nakomelingen van Lennard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

nakomelingen van Lennard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:30

Wie kan mij meer vertellen over de nakomelingen van Lennard?

Climax

Re: nakomelingen van Lennard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:46

Zijn al heel erg veel topics over geloof ik Clown

Ik ken een zoon van Lennard, superspringend beestje, hele grote vos, maar heel moeilijk te rijden, hij is supersterk van voor en kan gigantisch doordrammen.

Een andere zoon van Lennard die ik ken, is juist een vrij klein (1.63), tenger paardje met een supergevoelig mondje, heel simpel te rijden.

Wel beide een superkarakter en goed springen.
Van de eerste heb ik geloof ik een foto, ik zal eens even zoeken.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:49

Volgens het KWPN:

Afstammelingen 1997 (veulens)
De veulens vcan Lennard vormden een uniforme collectie ruim voldoende ontwikkelde veulens. Het zijn sterk bespierde, degelijke veulens, die voldoende in het rijtype staan, maar die nog even meer rek zouden moeten vertonen. De bewegingen hebben afdruk en ruimte, maar zouden meer souplesse moeten hebben.
Het hoofd is mooi. De veulens hebben veel nek. De hals is royaal bespierd en wordt goed gedragen. De schoft is weinig ontwikkeld en kort. Lengte en ligging van de schouder zijn goed en de schouder is goed bespierd. De royaal gespierde, brede rug-lendenpartij zou iets meer lengte moeten hebben. De lange croupe is voldoende hellend en opvallend goed gespierd. Ook de bespiering van broek en schenkel is goed. Het voorbeen is correct gesteld. De kootstand is wat week. Het achterbeen is goed gesteld. Het spronggewricht is goed ontwikkeld.
De veulens stappen ruim en soepel. De draf wordt met bravour getoond. De veulens draven met ruimte en goed van de vloer, maar ze zouden meer souplesse moeten tonen. De galop heeft afdruk en voldoende ruimte, maar zou meer souplesse moeten hebben.
Twee thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage.
De kwaliteit van de moeders was matig tot goed.
Getoond: 15 (+ 2) veulens uit 58 dekkingen.

Afstammelingen 2001 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Lennard voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2005 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Lennard voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:42

[quote="Mariek87"]Zijn al heel erg veel topics over geloof ik Clown

Ik ken een zoon van Lennard, superspringend beestje, hele grote vos, maar heel moeilijk te rijden, hij is supersterk van voor en kan gigantisch doordrammen.

quote]

toevallig met klein snebje en kolletje ? zonder witte voetjes ?
zou mijn oude knol wel kunnen zijn Haha!

heb er ook eens een gezien op concours, ook een grote vos maar die was echt aartslelijk

verder ken ik een lennard merrie, das een fijn dier kan ook goed lopen
heb er ook een keer eentje nationaal zien springen, donkerbruin is al tijdje geleden weet niet meer wie er mee sprong

hier op bokt is ook iemand met een lennard
volgens mij zijn het over het algemeen hele brave paarden maar geen echte hoogvliegers

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:40

Wel een kol, geen sneb en wél witte voetjes.

Maar dat kan ook niet want die mensen hebben hem als veulen gekocht, zelf opgefokt en aangereden..

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:52

Heb afgelopen zomer een tijdje een Lennard gereden. Verschrikkelijk sterk paard dat tijdens het springen nogal heet kon worden, maar wel een paard met een eerlijk karakter en verder makkelijk in de omgang.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 18:56

zijn er ook mensen die met een lennard dressuur rijden? Of zijn het echte springers?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:40

Ik heb een Lennard, zie mijn Avatar. Het is een jong dier, wordt in mei twee. Het hoofd vind ik niet bijzonder, de hals is momenteel arm bespierd, maar wel redelijk op lengte. De draf is ruim, de galop is goed. Wisselt prima in galop. De rug en lendenen zijn vrij strak. Vrij steil achterbeen. De stap is ruim.
Is wel een echt gezelschapsdier, vindt aandacht prettig. Is verder vrij nuchter in de omgang, hoeven uitkrabben en borstelen kan gewoon zonder dat ze vaststaat op stal.

Afbeelding

Hier staat ze lekker te slapen Knipoog (hoofd lijkt hier wel erg groot)
Afbeelding

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:52

Ik heb een lennardx nimmerdor. Super karakter, goed lopen, fijn springen. Het is een erg fijn paard in omgang, zadelmak maken was geen probleem. Op stal is het ook een super eerlijk paard. Ze kan in omgang wel lekker doordrammen. Onder het zadel is ze fijn te rijden. Ze leert erg snel maar je moet haar wel in haar waarde laten. Ze springt vrij met erg veel vermogen maar nog wel een beetje onbeheerst Haha! Onder het zadel is er nog niet mee gesprongen.
Ze beweegt met veel afdruk en een super gebruik van het achterbeen. Ze heeft een super stap en ook een super achterbeen gebruik in galop.
In draf zou ze wat meer ruimte in het voorbeen mogen hebben en ze loopt van nature (voor een dressuurpaard) niet voldoende bergop. Ze heeft veel massa met een sterke romp. Ze zou wat meer front moeten maken. Ze heeft een sprekend en eerlijk hoofd maar deze zou wat fijner Clown kunnen!
Ze krijgt deze zomer eerst een veulen en daarna is het de bedoeling dat ze de dressuursport in gaat zodat ze het sportpredicaat kan halen. Als veulen had ze een eerste premie!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:18

Meld zich met een Lennard x Furore.

