ik wist niet zeker of ik dit nou onder medisch of toch maar onder fokkerij moest plaatsen, dus ik hoop dat ik hier goed zit....
Mijn 17 jarige KWPN merrie heeft 3 cystes (blazen met vocht) in haar baarmoeder.
Mijn DA merkte dat, vorig jaar herfst, op toen ik haar liet scannen omdat ik haar dit jaar wil laten dekken.
Hij gaf mij toen als tip mee om een natuurlijk dekkende hengst te zoeken omdat dat waarschijnlijk beter zou werken dan K.I.
Hij achtte het namelijk wel mogelijk dat ze drachtig kon worden, maar met een beetje pech zou het wel eens moeilijker kunnen worden.
Nu heb ik een geschikte hengst gevonden, de hengstenhouder op de hoogte gesteld van het probleem, en nu gaat ze daar dit dekseizoen heen.
Niet geschoten is altijd mis zal ik maar zeggen
.(Aangezien ik het veulen wil houden zou het natuurlijk fantastisch zijn als het lukt!)
Nu vroeg ik mij eigenlijk af of er nog meer mensen zijn die een merrie met cystes hebben en wat jullie (fokkerij) ervaringen daarmee zijn en of jullie nog goeie tips hebben.
(Mijn merrie heeft in het verleden wel veulens gehad maar de laatste is alweer een tijd geleden.)
Zijn er bijv. dingen die ik moet doen/laten?
Ik heb bijv. al een pot Pavo fertile (mag ik reclame maken?) aangeschaft omdat me dat wel een verstandig plan leek.
Verder wordt mijn merrie nog gespoeld enzo.
Ik ben benieuwd!
alvast bedankt!