Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Desiree schreef:ga hier dan maar eens kijken:
http://www.gelderlanderhorse.com/index.html
Volop informatie over Amor te vinden.
Desiree schreef:toch staan die amors niet bepaald bekend als "hendig". .....
mylano schreef:Wat ik weet van Amor's is dat het verschrikkelijk goede maar zéér moeilijke paarden kunnen zijn. Ook nog wanneer Amor de grootvader is.
Trouwens bij Venderbosch in Varsseveld staat een prachtig beeld van Amor!
Bella_Donna schreef:Desiree schreef:toch staan die amors niet bepaald bekend als "hendig". .....
Hoe bedoel je k snap et niet...
mylano schreef:Wat ik weet van Amor's is dat het verschrikkelijk goede maar zéér moeilijke paarden kunnen zijn. Ook nog wanneer Amor de grootvader is.
Trouwens bij Venderbosch in Varsseveld staat een prachtig beeld van Amor!
Anya schreef:Ik hEb eEn $©h@t v@n eEn p@@Rd mEt aM0R @l$ Gr00Tv@dEr. HeT I$ 00k eEn eN0Rm m0rMeL. d@t 0VeR\/\/i©hTvErH@@l kL0Pt. HeT V00rDeEl i$: @L$ zE EeNm@@L V00rJuH L0PeN L0PeN Ze 00k. En rIjJuH 0p dE MeE$Te @NdErE P@@rDeN EeN $tUk m@kKeLiJkEr \/\/eG. m@@R Ik hEb e©hT Ge\/\/@nH00pT MeT DiT P@@rD.
(hEt i$ EeN V@$©0 X E©R@$iEt)
Wow! Toetsenbordstoring?
Citaat:Wat ik weet van Amor's is dat het verschrikkelijk goede maar zéér moeilijke paarden kunnen zijn. Ook nog wanneer Amor de grootvader is.
. Ik had er wat overgehoord en ondervind het dus ook in levende lijve! hahaha. Hij kan verschrikkelijk goed lopen maar zie hem maar zo ver te krijgen. We zitten nu in een betere periode, maar ik heb ook zoals iemand hier al eerder zei, echt gewanhoopt met dat beest ( en heb hem toch nog maar ruim 1.5 jaar
), bang dat ik hem nooit fatsoenlijk zou kunnen rijden. Mijn eerste lesgever had het niet zo op paarden met een apart karakter, Hup niet aan stellen zweep erover. Dus niet ! nooit meer, hij werd steeds lastiger. Nu heb ik een andere lesgeefster en we gaan met sprongen vooruit
. Alleen in de proef is hij nog lastig helaas
. Leuk om ervaringen van anderen te horen trouwens.
* Randy01 schreef:Mijn toenmalige volle Amor was een heuse etterbak op stal, echt een kreng! Hij joeg je zo zijn box uit...mijn vader heeft hij toen eens helemaal geplet tegen de box wand...de enige uitweg die mijn vader kon vinden was door hem een gigantische trap te verkopen...toen schrok hij even en ging opzij en kon mijn vader de stal uit vluchten.
Hij heeft een trekker helemaal in puinpoeier geslagen, mij in mijn hoofd gebeten, mijn pink er bijna helemaal af gebeten...
toen wij later zijn vertrouwen hadden waren wij de enige, plus een enkele stal verzorger, die zijn stal in konden.
Later verhuisden we naar een pensionstal en daar is hij super braaf geworden. Ik kreeg eens oude vrienden van de manege op bezoek en ik zei: je kan gewoon zijn stal in hoor. Nou, die durfden echt niet...tot ik ze het bewijs liet zien en gewoon onder zijn buik door kroop enzo...
die vrienden hebben het er nu nóg over en het is al zo n 15 jaar geleden!
Maar onder het zadel: door het VUUR voor je!!!
. Aan het werk gezet totdat hij weer onspande en normaal liep. toen mocht meneer naar buiten. Jmmr Ik ben en blijf de baas, helaas. ( hebben jullie dat ook met je paarden, als ik 1 vinger geeft pakt hij meteen de hele hand) Moet bij hem echt erg consequent zijn.