Fokken met deze merrie:hengst zoeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cinv

Fokken met deze merrie:hengst zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 11:34

Ik heb net een topic opengedaan met Saros want ik had hem in gedachten.
Ik wou eerst Parco maar die is te zwaar voor haar denk ik.
De hengstenpresentaties gaan beginnen en mits we in de BWP-streek wonen gaan we op zoektocht gaan en eens verschillende hengsten bekijken.
Enfijn ik vertel een beetje meer over haar.
Het is een BWP merrie Vader:Godwin van Ten Bosch Vader Moeder:Fantastique, ze is 14 en heeft nog niet veel gewerkt in haar leven, we zijn haar beginnen te rijden 2j geleden en ze heeft 3 goede gangen. Goed achterbeen voorbenen mag ze een beetje hoger heffen.
Ze heeft een zwevende draf. Goed evenwicht.
Ze is klein 1m60 en zwaar gebouwd. Ze is ook niet temperamentvol, je moet haar 'pushen'.
Ze is nogal dominant ook.
Zo wat kan ik nog zeggen?..vraag maar anders
Ah ja ze heeft een behoorlijke lange rug.
Ik post een paar fotos en als het lukt een filmpje zo zien jullie ze beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje
Draf maar had een ander filmpje waar ze beter doordraafde maar de file is te zwaar...
http://www.zippyvideos.com/10748592118745.html

Galop
http://www.zippyvideos.com/106637618118775.html

Elisa2

Re: Fokken met deze merrie:hengst zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:10

Wat voor een soort hengst zoek je? van welk stamboek en/of dressuur spingen? en wat wil je allemaal verbeteren?

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 16:27

Elisa2 schreef:
Wat voor een soort hengst zoek je? van welk stamboek en/of dressuur spingen? en wat wil je allemaal verbeteren?

Ow dit topic is een beetje gebonden aan het ander topic dat ik plaatste :BWPer,Saros van het gestelhof

Om u vragen te beantwoorden zoek ik een zowel dressuur als spring 'hengst'. Ik zoek een die eventueel zwart kan doorgeven en een goede naam heeft (al gepresteerd heeft en veulens al gekend) Een fijner en groter type met een rustig caracter en een compacte bouw.
Stamboek BWP
Wat verbeterd moet worden is haar grote en morphologie (te lange rug) van haar gangen ben ik tevreden. En een liever caracter Knipoog

Thömm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:33

Als je haar lange rug wil verbeteren. Ik weet dat Levisto Z, die op Zangersheide staat, merries met een lange rug nodig heeft. De zwarte kleur zal je dan waarschijnlijk niet hebben. Wel heeft Levisto al enkele goede nakomelingen en is volgens mij ronduit een tophengst. Ik gebruikte dit jaar Air Jordan Z op mijn merrie, maar volgend jaar is het zeker en vast Levisto Z.

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:30

Thömm schreef:
Als je haar lange rug wil verbeteren. Ik weet dat Levisto Z, die op Zangersheide staat, merries met een lange rug nodig heeft. De zwarte kleur zal je dan waarschijnlijk niet hebben. Wel heeft Levisto al enkele goede nakomelingen en is volgens mij ronduit een tophengst. Ik gebruikte dit jaar Air Jordan Z op mijn merrie, maar volgend jaar is het zeker en vast Levisto Z.

Levisto z is dan wel een hengst die dat nodig heb maar fok je dan niet te klein hij is maar 1.65?
Ik vind het 2 grote verschillen levisto z wel een geweldige hengst maarKLEIN en air jordan z is weer de andere zijde?
Zangersheide fan toch!lopen dit jaar een paar toppies!
greetz...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:55

Thömm schreef:

Dat zou dan heel dom zijn als er bijvermeld staat NOT OCD FREE om de hengst te gaan gebruiken als jeweet dat ie ocd heeft en/ of vererft .
Melchior zit alle stamboeken af te katten die geen duidelijk OCD beleid hebben ,wil OCD uit de wereld helpen houdt daar volop propaganda voor maar als het Euro's kan opbrengen dan mag het wel Huilen Haha!
Dat ie hem gebruikt als sportpaard maar niet als dekhengst .En om een 8-jarige nu al topvererver te noemen dat gaat nu wel iets te ver!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 08:14

kijk eens op www.jboeve.nl naar de hengst caricello. Niet echt een mooie foto waar wel een verschrikkelijk goed paard! En ook zijn super zijn echt super!

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:24

ik zou Hinault gebruiken, omdat je dan flink bloed toevoegt en zowel de dressuur als de springkant op kunt, ik geloog dat er best veel hengstenhouders zijn die Hinault nu hebben : de ijzeren man, Vosbergen, stal veldhoek ...
het is geen dure hengst en in Nederland is hij niet zoveel gebruikt en lopen niet zo heel veel nakomelingen, maar in USA, Zwitzerland, Italie en Duitsland lopen ze op gran prix niveau mee zowel in dressuur als springen, er zit zelfs een Hinault x Irco Polo (uit de moeder van Karandasj) die reserve was voor het italiaanse eventing team in 2004