Wie weet meer over schijnzwangerschap ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Wie weet meer over schijnzwangerschap ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 18:45

Ik kan niks vinden op internet over schijnzwangerschap bij paarden.
Hoever kan dit gaan bij een paard ?
Mijn pony heeft namelijk duidelijke tekenen van zwangerschap maar stond vandaag erg geintreseerd naar mijn ruin te lonken waardoor ik dus wat zorgen ben gaan maken of het geen schijnzwangerschap zou kunnen zijn.

Wendy_Komen

Re: Wie weet meer over schijnzwangerschap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:13

Het komt voor, maar zeer zelden! Als ik jou was zou ik haar gewoon op laten voelen door de dierenarts. Heb je tenminste zekerheid! Succes ermee!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:10

toevallig een merrie bij ons op de weide die schijnzwanger is geweest, ze was vreselijk dik en het leek er erg op dat ze drachtig zou zijn (en dan van haar bloedeigen zoon nog wel)
eigenarresse natuurlijk in de stress, want dan is het maar afwachten of het goed gaat komen! (en ze heeft die merrie nog maar net)

Nou is er 2weken terug een andere merrie bij gekomen en ze hebben elkaar aangestoken met hengstigheid...
eerst was die nieuwe merrie hengstig, en toen werd de (schijnzwangere) merrie hengstig... je zag de buik gewoon krimpen, tjee das echt apart

Mabel_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:46

Ik heb al verschillende verhalen gehoord over drachtige merries die toch gewoon hardstikke hengstig zijn.
Mabel is voor 90% zekerheid ook drachtig. Maar ook gewoon hengstig geweest al die tijd. Daarom ben ik er ook zo laat pas achter gekomen. Bij de dierenarts op laten voelen. Die kon het niet goed beoordelen omdat de blaas te vol zat en wat hoger zat dan normaal, daarom kon ze niet boven de baarmoeder komen. Van dracht kon ik zeker uitgaan. Ze is nu ook dik en heel erg moe. Begint uier te krijgen, maar was onlangs nog hengstig?!
En een vriendin die op de manege rijdt had een zelfde verhaal. Een merrie was hardstikke hengstig. Dus zij dacht dat er geen veulen in zat. Niemand overigens. Maar die heeft nu toch een veulentje bij dr lopen!

Liefs,
Jessica &
Mabeltje

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:55

onze shetties zijn ook altijd gewoon hengstig tijdens de dracht, sommige zelfs zo erg dat de hele stal eronder zit (bah)
dat zegt dus niets....

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:48

Wij weten het ook niet voor 100 % zeker.
Ze krijgt wel uier, is dik, vreselijk moe, drinkt heel veel enz.
Maar de vorige eigenaar zegt dat het absoluut niet kan(liegt wel heel vaak).
DA is komen opvoelen, maar de baarmoeder schoot steeds weg, en daardoor was dr arm te kort, maar ze dacht het wel.
Dus, afwachten, en je weet het, of de DA laten komen.

succes

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:57

Bij ons op stal gaf een merrie ook melk, maar drachtig was ze echt niet..