Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
) weinig gelders in ontdekken.

Mijn mening is dat langzaam maar zeker ook het Gelderse Paard vanaf de tijd dat ze bij het KWPN ondergebracht zijn steeds fijner worden. Men gaat hier ook langzamerhand (moderniseren) wat steeds weer inhoud botverlies, door inbreng van rijpaardhengsten. Daarom Jantina hebben wij het IHW opgericht met het doel om de oude zware klassiekers te behouden. Het gaat ons niet om het geldelijk gewin maar alleen om nog de rasechte BOVENLANDERS te behouden.Afgelopen week is er nog een driejarige
Ik weet niet wat, maar iets in het Gelders paard spreekt me aan en het moet idd een ras op zich blijven, geen 'mislukt rijpaard', maar een paard dat de titel GELDERS verdiend! Ik vond de Negro veel te rijtypisch, dat vind ik erg jammer. Het was meer een rijpaard om te zien, dan een gelders paard. De bruine Koss op de foto vond ik wel heel mooi. Veel Gelderse paarden zijn vos, en juist dat bruine mag er van mij meer in. Als idd de massa maar blijft. Een gelders paard moet je zo kunnen herkennen, geen twijfelgevallen dus. Ik vond die Zichem persoonlijk minder mooi op de foto, maar wat Jantina al zegt... je moet ze in het echt zien eigenlijk... Ik ben erg benieuwd naar die Elegantzoon.... I
Elegant!!! Jammer genoeg geen foto. Ben benieuwd wat de oogst qua Gelderse hengsten dit jaar weer is.
Lekker vaag zootje allemaal. DAt ouderwetse Gelderse type is niet mijn type maar die paarden hebben vaak wel een superkarakter.