9april grote internationale hengsteshow

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alabastro

9april grote internationale hengsteshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 08:55

Grote internationale hengsteshow in samenwerking met grote Duitse hengstehouders zoals P. Schockemöhle, Böckmann, Tannenhof en nog veel meer. Voor meer info zie link
http://www.sbsnet.be/pdf_files/show_int ... talons.pdf
of
www.bagoniebos.com
De show zal doorgaan in Welkenraedt, vlakbij Aken. Een wegbeschrijving staat op de site.
Dus zaterdag, 9 april vanaf 19h00!!!!

alabastro

Re: 9april grote internationale hengsteshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 16:40

Niemand????

Brisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:10

Ik zou er heel graag naar toe willen gaan, maar het is een pokkeneind rijden hé.
Trouwens, ik kan geen babysit vinden op zaterdag.
Jammer!

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 08:22

Dat hangt ervan af wat je een pokkeneind noemt, en die kinderen kan je toch meebrengen! Haha!

Brisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:38

Tsja, ik kom uit het noorden van Antwerpen, tegen de Nederlandse grens bij Bergen op Zoom.
Mijn zoontje is pas 2, dat ga ik hem en mezelf niet aan doen.
Pot vol koffie, nu heb ik nog meer zin om te gaan. Ik ga alles nog eens goed analyseren, en zien of ik toch niet kan gaan!
Groetjes!!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:57

Grrrrrrrrrr, waarom zijn die mooie shows nooit te vinden in België aan de Vlaamse zijde. Boos! Moet dit weekend al 2 shows bezoeken in Nederland. Wordt me toch een beetje teveel van het goede als ik die in Duitsland ook nog moet meepakken. Ik moet trouwens van rond Brugge komen en dat is dus helemaal niet te doen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:00

Ik kan het helaas niet openen, welke hengsten komen er?

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 13:21

Elisa2 schreef:
Ik kan het helaas niet openen, welke hengsten komen er?

Je kan toch wel op www.bagoniebos.com of lukt dat ook niet. Op de site onder hengsteshow staan fotos van enkele ingeschreven hengsten, oa Stedinger zal ook daar zijn.

@Petraaken, het is nog net in Belgie tss Eupen en Aken en wel zeer vlot te bereiken! Doe je best. Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 06:52

Ligt Aken zo dicht tegen de Belgische grens dan?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:55

jazeker!!!

Kijk het mooie van komen is dat ik er ook zal zijn!! Haha!

Van Gent tot Welkenraedt zal een kleine 2 uur zijn.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:08

Hmm, ik weet niet of ik mijn vader zal kunnen overhalen. Wel interessant dat die van Schockemuhle komen. Al heb ik nu wel de DVD gekregen van hen. Wat komt er nog van interessante dressuurhengsten? Buiten Alabastro natuurlijk. Haha!

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 07:47

Nu zaterdag, niet vergeten, allen daarheen! Haha!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:37

ja baas!!! Haha!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:21

ik denk dat we ook komen ,voor de springhengsten dan chalan,Quality en jouw contendro x cassini ,alabastro ;Spijtig dat Contendro zelf niet komt (terwijl Kenwood die ook van famos is wel komt Boos! )

NadineM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:35

Wij zullen er zijn!
We zijn reuze benieuwd!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:40

Ben ik nou zo kippig of zie ik Alabastro niet tussen de hengstennamen staan?

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 12:01

Sammie schreef:
Ben ik nou zo kippig of zie ik Alabastro niet tussen de hengstennamen staan?

Op www.bagoniebos.com staat hij zelfs met foto!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:57

Ja onder het kopje hengstenshow zie ik hem wel staan, maar bij het linkje hengsten beginnen ze met de B van Baboulet. Blond

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 07:22

Dat zijn dan ook de hengsten waarvan zij sperma verdelen, niet die van de hengsteshow. Knipoog

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 09:40

Je kan inderdaad beter de kaarten op voorhand bestellen op www.bagoniebos.com of +32477243918

