Karakter: Ferro of Goodtimes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Karakter: Ferro of Goodtimes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 02:46

Zoekend naar hengsten die allround vererven en kracht en houding in draf en galop geven zijn we uiteindelijk uitgekomen bij Ferro en Goodtimes. Van welke hengst kunnen we nu het beste karakter verwachten? (en nu niet valsspelen.. geen van beide is hier even geen optie Lachen )
Dus ken je enkele nakomelingen van de hengsten, laat je mening/ervaringen eens horen (en wat voor merries zaten er voor?)
Met welke kinderen zou de gemiddelde ruiter over het algemeen het beste af zijn?

sarabande

Re: Karakter: Ferro of Goodtimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 07:53

Kan je eerst de moederlijn geven. Beide hengetsn hebben nog nooit in hun eentje een karakter bepaald.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 08:57

Hihi ik zeg Goodtimes Haha! Haha!

Denk dat Goodtimes over het algemeen fijn meewerkende paarden geeft.

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 10:17

Ga ook voor Goodtimes. Heb een 4 jarige ruin van Goodtimes. Kan heel goed springen. Heeft goed achterbeen gebruik, ook bij bewegen, maar is wel wat kort en snel. Geen dressuurtype. Karakter is hij heel vriendelijk en eerlijk. Wel bloederig (maar dat komt van moederskant denk ik (Julio Mariner xx). Wil graag werken.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:39

GOODTIMES!!!

Heb afgelopen nacht een veulen van Goodtimes gekregen uit mijn Nocturn merrie..

We hebben al een 6 jarige merrie, Samorka, uit dezelfde combi, super karakter, wil graag werken, en is ook te bewerken, souplesse, goed en sterk achterbeen. ..3 goede ruime gangen, waarvan de galop erg fijn is....

Ik heb haar weer terug gedekt bij goodtimes omdat ik Samorka een erg fijn paard vind, en omdat ik ook al veel fijne paarden van goodtimes heb gezien.....en ik graag een all round sportpaard fok......!!!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:53

Ik heb ook betere ervaringen met Goodtimes,pittige werklustige paarden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:07

Ik vind over het algemeen Goodtimes nakomelingen ondeugender (tot op het hondsbrutale af) dan Ferro's.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:10

Tsjah, mijn veulen komt uit een dochter van Ferro. (Oftewel Ferro is de opa van mijn veulen, he) Wat ik van haar karakter weet is dat het een ontzettende lieve dame is, maar onder het rijden erg vlot. Ze springt ermee in de klasse M of Z dacht ik. Kan ongeduldig zijn en op stal wat nukkig, maar nooit met kwade bedoelingen.
Dit heeft ze ook doorgegeven aan de mijne (behalve het rijden dat weet ik nog niet), maar ik denk dat het een vrij exacte kopie van haar moeder wordt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo bekend ben met Goodtimes, maar ik zou zo weer voor een (verdere) nakomeling van Ferro kiezen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:49

Ik ken er van beide een paar:
Die van goodtimes zijn over het algemeen heel erg vlot en willen graag.(wat ik heb gezien bij die ik dan heb gezien)
Van de Ferro's zijn de paarden wat rustiger dan die van Goodtime's.
Ik zelf hou meer van de wat snellere dus ik zou kiezen voor Goodtimes.
Maja ligt er maar net aan wat voor paard je wil natuurlijk..
Veel suc6 maar alvast

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:18

volgens mij vererft ferro ook weinig goede springpaarden, ik zou voor goodtimes gaan.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:47

Ik ben helemaal weg geweest van een Goodtimes x komeet x courville, deze merrie had een halfzus en je raadt t al van ferro, twee wereld verschillen! Ze waren alleen beide moeilijk.
Misschien mocht die goodtimes mij maar t was een fantastisch paard met zeer veel beweging, ik heb later begrepen dat ze en landelijke topruiter bijna de vernieling in heeft geholpen. Maar voor mij had ze een superkarakter.

Die ferro daarentegen heeft me bijna t ziekenhuis ingeholpen, de merries hadden beiden dezelfde moeder. Tsja tis maar wat je in overweging neemt. Ook dit zegt vrij weinig ik denk toch dat het paard je moet liggen ipv karakter van beide ouderdieren. Knipoog

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:53

Ben niet zo'n Goodtimes fan: zijn spring-index is lager als bijv. Glennridge bij de ext. index kun je zien dat zijn nakomelingen maar gewoon scoren bij het vrij springen. Ooorzaak is mijn inziens de te strakke rug lenden partij en het rillerige gedrag ze worden te snel "strak" en laat zich moeilijk los bij spanning en zijn dan ook niet "rittig"
De Ferro's kunnen mij meer bekoren ze zijn stoer en sterk en willen nog wel eens drammen toch zie ik meer sport-paarden van Ferro komen (en ik niet alleen het stamboek maakte hem al preferent) toch is het geen echte spring-vererver maar door hun instelling en voorzihtigheid en goede galop komt er wel eens een springpaard van.
Ik denk dat er wel betere alternatieven zijn voor je merrie als je wat meer informatie geeft.....succes

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:13

Wel vreemd voor een hengst met een duidelijk springpedigree die zijn genen op dat gebied niet doorgeeft.

