Hengstenshow Pretedenthoeve

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Hengstenshow Pretedenthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 10:53

Iemand gisteren naar daar heen geweest?

Zeabiscuit

Re: Hengstenshow Pretedenthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:31

yep, ikke }>

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:21

en......... Lijst Cheese!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:16

Ik ook. Was speciaal gekomen voor Darlington. Wilde weten hoe zijn nafok is en vond het ook wel leuk dat je door de stallen heen mocht lopen. Waar kwamen jullie voor?

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:43

Bacannie schreef:
Was speciaal gekomen voor Darlington.
En wat vond je ervan (van de hengst zelf en z'n nakomelingen)?

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:46

Is zijn hoofd nou echt zo groot of lijkt dat alleen maar zo? Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 17:51

Dat valt wel mee hoor Haha!

Afbeelding

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:59

Dat valt id mee, mooi zelfs eigenlijk

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 19:02

Dat zeg je ook heel verbaasd Knipoog

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:54

En hoe was Oscar + nakomelingen Kwijl

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 22:33

Wij kwamen voor Darlington (Zeabiscuit hier heeft een heel leuk merrie veulen daaruit).

Echt veel variatie zat er niet in. Het was voornamelijk Darlington en Oscar + nakomelingen (oa. Olympic en Uphill). Maar goed, dat was te verwachten natuurlijk Lachen Alhoewel we er ook nog een paar van Cabochon hebben zien lopen (oa. Pays Bas), waar ik overigens niet veel aan vond.

Oscar is een echt mannenpaard. Heel wat front maar iets week in de rug (overigens niet dramatisch). Werd aan de hand en onder het zadel voorgesteld. Onder het zadel liet hij naar mijn mening niets extra's zien, hij werd teveel op z'n kop gereden. De veulens die ik heb gezien waren wel allemaal leuk.

Uphill was aan de hand een echte hakkentrekker. Onder het zadel deed hij dit minder maar het is niet mijn type paard.
Olympic daarentegen vond ik een van de betere hengsten van die dag. Mooi paard die leuk kan lopen, alhoewel hij wat balansprobleempjes ondervond onder het zadel (werd wederom op zn kop gereden, erg jammer). Voor de rest een erg aansprekend dier.

Verder hebben we natuurlijk Darlington + nakomelingen gezien. Maar hierover zal ik zal Zeabiscuit het woord laten voeren Haha! Ik denk dat zij hier misschien wel meer over heeft te vertellen dan ik.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:22

ART_UMA schreef:
Bacannie schreef:
Was speciaal gekomen voor Darlington.
En wat vond je ervan (van de hengst zelf en z'n nakomelingen)?

Ik vond de hengst zelf wel aardig, hij liet zichzelf nog goed zien ondanks zijn leeftijd.

Maar... ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik vond zijn nakomelingen sterk bewegen achter maar vond het voorbeen niet zo. Beetje krabbelig en niet lekker uit de schouder... tenminste zo leek het. Verder strooit hij nogal met stokmaten en aangezien mijn merrie niet zo heel groot is ben ik bang dat de nakomeling te klein blijft, alhoewel er een kast van een merrie stond in de stal met als vader Darlington.

Hebben jullie misschien nog nakomelingen (mensen op Bokt)? Wellicht met een foto en een verhaal (min en pluspunten) erbij? Ik twijfel nog behoorlijk, ik ga ook kijken bij Montecristo. Goede moederlijn, sterke beweger en heft de minpuntjes van mijn merrie redelijk op. Denk ik...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 12:08

Ik had nou net juist het tegenovergestelde beeld van de Darlington nakomelingen. Van voren kwamen ze goed weg (ondanks het soms wat kortere voorbeen) maar van achteren liepen ze te draaien en zetten ze de benen scheef neer.

PB Zeabiscuit eens over haar merrieveulen. Dat is er een van Darlington en wel eentje met goed beenwerk.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:24

Misschien komt ze nog op Bokt? Anders PB ik haar wellicht nog even.

Tja, die meningsverschillen zijn ook niet raar, het was niet altijd even makkelijk te zien. En buiten dat, zoveel kijk heb ik er waarschijnlijk ook niet op... ik probeer het wel maar... soms lukt het niet altijd. Ben geen fokker dus hoef me er eigenlijk niet echt in te verdiepen maar ik vind het gewoon leuk. Al fok je maar één veulen in je leven dan nog streef ik naar een fokproduct wat nét weer wat beter is dan de moeder.