Ik zat zelf te denken aan Trento B?
Ben absoluut geen Jazz-fan
hoewel de nakomelingen van Jazz me wel bevallen. Maar een Jazz x Belisar... aajjjj moeilijk moeilijk. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hoewel de nakomelingen van Jazz me wel bevallen. Maar een Jazz x Belisar... aajjjj moeilijk moeilijk.
sarabande schreef:Ik zou nooit zo dicht terugfokken op Doruto, ik zou zowiezo geen hengst die weinig bloed heeft op deze merrie zetten.
Desiree schreef:Waarom niet? Doruto was trakehner, dus bloed genoeg. Belisar is van
Saros xx en Naturel's vader is Lucky boy xx. .
Elisa2 schreef:kan ze wat meer front gebruiken en is ze vrij fors,daarom heb ik voor Tuschinksy gekozen,hij is heel snel achter..en heeft front
).Sjappie schreef:Elisa2 schreef:kan ze wat meer front gebruiken en is ze vrij fors,daarom heb ik voor Tuschinksy gekozen,hij is heel snel achter..en heeft front
Ik vind Tuschinsky nu niet echt een paard met veel front, Trento B daarentegen wel! Hij wordt juist geroemd om zijn prachtige exterieur (en zeg nu zelf, dat is ook wel mooi).
Ik wil niet zeggen dat je met Tuschinsky een slechte keuze hebt gemaakt, helemaal niet zelfs, maar wil alleen zeggen dat Trento B zeker een mooi front heeft en Tuschinsky mwoh...
sarabande schreef:Desiree schreef:Waarom niet? Doruto was trakehner, dus bloed genoeg. Belisar is van
Saros xx en Naturel's vader is Lucky boy xx. .
Saros en ook Belisar fokken geen langgelijnde paarden, vaak wat beknopt, kleintjes willen ook nog veel voorkomen. Achter Naturel zit direkt oud Groninger bloed. De modellen die Doruto gaf werden in die tijd al als beknopt en plat omschreven.
Het kan 2 kanten op, wil je een oud type fokken dan heb je daar veel kans op als je gaat intelen, vooral al omdat je aangeeft een forse merrie met een beperkt front te hebben.

Elisa2 schreef:Ik denk als je Koss op een Belisar zet,dan krijg je geen paard maar een tank..het is maar wat je wilt..
Desiree schreef:Zou Osmium iets kunnen zijn?
Maartje78 schreef:ik heb een jazz x belisar en dat is idd niet de makkelijkste maar wil wel graag leren uit deze merrie heb ik een rubiquil en die is alweer een stuk makkelijker in de omgang
Barbara_m schreef:Die Belisar is een vrij lange merrie, een wat ouder type, met een heel krachtig en snel (genoeg) achterbeen. Ze is alleen iets simpel in het type, beetje ouderwets (Naturel???). Ik wil graag een iets chiquer type, wat vinden jullie van de gok Rubels? Daar is nog wel erg weinig over bekend, betreffende zijn nakomelingen...
007 klinkt ook erg leuk