Maar gelukkig is hij preferent Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 07:41

Hoe fokt goodtimes?
Ik vind de hengst altijd zo klein tonen , hij is zelf ook niet mega groot Clown
Maar fokt hij verkleinent Verward

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:09

parouscha schreef:
Hoe fokt goodtimes?
Ik vind de hengst altijd zo klein tonen , hij is zelf ook niet mega groot Clown
Maar fokt hij verkleinent Verward

Hij vergroot niet
Hij geeft elasticiteit een zeer goed achterbeen gebruik.
Zowel Ferro al Goodtimes geven over het algemeen kinderen die kunnen en willen presteren maar die in hun waarde gelaten moeten worden.

Fijne sportpaarden vaak voor ruiters die daar mee om kunnen gaan.

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:44

Citaat:
Hij vergroot niet
Hij geeft elasticiteit een zeer goed achterbeen gebruik

Helemaal mee eens (heb maar één voorbeeld hoor..hihi Bloos ). Mijne is nog geen 1.61m en inderdaad goed achterbeen gebruik.

Citaat:
Zowel Ferro al Goodtimes geven over het algemeen kinderen die kunnen en willen presteren maar die in hun waarde gelaten moeten worden
.
Wat betreft mijn goodtimes...ook helemaal mee eens, hij wil heel graag presteren, maar vraag je iets te veel dan is hij even helemaal de weg kwijt. Hyper!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:02

xtvax schreef:
Wat betreft mijn goodtimes...ook helemaal mee eens, hij wil heel graag presteren, maar vraag je iets te veel dan is hij even helemaal de weg kwijt. Hyper!

Ja dat komt mij ook heel bekend over Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:53

Dan heb ik nog een leuk grapje.... Tong uitsteken

Wij hadden tot voor kort een Ferro (lichte tour) en hebben een Goodtimes (ZZ-licht) op stal. De Ferro was een rotzak (Hééél sterk, kon je 2 uur opzitten en dan was je nog niet klaar en omhoog gaan) en de Goodtimes is ook niet al te makkelijk (omhoog gaan)... De Goodtimes is nu wel makkelijker geworden, dus ik zou op basis van deze gegevens toch voor Goodtimes kiezen Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:54

Daarbij nog even, ze zijn allebei 1.80 m Haha! De Ferro is erg heet en de Goodtimes lui.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:45

ik zou ook voor goodtimes gaan

heb zelf nu een rechtstreekse aftammelig van goodtimes.

Goodtimes X Almox Prints X Pion X Sinaeda

niet groot, 163 ongeveer, maar komt uit een 'kleine' merrie die verschillend doorfokt.

mijn merrie is een fijn dier, niet heel makkelijk te rijden, redelijk snel beledigd maar gaat aan de andere kant ook voor me door het vuur en wil me weleens een fout vergeven.
Lekker fris paard, 3 goede basisgangen en goed achterbeen.

Verder heb ik 2 indorado X goodtimes gereden allebei gruwelijk lopen en werken maar wel draken, konden gruwelijk voor je werken, maar je moest ze niet beledigen.

ik vind dat goodtimes over het algemeen erg fijne sportpaarden met karakter geeft.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:11

sarabande schreef:
Zowel Ferro al Goodtimes geven over het algemeen kinderen die kunnen en willen presteren maar die in hun waarde gelaten moeten worden.

Ik heb geen Goodtimes gehad of gereden, maar wel een Ferro. Ik kan me dan ook volledig vinden in bovenstaande. Het was een heet, intelligent en werkwillig paard, maar je moest hem echt met respect behandelen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 18:52

Maw als je er met beetje inzicht en gezond verstand mee omgaat moet het goed komen... Dat is al wat anders dan een mega moeilijk karakter!

jillybilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:16

heyhey!

Goodtimes ken ik niet Lachen maar ik heb een Ferro veulentje staan (nu ja opa van...)en daar ben ik echt verzot op , echt tof beestje , goed gebouwd , zeer sterke benen en heel aansprekend hoofdje !
Ik heb haar gekocht als veelzijdigheids paardje dus zowel springen als dressuur, hoop dat het springen wat wordt , maar heb er veel vertrouwen in , de moeder springt immers zeer goed Lachen
Ik denk wel dat het een pittig beestje wordt , merk ik nu al Lachen
Veel geluk in je keuze! maar denk er wel aan , een paardje wordt hoe je hem zelf opvoed , niet rekening houdend met de ouders.Je kan er alles van verwachten zolang je ze maar met respect behandeld Party!!
Kizz

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:06

Ik vind Goodtimes paarden altijd fijne dieren. Ze houden ook wel van eens lekker gek doen. Ken ook een aantal Ferro's Vind het beide wel fijne dressuur paarden. Ken eigenlijk zelf niet echt Ferro's die springen, wel goodtimes die beide doen. Voor meest allround denk ik dan toch goodtimes. Zijn meestal niet hele grote paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:40

Heb een [***] x Mytens xx die een leuke sprong kan maken. En wat karakter betreft heel braaf maar wel met een kop d'r op. Alles vriendelijk doch dwingend vragen werkt bij haar het beste. Zij het idee dat ze in haar waarde wordt gelaten en ikke blij omdat ze doet wat ik wil.