan doet ze geen vlieg kwaad!

Het klopt echt wel dat als je er eenmaal mee overweg kunt dat zo'n amor paard alles voor je doet!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 07:53

Gisteren heb ik een prachtig staaltje meegemaakt van hoe een amor-paard in elkaar zit.

Ik rij eigenlijk western met haar. Kreeg het in mijn hoofd om voor de grap dressuur mee te doen gisteren. En ik had na een jaar niks dressuur rijden maar één dag om de proef te oefenen.

Dus ik oefen, en B'elanna was tegen. Zo reden we toevallig nooit en dat zou ik weten ook. Gisteren start ik met het idee dat het wel niks zal worden... En ik heb een ontzettend soepel en meewerkend paard onder mijn kont die met twee hoeven in haar neus de proef liep. Ik maakte foutjes want ik kende die proef niet en moest naar de letters zoeken (hebben we niet bij western) Zij maakte geen fouten en liep volkomen ontspannen op haar mooist.

Resultaat: een dik winstpunt dankzij een kei van een paard dat besloot even mooi te lopen omdat ik het vriendelijk vroeg.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 14:26

Ik had vandaag wedstrijd, een binnen proef en een buitenproef, je kon binnen en buiten inrijden. Mooi niet dat meneer binne in wilde rijden...IK WIL NAAR BUITEN en dat zul je merken ook Clown . Aan het werk gezet totdat hij weer onspande en normaal liep. toen mocht meneer naar buiten. Jmmr Ik ben en blijf de baas, helaas. ( hebben jullie dat ook met je paarden, als ik 1 vinger geeft pakt hij meteen de hele hand) Moet bij hem echt erg consequent zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 14:43

Ik zelf ben weg van Amor bloed! Mijn merrie voert 2 x Amor, via Pion en direcht in de derde generatie.

Ik hoop ooit nog een Balzflug x Amor te treffen. Ach gut

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:08

Ja dat ken ik wel. Je moet ontzettend consequent zijn met B'elanna. Want ze begint met de schouder er een cm. uit te drukken. Grijp je niet in heb je een week later een scheef paard dat dubbelgevouwen loopt (ze is wel heel lenig).

Maar af en toe moet je ze ook een succesje gunnen. Zo weet Lan dat ze niet de stal uit mag als de deur open staat. Maar als ik even uit het zicht ben, kijkt ze of ze me ziet en sluipt de stal uit. Naar het hooi Lachen

Als ik dan LANNA! zeg, kijkt ze op, neemt nog een hap, draait zich om en loopt 'lachend' haar stal weer in. Als ze helemaal nooit het idee heeft dat ze 'wint', wordt ze sjaggerijnig.

Maar ik wil dit paard voor geen goud kwijt. Je hebt van die karakters. En dit is er dus eentje. Mijn tweejarige verkoop ik rustig, maar Lanna wordt oud bij mij Lachen