Informatie over de volgende hengsten: San Remo,United,PB

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miss_vicious

Informatie over de volgende hengsten: San Remo,United,PB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 01:59

hoi,

Ik ga waarschijnlijk een jaarling/3 jarige aanschaffen en heb mijn keuze laten vallen op

-Painted Black
-San Remo
-United

Nu wou ik vragen of iemand van deze hengsten een veulen heeft en eigenlijk het belangerijkste of iemand weet welke karakter eigenschappen deze drie bezitten en/of doorgeven.Nu weet ik dat moeders kant ook meetelt daarin ,maar daar de moeder nog niet bekend is moet ik afgaan op vaders eigenschappen.

Ik ken hun pedigree,en ja ik heb informatie over hun prestaties en goede eigenschappen ,maar ik weet ook liever de slechte kantjes,wat ze doorgeven aan hun veulens,hoe ze zijn in de omgang,of mensen ervaring hebben met nakomelingen van 1 van deze hengsten etc.

Als je zelf een paardje bezit dat afstamt van 1 van deze hengsten,zou ik zeer graag een foto zien en welke ervaring je met deze hebt.

Ook alle informatie over plekken waar ik deze veulens/jaarlingen kan vinden (miss heb je er zelf wel eentje te koop staan?) zijn welkom

groetjes,
lotje

Wiepie

Re: Informatie over de volgende hengsten: San Remo,United,PB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 07:05

Op United jaarlingen/3-jarigen zul je nog even moeten wachten.

San Remo's zullen er intussen genoeg te vinden zijn.

De oudste Painted Blacks worden nu 2 jaar. Er zullen nog niet zo heel veel nakomelingen in omloop zijn (eerste jaargang ongeveer 30; tweede jaargang weet ik niet).

Die van ons zag er zo uit met 16 maanden:

Afbeelding

Is niet te koop Haha!

Karakter: eigen willetje, behoorlijk dominant maar wel braaf.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 08:05

Onze San Remo is erg gemakkelijk terwijl de moeder en de 1 jaar oudere Jazz iets moeilijker zijn.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 08:57

Ik ken een jaarling San Remo (x Belisar x Lucky Boy xx) en dat is heel vriendelijk, aanhankelijk en gemoedelijk veulen. Ze was tiende op het Nationaal Veulenkampioenschap 2004 in Ermelo. Moeder ken ik niet zo goed maar is ook wel een vriendelijk dier. Oma was keur en destijds kampioene van Nederland.

Hier in Ermelo:
Afbeelding

7 maanden later:
Afbeelding

De heeft nog een halfzus van De Niro, een bruine met een bles, kon ook behoorlijk goed draven (van wat ik er van gezien heb). Verder is de moeder vorig jaar weer gedekt door San Remo, ze krijgt dit jaar dus een volle broer of zus.

(ze is trouwens niet te koop *LOL*)

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:14

miss_vicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 16:54

Haha! alvast erg bedankt voor de informatie, ja ik weet dat het nogal moeilijk zal zijn om al te weten hoe de United nakomelingen zijn hihi