BWP ???? info, graag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

BWP ???? info, graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 21:48

ik weet helemaal niets van bwp en ik wil graag weten of bwp goeie dressuurpaarden zijn.

en is bwp net als een kwpner en nrps ??

ik zou dankbaar zijn als jullie wat info wil geven Haha!

Kalimba

Re: BWP ???? info, graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:19

BWP'ers kunnen goede dressuurpaarden zijn. Hangt natuurlijk van het paard zelf af... Van KWPN of NRPS weet ik niet zo veel....maar het zijn geen één van al rassen!
BWP stamboek is min of meer gelijk aan KWPN stamboek systeem.
Er wordt met verschillende rassen gekruisd en vervolgens eventueel in BWP ingeschreven. (net zoals KWPN).
Ik heb een BWP merrie (moederkant Duits bloed en vader is KWPN maar is ingeschreven in BWP). Ben ik zéér tevreden van, tot zover mijn ervaring rijkt met BWP'ers zijn het eerlijke, correcte, sportpaarden.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:38

Citaat:
Het BWP (Belgisch Warmbloed Paard) is de grootste fokkerijorganisatie voor spring- en dressuurpaarden, tuigpaarden en rijpony's in België. Meer dan 6.000 leden zijn aangesloten. Jaarlijks zorgen ze voor zo'n 2500 veulens. Prestatievermogen, gezondheid en een functioneel exterieur zijn drie pijlers waarop het internationale succes van het BWP springpaard is gebaseerd.

Ik heb zelf ook een BWP, en die kan ook best goed dressuren.
maar springen kan hij het allerbeste.

Ik denk dat het ook veel aan het paard zelf ligt. Lachen

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:07

Ik rijdt dressuurwedstrijden met een BWP, haar vader is Codexco en dus eigelijk meer springen gefokt. Ze is nu M2 +3