Jimtown

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Redgirl

Jimtown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 14:34

Hallo,
Voor een opdracht voor school moet ik een paard taxeren. Nou gebruik ik daarvoor een paard met als vader Jimtown en als moeders vader Zeus.
Heeft iemand voor mij heel veel informatie over deze twee hengsten (bijvoorbeeld, kan iemand informatie van kwpnstallion.com hierheen kopieren of naar mij toe Pb-en ofzo?)
Ik hoop op snelle reacties van jullie, want het verslag moet al best snel af zijn.
En weet iemand wat over de sportprestaties van Jimtown?

Alvast bedankt!

Groetjes Anneminke

TequilaRos

Re: Jimtown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:41

Jimtown (Darco W x Amor x Talisman xx)
Geb. datum: 19 april 1991
Kleur: bruin
Stokmaat: 167

Verrichting Ermelo 1995 (13-03 t/m 20-05; gedeelde 2e plaats)
Eerlijk, betrouwbaar, ruim voldoende bereidheid om te werken. Was in het begin sterk in de mond en niet fijn te rijden. Dit is sterk verbeterd; hij liet zich aan het eind van het onderzoek goed rijden.
Basisgangen krachtig en voldoende ruim. Laat zich goed bewerken in het dressuurwerk. Als dressuurpaard ruim voldoende tot veel aanleg; geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Gebruikt bij het springen zijn lichaam goed. Heeft veel afdruk, goede techniek en maakt achter de sprong mooi af. Beschikt over veel vermogen, kracht en souplesse. Presteert onder het zadel veel beter dan bij vrij springen. Als springpaard zeer veel aanleg, geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Stalgedrag en gedrag in de omgang normaal.
Vanaf 20-03 enkele dagen niet erg fit. Bloedonderzoek niet afwijkend. Op 12-04 vitamine-injectie.

Stap 8
Draf 7.5
Galop 7.5
Rijproef 7.5
Springen vrij 7.5
Springen ohz 8.5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 72.50
Max punten 90
Plaatsing 2e van 27 (16)
Jaar verrichting 1995
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1996 (veulens)
Er werd een uniforme collectie goed ontwikkelde, ruim voldoende rijtypische veulens getoond. Ze staan goed in het rechthoeksmodel, ze hebben veel breedte en diepte en een opvallend goede bespiering.
Het hoofd is goed gevormd. De veulens hebben voldoende lengte in de nek en ruim voldoende lengte in de hals. De hals is goed gespierd maar soms wat breed en in enkele gevallen is er sprake van een onderhals. De schoft is plat. De lengte en de ligging van de schouder zijn goed, de bespiering is best. De bovenlijn valt achter de schoft wat weg, maar de rug is goed gespierd en de lendenen zijn breed en goed gespierd. De croupe is breed. De lengte, de vorm en de bespiering van de croupe zijn goed. De achterhand is best gespierd. De voorknie is fors ontwikkeld maar de pijp is soms tamelijk fijn en soms is er sprake van een steile kootstand. Het achterbeen is doorgaans correct gesteld, soms is de hoek in het achterbeen klein. De gewrichten zijn royaal ontwikkeld.
De stap is ruim en soepel. De veulens draven goed van de grond, met een goede schoudervrijheid en een voldoende gebruik van het achterbeen. Enkele veulens zetten de hals er teveel op, hetgeen ten koste gaat van het ruggebruik.
De kwaliteit van de moeders was zeer goed.
Getoond: 17 veulens uit 68 dekkingen.

Afstammelingen 2000 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Jimtown voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Voldoende rijtypische, sterk gespierde hengst met lange gespierde croupe. Het middenstuk is iets gezonken, het hoofd kon iets fijner uitgesneden zijn. De hals is iets breed aangezet.

Bloedopbouw
Darco, uit de sublieme bloedcombinatie Lugano van La Roche en Codex, heeft zelf zeer overtuigend internationaal gesprongen en heeft er inmiddels blijk van gegeven ook (internationale) springpaarden te kunnen afleveren. Zijn goedgekeurde zoon Fedor is daarvan een goed voorbeeld.

2000 (augustus) export naar Mexico

Afbeelding

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 15:07

Oke heel erg bedankt!
En weet iemand ook nog wat zijn sportprestaties zijn en gegevens van Zeus? (= vader van de moeder van het te taxeren paard)

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:12

Redgirl schreef:
Oke heel erg bedankt!
En weet iemand ook nog wat zijn sportprestaties zijn en gegevens van Zeus? (= vader van de moeder van het te taxeren paard)

Dat lijkt me niet echt relevant. Ik zou vooral kijken naar eigen prestaties van de jonge Jimtown en wat er uit de moederlijn komt. Zeus is een keurhengst bij het KWPN. (dus op grond van prestaties van de nakomelingen). 2001 overleden.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:37

Ik kan je wel wat vertellen over moederskant. Mijn opa heeft Wulia gefokt (moeder van Jimtown).
Laat maar weten als je interesse hebt.