Hackneyhengst gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Hackneyhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 14:09

Aangezien ik niet helemaal thuis ben in de hackney's, en een klant van mij vroeg om een hengst dacht ik plaats even een oproepje op bokt Lachen

Er wordt gezocht:
Donkerbruin of zwart
rond de 1,30
goedgekeurd
Niet te ver weg van Breda

Shezzit

Re: Hackneyhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:38

neem ff contact op met neonlight, hier ook actief, die zit in de hackneys kleine maat en heeft er behoorlijk veel verstand van. Succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 07:23

Benthof's Amir zit in Best, is bruin, net onder de 1,30m geloof ik. Verder heeft Rocky ter dekking gestaan in Riel, maar weet niet of ie daar dit jaar weer ter dekking staat. Rocky is donkerbruin en net wat groter. Ik zal vanmiddag wel even in het jaarboek kijken, misschien dat daar wat meer in staat. Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:51

Ik heb gezocht en de enige hengst die zeker in het zuiden staat is Benthof’s Amir van vd Meulengraaf (jaja, vader van) in Best.
Verder is er nog 1 hengsteneigenaar met 4 geschikte hengsten, tenminste, die aan de eisen voldoen. Dit is Nijzing in Apeldoorn. Nu zit hij meestal in het buitenland voor het werk en andere jaren heeft hij altijd zijn hengsten ergens anders ter dekking gehad (oa in Riel, bij Tilburg), maar nu stond zijn eigen adres erbij. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij ze dit jaar thuis heeft staan, dus wellicht de moeite waard om te bellen.

Dit zijn de hengsten die hij heeft, met foto’s van de hengstenkeuring dit jaar(niet te beste kwaliteit, ik ben geen goede fotograaf) en de info die ik uit mijn hoofd weet.

Iron Mike: Deze hengst wordt uitgebracht in de sport door J. de Wit en staat het hele jaar bij haar op stal. Dekking is via KI, tenminste, vorig jaar nog wel en ik weet dat zij geen merries thuis wil hebben, dus waarschijnlijk dit jaar ook wel weer. Hengst is volgens mij zwart (of heel donkerbruin, maar ik dacht echt zwart) en zit qua maat rond de 1,32m. Dit is een gok, ik heb hem jaren voorgebracht op de wedstrijden en ik weet dat hij ongeveer dezelfde maat heeft als onze eigen pony’s. Hij is zeer successvol op de wedstrijden, heeft nog maar 1 nakomeling tot nu toe, wel een 1ste premie veulen. Hij is nauwe familie van Rocky, precieze bloedlijnen weet ik niet.
Afbeelding

Round the Sun: eigenlijk weet ik niet veel van deze hengst, heeft enkele succesvolle nakomelingen in de sport, waaronder Butterfly Hunter, competitiewinnaar 2003. Hengst is 23 jaar oud en rond de 1,30m.
Afbeelding

Stardust Boy van ’t Stedeke: preferente hengst van 25 jaar oud, met zeer veel succesvolle nakomelingen. Hij is donkerbruin en meet officieel gemeten 1,30m.
Afbeelding

Rocky: Deze hengst meet officieel 1,35m en is ook donkerbruin. Is een afstammeling van Harden Mascot 2 en de preferente merrie Miss Nicola. Zijn volle broer is ook goedgekeurd.
Afbeelding

Ik zal je de adressen en telefoonnummers even pb-en.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 22:12

Ik ga een en ander eens doorgeven

Dank je maaike Lachen