Ook ik ben een beetje mama geworden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Ook ik ben een beetje mama geworden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 01:22

Net heeft Terra haar eerste veulentje gekregen. vanmiddag zeikte de melk al uit de spenen en dus wist ik wel dat het vannacht of in elk geval morgen zover zou zijn.. Toen ik dus goed te wel lag te slapen (ik dacht ik ga vroeg slapen als ze dan vannacht bellen heb ik tenminste nog wat geslapen) belde om 23.00 uur de eigenaar:ik denk dat er een veulen aankomt. Ik een vriendin van mij gebeld die ook daar op stal rijdt, tijdens het aankleden.. nou die kreeg ik niet te pakken,maar uiteindelijk had ik dr te pakken. ze kwam niet maar ik moest maar ff smsen.. OK, dus ik plankgas richting stal.. toch zeker 3 minuten met de auto, en ik stond om 23.15 op de stoep.. Komt de eigenaar van mijn verzorgpaarden met een big smile naar buiten: Je bent te Laat!! Onderweg naar Terra dr stal kwam ook de eigenaar van Terra me al tegemoet gelachen: Het is een merrieveulen!!

De bevalling ging echt super, om kwart voor elf was de eigenaar van mijn paarden toch nog ff gaan kijken (die man heeft een voorgevoel voor dingen die geboren moeten worden) omdat hij niet rustig op de bank zat. Komt ie op stal, staat ze daar te zweten. Dus hij loopt naar het huis van de eigenaar om te zeggen dat ie moet komen, gaat meteen het birth alarm af.. Dus toen ze samen goed te wel in de stal stonden ging ze plat liggen, perste een paar keer en er lag een veulentje!!

De nageboorte is er helemaal afgekomen binnen het uur, en toen ik net ging had het veulen al wel gestaan.. ze had nog niet gedronken, maar ze was al goed onderweg. Omdat ik best moe was ben ik lekker naar huis gegaan.. ze redden het wel met zijn allen daar. morgen kan ze lekker buiten spelen, en dan ga ik ff fotos maken!
ik ga nu nog ff kijken voor een naam.. Zit aan iets van Aigle te denken ofzo, da vind ik wel mooi.. ga nog ff zoeken, als er nog suggesties zijn met betrekking op de moedernaam vind ik da ook wel erg leuk!
de vader is trouwens pa(n)dini en de moeder s vader is burggraaf...

Ods
Forumcoördinator

Re: Ook ik ben een beetje mama geworden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:33

Gefeliciteerd!!!!! Hopelijk maak je snel fotos om hier te showen, dat vinden we altijd heel leuk Knipoog