Hengstenshow Jespers, Prinsenbeek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Orame

Hengstenshow Jespers, Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 08:15

Wie is er geweest en wat vonden jullie ervan???

jeanke

Re: Hengstenshow Jespers, Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:57

Aangezien ik na 2 maal een mail te hebben gestuurd naar VDL, nog geen antwoord heb gekregen, ben ik zelf maar naar Breda gereden om de hengsten in levende lijve te zien.
Professionele show met goede paarden en Adri geeft wel advies aan zijn fokkers als ze erom vragen.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:26

Ik ben gisteren in Oosteind geweest. Helaas heb ik een ongeduldige echtgenoot die niet tot het laatste wilde blijven kijken.. Boos! .

Leuk om de oudere garde: Landlord, Indorado, Indoctro, Flemmingh te zien.
Ik was in het bijzonder geïnteresseerd in Emilion, omdat Jashar de halfbroer van mijn merrie is.

Positief vielen mij op:

Radisson. Heeft een fijne, economische manier van springen en galoppeert na de sprong weer netjes verder. Mooie bouw, mooi koppie erop.

Oramé, gewoon een fijn springpaard.

Tenerife: Ondanks het bloed een mooi springpaard. Veel ras en uitstraling.

Pacific. Op stand voor mij niet direct erg aansprekend, maar wel een fantastische springer. Hele fijne manieren, veel vermogen, tactvol en veel balans.

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:12

Ik vond alleen spijtig dat er van Pcific enkel 2 drie-jarigen getoond werd, ik had wel een aanatl veulens willen zien met hun moeders. Dan kan je toch even zien uit welke merries hij bepaalde types geeft.

Het einde was wel geinig: al de hengsten op een rij en de bezoekers ertussen om van dichtbij te gaan kijken. Dat zie ik ze in België nog niet doen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:18

Ik ben gister in Oosteind geweest.

Mooie show, veel hengsten en daar kom je voor.

Idd leuk om de wat oudere hengsten ook te zien.

De veulens van Tenerife(dacht ik???) die vielen op, mooie veulens en zeer goed lopen.

Voor de rest was het natuurlijk best spectaculair zoals er werd gesprongen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:04

De veulens van tenerife vielen zeker op! goede hengst. Net als zijn eigen springen trouwens..
We hebben er zelf ook 2 jaarlingen van.. die lijken ook goed, en voor springgefokte veulens lopen ze ook nog eens netjes.
Dit jaar krijgen we weer 1 jonge tenerife!!
en de hengst heeft een super karakte!!