KWPN verrichtingsonderzoek op de helling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

KWPN verrichtingsonderzoek op de helling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:47

Hier ging het om en prompt moesten een paar fanatieke grooms gelijk de hele stal uitmesten.

Citaat:
Het testen van de jonge (2 1/2 tot 3 jr.) hengsten is best wel een punt waarover binnen het KWPN ook wordt gediscussieerd. In de afgelopen 2 jaar is er in de Fokkerijraad van het KWPN al gesproken over een ander selectiesysteem voor wat betreft de verrichtingen. Dit zou dan moeten uitmonden in het laten vervallen van de voorjaarstest en op 2 of 3 momenten in de loop van het jaar de hengst te presenteren (een beetje zoals het NRPS doet), waarna de paarden die boven een bepaalde streep zitten in het najaar een verrichtingstest kunnen doen, die dan ook geen 70 dagen meer hoeft te zijn.
Ook uit een oogpunt van dierenwelzijn zou het aanzienlijk beter zijn hiervoor te kiezen. Dat dit nog niet lukt heeft voor een groot deel te maken het verschuiven van de voorselectie en de hengstenkeuring in Den Bosch, waarvoor tot nu toe nog geen praktische oplossingen zijn gevonden.

X

Het verrichtingsonderzoek van het NRPS is overigens al in 1981 ontworpen door de oprichter van dit stamboek t.w. Karel de Lange. Wat hij in 1981 al ontwikkelde voor jonge hengsten is aanmerkelijk meer toegespist op amper 3 jarige paarden. Na 24 jaar komt het KWPN er nu pas achter dat dit verrichttingsonderzoek zijn tijd ver vooruit was?

Bovendien wilde het KWPN destijds helemaal niets van dit verrichtingsonderzoek weten. Ergo het werd niet eens erkend door het alleswetende KWPN.
Misschien zinvol dat men bij het KWPN een meer zijn licht opsteekt bij Karel de Lange.

[edit= Joost]moest een goeie titel veranderen, aan de post van Arie53 is niets veranderd[/edit]

Missouri

Re: KWPN verrichtingsonderzoek op de helling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:53

Is dit een competitie, zoveel mogelijk slotjes in zo kort mogelijke tijd Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:52

Missouri schreef:
Is dit een competitie, zoveel mogelijk slotjes in zo kort mogelijke tijd Verward

Dit moet ik ook even kwijt.........
Is het sinds maanden niet meer zo gezelig geweest hier op bokt (de halve fokt-familie komt op visite) en meteen vliegen de slotjes je om de oren.......

Is het nu in hemelsnaam niet mogelijk om één topic (met alle gebazel incluis) gewoon OPEN te laten????
Noem het voor mijn part "Fokkerij-gezeik" of zo.

De diverse mods hebben het dan misschien wel over "onvolwassen" gedrag, maar dat geknip en geplak hoort absoluut op de kleuterschool thuis. Laat de fokt/bokt-die-hards toch gewoon lekker kijven.
Wat een zielig gedoe zeg.

De diverse hoofdrolspelers uit de slotjes-topics kunnen hun eigen boontjes wel doppen dacht ik. Dat hebben ze al diverse malen bewezen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:56

Ik ben het helemaal met CGJ eens voor de verandering, maar dat weet Joost ook wel... Knipoog Haha! Behalve als Knorretje weer zo onsportief is om over maten te beginnen, want dan wil ik die van hem namelijk ook wel eens weten.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:57

Ik ben ook vóór..... brand maar los!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:03

Aimee schreef:
Ik ben het helemaal met CGJ eens voor de verandering, .......[.......]

Volgens mij ben je dat vaker dan je wilt toegeven...... Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:04

Geef mij eens één onderwerp waar wij het eens zijn Knor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:08

Het is een idee om de hele boel te keuren in Den Bosch en dan ze terug te laten komen in een competitie achtig iets. Dan leg je meer verantwoording bij de fokker neer.

Maar ook bij zoiets zullen er vast wel haken en ogen aan zitten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:10

Ja jammer, freubelt Joost expres een leuk topic in elkaar, wordt dat van buitenaf weer dichtgegooid.

Is het echt de bedoeling om F&A zouteloos te laten zijn Verward .

Joost heeft al met zoveel concurrentie te kampen waardoor F&A niet duidelijk is.
Over fokkerij wordt op Kraamstal en op rassenpraat gekletst, in de HK staan hele topics over, Holsteiners, Tinkers etc etc.

Dat is voor degenen die rustig over hun hobby en de zaken eromheen van gedachten wisselen, laat ons onze plek hier nu maar houden.

