hengstige merrie toch drachtig???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silleke

hengstige merrie toch drachtig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 22:12

het zit eigenlijk zo.
Ik heb in oktober een merrie gekocht van ongeveer 3. Nu heeft men mij al tot 3x toe gevraagd of ze niet drachtig is of voor wanneer het is,... Ze heeft een redelijke buik op en niet van het gras want op onze weide staat niet veel gras meer (moet nog ingezaaid worden volgende week).
Maar ze is een maandje geleden (wel een heel raar tijdstip vond ik zelf) volgens mij hengstig geweest. Als ik haar aan het borstelen was en ik kwam aan haar kont dan deed ze haar staart wat opzij en ging lager met haar 'gat'.
Zou ze nu toch nog drachtig kunnen zijn of denken jullie van niet (ik zal proberen van morgen eens een foto te maken van haar buik en uier).
Ik hoop eerder van niet want ik zie een 2de veulen niet echt zitten. Heb nu al een merrie en een jaarling en dan deze merrie dus dat is meer dan genoeg.
o ja, ze heeft nooit echt bij een hengst gestaan maar op een dag kwam de eigenaar eraan en zat de hengst van ernaast in de draad maar zelf stond ze aan de andere kant van de weide dus gingen ze er vanuit dat er niets was gebeurt.
wat denken jullie?

Wendy_Komen

Re: hengstige merrie toch drachtig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 08:58

Als ik het zo lees lijkt mij de kans dat ze drachtig is zeer klein. Echter, om dit zeker te weten kun je haar zo laten opvoelen door de dierenarts (is volgens mij niet eens zo duur).
En wat jij beschrijft als hengstig zijn, is volgens mij gewoon jeuk aan de kont. Mijn merrie die was afgelopen woensdag uitgerekent, maar die vind het heerlijk als ik haar boven de staart kriebel. En als ik naast haar sta moet ik oppassen, want ze draait zo der kont naar me toe omdat ik daar dan moet kriebelen.
Ik denk dus dat ze EN niet drachtig was, EN dat ze ook niet hengstig hoefde te zijn. Maar wil je uitsluitsel moet je gewoon even de dierenarts vragen!
Veel succes!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 09:00

Oja, vergeten erbij te zeggen. Er zijn wel merrie´s die ondanks ze drachtig zijn, toch hengstig blijven. Dit heeft geen verdere invloed op de dracht.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:04

Hebben ook zo'n dame lopen.
Ze was gedekt bij vorige eigenaar maar werd hengstig.
Ze was drie weken bij ons toen ze beviel van een hengstveulen.

Laat haar opvoelen als je het echt wilt weten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:55

ik heb eentje gehad...die was hartstikke hengstig en nog geen week later had ze een veulentje Clown

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:03

Ik ook, altijd hengstig geweest en toch ineens hengstje erbij Clown

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 10:22

hier enkele foto's van Blue
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat denken jullie?