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 15:19

Organistatie was oerslecht en dan €8 euro inkom, €1 parking en €2 per drank vragen. Het zou om 19h00 beginnen en de startlijst waren ze nog aan het opstellen en overschrijven tot 19h25 terwijl verschillende ruiters al aan het losrijden waren en andere nog niet eens wisten dat ze moesten binnenkomen, gevolg was dat de startvolgorde weer helemaal anders uitzag. Dan waren er de speekers waarvan de Frans/Duitstalige bijna alle tijd voor zich nam en de Nederlandstalige speeker heel eentonig het paard beschreef. De man was pas de dag ervoor aangesproken om te komen omdat de andere afgezegd had.
Dan waren verschillende paarden niet daar, Schockemöhle en Wiesenhof hadden afgezegd. Verder was de kwaliteit ook bedenkelijk op enkele uitblinkers na. Ook Baloubet was aanwezig voor een huldiging terwijl hij dinsdag vertrekt naar Las Vegas.
Misschien kan iemand onpartijdig de hengsten beschrijven, er waren genoeg fokkers aanwezig.
Het probleem was dat de innitiatiefnemer, Wouter Meesen, geen winst wilde maken maar de organisatie mee heeft laten uitvoeren door de eigenaar. Het had beter geweest om het complex af te huren. Volgend jaar zal deze hengsteshow doorgaan bij Pesoa, die zullen de organisatie doen en dan zal het zeker tot in de puntjes in orde zijn. Laat ons hopen

antano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:44

was landor s er ook en stedinger ?
gr elise

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:55

antano schreef:
was landor s er ook en stedinger ?
gr elise

Ja hoor. Er zal ook hier wel iemand een verslagje komen geven zeker!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:12

Landor S alleen aan de hand. Deed zijn best om de mensen om hem heen te raken. Hij mikte aardig Clown

Dit is het verslag wat ik op fokt gezet heb:

Citaat:
Nou ik zal dan maar een poging wagen, al zal mijn verslag erg kort zijn. Er waren nl. weinig dressurpaarden aanwezig en over de springers kan ik geen zinnig woord zeggen. Dat zal ik dan ook niet doen. Ik heb ze ook niet allemaal gezien, veel aan de inrijbak gestaan, dus ook de namen gemist

Er liep een 3-jarige halfbroer van Stedinger, een Donnerschwee als ik het goed verstaan heb. Hij viel me erg tegen. Hij mist de elastiek en ruimte die zijn broer wel heeft. Wel mijn complimenten voor zijn bewerkbaarheid. Een 3-jarige die zo ontspannen zijn werk deed, erg knap. Zal zeker een fijn sportpaard zijn maar hij viel mij erg tegen.

Dan een jonge Riccione. Viel mij positief op. Heeft niet de hals van zijn vader gekregen jammer genoeg, maar beweegt heel makkelijk. Een fijn doorgesprongen galop, een draf met veel souplesse, ruimte èn afdruk en een goede stap.

Een Contender waar ik naam van kwijt ben. Een fijn paard, maar niet bijzonder. Kon wel lekker draven maar mocht een stuk krachtiger. Daarnaast maakte hij toch wel een aantal tactfouten. Stap was wel echt slecht. Daarintegen had hij wel een hele goede galop!

Stedinger zelf heb ik een halfuur bij de inrijbak bekeken. Ik heb hem niet de ring in zien gaan dus daarover kan ik niet oordelen. Qua exterieur viel hij me echt tegen. Ik miste zijn uitstraling die ik op foto's wel meende te zien. Ungarn noemde hem ooit een nicht op hoge hakken. Helaas kan ik me daar nu in zoverre in vinden dat ik hem een mietje durf te noemen. Stappen kan hij goed, hij draaft met veel souplesse en kan lekker verruimen, maar achter mist hij toch een hoop. Op een gegeven moment trok het zelfs spoortjes rechtsachter. Toen ik dat zeg ben ik naar huis gegaan. Nee, Stedinger is het niet voor mij (helaas).

Tja, en dan Alabastro; dat ik een fan van hem ben wist iedereen al maar wat heeft die hengst zich gemaakt!!! Dat een beetje "propperige en gedrongen" wat de hengst als driejarige toch wel iets had, is er volledig uitgegroeid. Het overtollige "babyvet" is hij ook kwijt. En dan loopt me daar ineens echt een chique hengst. Dan hoop je ineens heel erg dat je merrie snel drachtig is! Zijn stap was goed, zijn draf was geweldig, daar kunnen momtenteel maar heel weinig hengsten aan tippen. Eén en al souplesse en wat een afdruk!! De galop was mooi bergopwaarts gesprongen, hij mag van mij nog net iets meer buigen in zijn sprong. Plaatste echter wel goed onder massa. Jammer genoeg kon hij alleen zijn applause niet waarderen
Hier dan nogmaals.
En klein wees gerust!! Dat is hij absoluut niet meer!!

antano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:49

heeft er ook iemand foto`s gemaakt ?