fokadvies NRPS voor mijn merrie gekregen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

fokadvies NRPS voor mijn merrie gekregen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 20:25

Ik ben er al uit wat de volgende partner wordt voor Ro, maar ik wilde toch weten wat het NRPS voor mijn merrie zou kiezen als partner.

Dus heb ik het gevraagd. Ze weten alle keuringscijfers en IBOP cijfers van haar dus daarop is het gebaseerd. Voor jullie info: verbeter punten: halslengte (zou wat langer moeten zijn) en meer buiging in de gewrichten in de galop. ze is wat stekerig.

haar afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=13294

Het advies van het NRPS was: Rubiquil of Kasparow.

Ik zelf vind Rubiquil veel te dichtbij staan ivm Rubinstein, maar die man was helemaal overtuigd. Wat vinden jullie van dit advies? (puur informatief)

Merilyn

Mer1980

Re: fokadvies NRPS voor mijn merrie gekregen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 20:30

even een foto van mijn paardje Haha!

Afbeelding

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:34

hey,

Kasparow ken ik niet.
Toch lijkt me vanwege de afstamming Kasparow leuker.
En, ook omdat ie minder bekent is.
Maarja, mijn niet echt fokgeschikte mening Bloos

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:59

Rubiquil kan toch ?
Is lijnteelt en wordt veel toegepast.
De vraag is wat jij van de hengsten vind ............

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:16

Ik vond het juist zo geinig dat je ging voor PB.
Rubiquil is dan geheel het tegenover gestelde.
Waarom zou je dat doen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:32

Je gaat toch geen Painted Black op deze merrie zetten??? Of wordt dat niet bedoeld met PB? Mijn keuze was het niet geweest iig Lachen

In dit geval is het volgens mij nog net inteelt, of het ligt op de grens van inteelt/lijnenteelt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:45

Sammie: PB staat idd voor Painted Black.
Die gaat ze niet gebruiken, heeft ze al gebruikt (toch?)
Juist omdat dat toch een leuk resultaat heeft gegeven, vraag ik me af, waarom Rubiquil. Dat zijn twee tegenovergestelde paarden.

doerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:04

kasparow is leuk

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:44

Ik zou Rubiquil op papier geen dom idee vinden. Juist omdat je terugfokt op Rubinstein, dan bevestig je ook een hoop goede dingen Ja
Ik zou dan alleen wel zeker willen weten dat Rubinstein voldoende halslengte meegeeft, dat weet ik namelijk echt niet...

Kasparow vind ik gewoon een leuke hengst. Van alle markten thuis en nog best knap om te zien ook Ja

Wat was jouw keuze ook alweer Verward Ik weet dat ik het weet, maar het komt even niet meer boven Bloos!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 08:01

Ik heb inderdaad Painted Black gehad en ben tevreden over het resultaat. als ik wist wat ik nu weet (meer kennis) had het niet weer mijn keuze geweest. Het resultaat is overigens super hoor, maar je weet nooit of je er nog zoeen fokt.

Zoals in mijn mail staat was Rubiquil NIET mijn keuze maar de keuze van het NRPS. Het veulen zal dan zowel in de 3e als in de 4e generatie Rubinstein zitten. is dat niet TE dichtbij. Dat is de reden dat ik hem heb overwogen.

Kasparow wil ik eerst meer van zien hoe hij het gaat doen in de dressuursport. Ik vind het een mooi paard, maar was niet zo in mij opgekomen als passende partner.

Mijn huidige keuze is gevallen op San Brentano (Sandro Hit X Brentano II) De moeder van deze hengt heeft in combinatie met Rubinstein I als een heel goede nakomeling en de volle zus van de moeder is ook de moeder van Alabastro. dat is overigens ook een geweldige hengst.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 08:08

Ik weet dat je hier niet om vroeg maar ik zie geen van die twee hengsten echt bij jou merrie. Welke hengst mij wel goed zou lijken passen is Just Royal Dancer of Welt Invest. Zijn mooi qua maat en lengte en luxe en hebben goede bewegingen.
Ik hoop dat je niet in de war raakt van al die meningen van al die mensen. Ik denk dat je sowieso je eerste eigen gevoel moet volgen dat is altijd goed.