Een teer zieltje dat niet tegen een grapje over een shirtje kan, die kan op al die andere fora terecht.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:15

sarabande schreef:
[.........]
Een teer zieltje dat niet tegen een grapje over een shirtje kan, die kan op al die andere fora terecht.

Dat noem je nu typisch een gevalletje "van een mug een olifant" maken........... Ja

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:16

sarabande schreef:

En díe is op de man gespeelt, of vrouw eigenlijk. Daar kreeg ik laatst nog bijna een OW voor en mijn opmerking was een stuk minder explicitiet. Het is dat ik zelf niet graag getemd wordt, maar anders.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:17

En ik ben het dus weer eens oneens met CGJ12...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:19

Is dat topic op slot gegaan wegens een opmerking over een shirtje dan?

Volgens mij ging het topic totaal offtopic. Maar zolang het maar in bepaalde straatjes past is dat natuurlijk nooit erg Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:20

Aimee schreef:
En díe is op de man gespeelt, of vrouw eigenlijk. Daar kreeg ik laatst nog bijna een OW voor en mijn opmerking was een stuk minder explicitiet. Het is dat ik zelf niet graag getemd wordt, maar anders.....

Nou vergis je je Aimee ik haal alleen de reden aan die de moddys allemaal gaven voor kinderachtig gedrag. Lijkt me paranoia om dat op de man te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:21

sarabande schreef:

Nou vergis je je Aimee ik haal alleen de reden aan die de moddys allemaal gaven voor kinderachtig gedrag. Lijkt me paranoia om dat op de man te noemen.

Heb jij zo'n goede relatie met de mods dat je gelijk weet waarom een topic op slot is gegaan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:21

Maar ja ging het niet over het verrichtingsonderzoek. Ik probeerde alleen maar te omschrijven waarom F&A vaak zo oneigelijk is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:22

Pipo schreef:
sarabande schreef:

Heb jij zo'n goede relatie met de mods dat je gelijk weet waarom een topic op slot is gegaan?

Lees even terug in de geslotterde topics

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:23

sarabande schreef:

Er is maar één iemand die reageerde op de shirtjes-opmerking en er is maar één iemand waar die opmerking over ging, duidelijk op de vrouw dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:23

sarabande schreef:
Maar ja ging het niet over het verrichtingsonderzoek. Ik probeerde alleen maar te omschrijven waarom F&A vaak zo oneigelijk is.

Maar de wereld is niet alleen maar jouw waarheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:24

Prima mbt tere zieltjes.

Maar als anderen een keer goed scherp zijn, niet gelijk gaan janken of zuipend achter de pc gaan zitten en het zielige slachtoffertje gaan spelen en de meest wilde verhalen verzinnen he ! Journalistieke hoogstandjes zijn het meestal trouwens Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:25

Niet te serieus dames..........
Daar houd ik niet zo van. Haha! Haha! Haha!

Anders moet ik uit nood nog een moddie wakker maken....... en net ontwaakte moddies kunnen héél gevaarlijk zijn als ze met het verkeerde been uit bed stappen.......... Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:26

CGJ12 schreef:
Niet te serieus dames..........
Daar houd ik niet zo van. Haha! Haha! Haha!

Anders moet ik uit nood nog een moddie wakker maken....... en net ontwaakte moddies kunnen héél gevaarlijk zijn als ze met het verkeerde been uit bed stappen.......... Ja

Kan je beter met het goede been uit het verkeerde bed stappen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:27

Was je bang dat er iemand ging temmen dan CGJ, of ben je al ingeschakeld door iemand om te temmen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:28

Pipo schreef:
Maar als anderen een keer goed scherp zijn, niet gelijk gaan janken of
zuipend achter de pc gaan zitten

en het zielige slachtoffertje gaan spelen en de meest wilde verhalen verzinnen he !...[....]

Zooooo.......... ik leer hier nog wat !!!
Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:29

Back to het kwpn verrichtingonderzoek.............op de helling.

Was het verrichtingonderzoek van het EASP maar eens op die helling.................... Clown Clown

Nogmaals Arie, verspil je energie niet aan het zwartmaken van anderen, maar gewoon aan je eigen stamboek. Jullie worden al niet al te serieus genomen in paardenland, men doet al erg lacherig over jullie. En door stemmingmakerij maken jullie dat alleen maar erger. Er zijn zat mensen die buiten het kwpn met hengsten dekken, maar die mensen kiezen echt niet voor een stamboek wat stelselmatig alles afzeikt.

Nederlanders zijn ook gewoon azijnpissers Clown