Kwpn Hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rapelu

Kwpn Hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 12:25

Dit plaats ik voor een internetloze vriendin...

Ze wil graag haar merrie laten dekken. Ze weet al wel een paar hengsten maar die zijn allemaal erg duur.

Ofea is een donkerbruine KWPN pony van 1.52 en wordt dit jaar 7.

Het liefst wil ze eenwat groter paard dat het veulen ook wat groter wordt. Het liefst ook niet te duur.. 900/1000 vond ze toch eigenlijk wel te duur...

Maar ze wilde gewoon kijken of ik een paar leukes kon vinden.

Lavanta

Re: Kwpn Hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:28

Wat is de afstammeling van de merrie?? Heb je en foto van de merrie?? In welke richting wil ze fokken (springen of dressuur)??

Rapelu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 12:36

Afstammeling wist ze niet uit dr hoofd... maar zou thuis even kijken..
Ze wil gewoon recreatief rijden.. Maar haar moeder wil toch liever een dressuurhengst (waarom weet ik niet..)
Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rapelu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 16:10

Weet iemand anders nog een hengst..?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:24

als je wat meer informatie zou geve over minpunten en pluspunten van de merrie qua bouw en karakter, evt afstamming enzo.. zou makkelijker zijn om een goed veulentje te fokken Knipoog

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:26

Als ze een recreatiepaard wil, kan ze voor ongeveer 700 euro al een hele mooie hengst vinden denk ik hoor!!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:12

moet het perse een KWPN hengst zijn?? de NRPS hengsten zijn namelijk gemiddeld een stuk goedkoper... & meestal net zo goed Bloos

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:39

heej, Rapelu iok heb een vraagje waar woont die vriendin dan zoek ik in de buurt wel een hengst
groetjes sanne

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:27

ik ben zelf van de hengst lanciano gecharmeerd, is vader van lord sinclair 1,2,3 en dekgeld 720 euro

Rapelu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 19:34

Ze wil graag een Kwpn hengst waarom weet ik niet, volgens mij iets met dr papieren en paspoort ofzo:S

Ofea is een hele rustige merrie. Kan goed dressuur lopen, maar springen kan ze ook heel goed.
Ze is niet echt smal gebouwt maar ook niet breed, wel wat steviger.
Ze is helemaal niet schrikachtig, en wil graag werken. Maar als ze er ergens niet mee eens is, is ze het er ook echt niet mee eens...!

Verder ken ik Ofea niet zo goed. Maar ik zal wel wat meer gaan vragen aan mn vriendin en ook Ofea's afstamming.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:18

Je zoekt dus een beetje een allround hengst?? Of moet het toch dressuur zijn??
Mijn buurman's merrie krijgt over een week een veulen van Lennard (v. Zuidhorn), dat is ook een veelzijdige hengst, heel braaf en niet zo heel duur..

Rapelu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 14:41

Weet je misschien ook op welke site ik meer informatie over die hengst kan vinden?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:57

Ergens bij fokkerij en afstamming staat een topic over Lennard, misschien kan je daar even kijken. Dit is het adres van de hengstenhouder waar hij staat:
"Ritta Hoeve"
Middelberterweg 8
9723 EV, Groningen
Tel:
050-5416011
Lennard is een mooie hengst, hij was vierde op de kamioenskeuring in Den Bosch van zijn jaargang. (dacht ik...) Hij kan goed springen en ook aardig goed dressuren. Het is een brave hengst in de omgang.
Ik denk dat er onder dat andere topic ook wel iets staat...(verrichtingsonderzoek etc.)
en andere hengsten...tja er zijn heel veel hengsten, dus je zou even naar de afstamming van de merrie moeten kijken enzo...
Veel succes en ik hoop dat je er iets aan hebt!
p.s. Ik geloof dat er 7 april hengstenshow is van Post (de hengstenhouder waar lennard staat) in Tolbert dus misschien de moeite waard...Lachen

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:11

je zou een jongere hengst kunnen nemen, die zijn de eerste jaren niet zo duur, kwpn is dat bijvoorbeeld Eurocommerce Tampa (springgericht), goede afstamming (Contender x Corofino), maar niet zo heel groot.
All round zat ik te denken aan Hinault (Narcos x Landgraf) fokt groot, veel bloed en er zijn zowel goede spring asl dressuurpaarden van gekomen, Hinault zat voorheen rond de 800 euro, maar hoe dat dit jaar is weet ik niet, zou je es moeten vragen bij De Veldhoek of De Ijzeren Man of Stoeterij Vosbergen.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:13

Ja een jonge hengst kan een heel goede optie zijn idd...

_Romy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:35

Hoi hoi..

Mijn verzorgpaard is van Zuidhorn..een hele mooie hengst en heeft ook mooie nakomelingen..hij is een echte allrounder..en mn verzorgpaard is ook een echt allrounder geworden.. Haha! ..verder heb ik niet echt verstand van die hengsten hoor Bloos ..maar ik weet dat Zuidhorn een mooie en goede hengst is..