Afbeelding
Ze wordt dit jaar 3jaar en we gaan haar in juli voor de keuring brengen (teminste dat is de bedoeling), daarna is het plan dat we haar gaan beleren en daarna verkopen. Het is een paard met een mooi exterieur en mooie ruime gangen. Haar stokmaat is nu ongeveer 1.68m, en dit terwijl haar moeder net 1.60m is Bloos!

Jashemdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:21

Ik heb een Lennard x Vindicator x Pericles x Regent (uit Morka stam)gereden. Ruin, donkerbruin van 175 cm.
Mooi langgelijnd correct gebouwd paard. Heeft ook 2e bezichtinging gelopen.

Onwijs goed springen en ruim voldoende gangwerk. Fijne galop, niet altijd even makkelijk te rijden, maar wel erg braaf!

Ik kreeg hem als 4 jarige en heb binnen 10 maanden naar het L springen (12 winst) en M2 dressuur (4 winst) gereden.

Na mij is Padamorkus uitgebracht in Duitsland en liep daar gelijkwaardig aan het nederlandse ZZ springen.

Ik kom zelf uit het noorden van het land en heb veel Lennards gezien. Ik denk dat het goede allrounders zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:06

Lavanta schreef:
Meld zich met een Lennard x Furore.

Afbeelding
Ze wordt dit jaar 3jaar en we gaan haar in juli voor de keuring brengen (teminste dat is de bedoeling), daarna is het plan dat we haar gaan beleren en daarna verkopen. Het is een paard met een mooi exterieur en mooie ruime gangen. Haar stokmaat is nu ongeveer 1.68m, en dit terwijl haar moeder net 1.60m is Bloos!

Leuk dier, zo op de foto kijkt ze net zo uit de ogen als de mijne ook wel eens kan doen. Ik heb wel het idee dat Lennard groot fokt, ergens in de 1.68-1.73 hoor je heel vaak.

zusara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:52

Op de stal waar ik rijd staan twee Lennards. Een grote stoere vos met super bewegingen (is ster-ruin en loopt momenteel L2 dressuur) en een bruine, vier witte voetjes, meer springtype maar kan wel leuk lopen. Het zijn beide ontzettende boefjes, maar als ze aan het werk gezet worden gaan ze ervoor.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:45

Ik hoorde een tijd geleden van een handelaar dat Lennards bijna niet te verkopen zijn. Hij had een Lennard merrie en die had hij weken op internet te koop staan, maar niemand die interesse had (dit was een stermerrie). Weten jullie of dit waar is?? Is er bijna geen vraag naar afstammelingen van Lennard??
Lennard doet het toch goed op de springindex, maar toch hoor je niet heel erg veel van zijn nakomelingen.
Anyway, wij zijn toch heel blij met onze Lennard, het is een mooi paard om te zien die ook nog eens lekker soepel en losjes kan bewegen.

Jashemdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:36

Dat van die fokker is mischien iets overdreven, maar ja, als een paard niet voldoende goed is en de prijs is wel erg hoog, dan wordt het natuurlijk altijd moeilijk verkopen. Kijk een stermerrie is ook niet alles, het zegt natuurlijk wel iets, maar sommige merries worden ster, en dan denk ik bij mezelf, "Hoe kan dat?".

Lennards blinken niet super uit qua bouw. Het type moet je aanspreken, het is natuurlijk wel een Zuidhorn. Persoonlijk zou ik nooit een Zuidhorn (of in bloedopbouw) willen, maar ik kreeg een Lennard te rijden. Daarna is mijn mening over Zuidhorn wel iets bijgesteld, maar zelf kopen, nee.

Lennards zijn over het algemeen fijne sportpaarden en elke hengst brengt slechtere nakommelingen, maar de moederstam is natuurlijk net ZO belangrijk. Misschien zelfs nog belangrijker dan het vaderdier.

Jashemdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:41

O, sorry Lavanta, ik bedoel natuurlijk handelaar.

Een Lennard is natuurlijk nog geen Jazz(om een voorbeeld hengst te noemen). En ik denk dat veel mensen met paarden, met name de dressuurtrutjes, zich teveel blind-staren op die walgelijke bewegingen van Dé Jazz nakomeling!

Ja, en een Lennard beweegt nou eenmaal geheel correct en loopt niet zo overdreven vreemd als een Jazz-keuringspaard!!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:44

wij hadden een tijdje geleden een ferro x lennard op stal staan. kon geweldig goed springen en was een brok van een paard (dik 1.80 m) maar wel een mooi paardje en heel lief en makkelijk te rijden. liep Z toen die 6 was en ging er toen al super gemakkelijk overheen. is ook voor heel veel centjes verkocht

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:13

Lavanta schreef:
Ik hoorde een tijd geleden van een handelaar dat Lennards bijna niet te verkopen zijn. Hij had een Lennard merrie en die had hij weken op internet te koop staan, maar niemand die interesse had (dit was een stermerrie). Weten jullie of dit waar is?? Is er bijna geen vraag naar afstammelingen van Lennard??
Lennard doet het toch goed op de springindex, maar toch hoor je niet heel erg veel van zijn nakomelingen.
Anyway, wij zijn toch heel blij met onze Lennard, het is een mooi paard om te zien die ook nog eens lekker soepel en losjes kan bewegen.

Ik weet het niet, er zijn neit veel Lennards, en onbekend maakt onbemind. Dat is het volgens mij. Ik had ook ngo nooit van Lennard gehoord (althans, geen idee wat voor hengst het was) voordat ik deze merrie gezien had.