Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Moet dit weekend al 2 shows bezoeken in Nederland. Wordt me toch een beetje teveel van het goede als ik die in Duitsland ook nog moet meepakken. Ik moet trouwens van rond Brugge komen en dat is dus helemaal niet te doen. Elisa2 schreef:Ik kan het helaas niet openen, welke hengsten komen er?
) Sammie schreef:Ben ik nou zo kippig of zie ik Alabastro niet tussen de hengstennamen staan?
antano schreef:was landor s er ook en stedinger ?
gr elise
Citaat:Nou ik zal dan maar een poging wagen, al zal mijn verslag erg kort zijn. Er waren nl. weinig dressurpaarden aanwezig en over de springers kan ik geen zinnig woord zeggen. Dat zal ik dan ook niet doen. Ik heb ze ook niet allemaal gezien, veel aan de inrijbak gestaan, dus ook de namen gemist
Er liep een 3-jarige halfbroer van Stedinger, een Donnerschwee als ik het goed verstaan heb. Hij viel me erg tegen. Hij mist de elastiek en ruimte die zijn broer wel heeft. Wel mijn complimenten voor zijn bewerkbaarheid. Een 3-jarige die zo ontspannen zijn werk deed, erg knap. Zal zeker een fijn sportpaard zijn maar hij viel mij erg tegen.
Dan een jonge Riccione. Viel mij positief op. Heeft niet de hals van zijn vader gekregen jammer genoeg, maar beweegt heel makkelijk. Een fijn doorgesprongen galop, een draf met veel souplesse, ruimte èn afdruk en een goede stap.
Een Contender waar ik naam van kwijt ben. Een fijn paard, maar niet bijzonder. Kon wel lekker draven maar mocht een stuk krachtiger. Daarnaast maakte hij toch wel een aantal tactfouten. Stap was wel echt slecht. Daarintegen had hij wel een hele goede galop!
Stedinger zelf heb ik een halfuur bij de inrijbak bekeken. Ik heb hem niet de ring in zien gaan dus daarover kan ik niet oordelen. Qua exterieur viel hij me echt tegen. Ik miste zijn uitstraling die ik op foto's wel meende te zien. Ungarn noemde hem ooit een nicht op hoge hakken. Helaas kan ik me daar nu in zoverre in vinden dat ik hem een mietje durf te noemen. Stappen kan hij goed, hij draaft met veel souplesse en kan lekker verruimen, maar achter mist hij toch een hoop. Op een gegeven moment trok het zelfs spoortjes rechtsachter. Toen ik dat zeg ben ik naar huis gegaan. Nee, Stedinger is het niet voor mij (helaas).
Tja, en dan Alabastro; dat ik een fan van hem ben wist iedereen al maar wat heeft die hengst zich gemaakt!!! Dat een beetje "propperige en gedrongen" wat de hengst als driejarige toch wel iets had, is er volledig uitgegroeid. Het overtollige "babyvet" is hij ook kwijt. En dan loopt me daar ineens echt een chique hengst. Dan hoop je ineens heel erg dat je merrie snel drachtig is! Zijn stap was goed, zijn draf was geweldig, daar kunnen momtenteel maar heel weinig hengsten aan tippen. Eén en al souplesse en wat een afdruk!! De galop was mooi bergopwaarts gesprongen, hij mag van mij nog net iets meer buigen in zijn sprong. Plaatste echter wel goed onder massa. Jammer genoeg kon hij alleen zijn applause niet waarderen
Hier dan nogmaals.
En klein wees gerust!! Dat is hij absoluut niet meer!!