Rhodium nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manonkuijten

Rhodium nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 15:57

Graag wil ik meer weten over nakomelingen van Rhodium.

Ikzelf heb een merrie van 2004. Het is een Rhodium x Jet Set D.

Ik vind het leuk om foto's te zien en eventueel iets van keuringsrapporten.

ricoh

Re: Rhodium nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:22

Mijn jetset merrie is momenteel drachtig van Rhodium en moet nu nog 25 dagen, dus tegen die tijd zal ik zeker foto's plaatsen!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:44

Afstammelingen 2003 (veulens)
Rhodium toonde een uniforme collectie rijtypische veulens met ras, die voldoende tot ruim voldoende ontwikkeld zijn en die langer gelijnd zouden moeten zijn.
Het hoofd is goed gevormd en sprekend. De nek heeft ruim voldoende lengte. De hals heeft voldoende lengte, staat er goed op en is ruim voldoende bespierd. De schoft is lang en voldoende ontwikkeld. De schouder is voldoende van lengte en ligging. De rug is goed gevormd en zou wat meer lengte moeten hebben. De lendenen zijn sterk aangesloten. De croupe is goed van vorm, ruim voldoende van lengte en is goed bespierd. De broekspier loopt ruim voldoende ver door. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is in een aantal gevallen sterk gebogen. Het fundament heeft kwaliteit.
De stap is zuiver, maar zou meer ruimte en souplesse moeten hebben. De draf is lichtvoetig, voldoende van ruimte met een goede buiging in voor- en achterbeen. De veulens hebben ruim voldoende tot veel houding en gaan ruim voldoende gedragen. De galop is lichtvoetig, ruim voldoende van ruimte met een goede afdruk en ruim voldoende tot goede houding.

Er werden 18 geprikte en 6 door de eigenaar geselecteerde veulens getoond. Eén geprikt veulen is voor de beoordeling gestorven. Eén thuis geïnspecteerd veulen past in het beeld van de rapportage. De uitgezochte veulens waren in doorsnee langer gelijnd, toonden meer ontwikkeling en stapten met ruim voldoende ruimte en ruim voldoende souplesse.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 24 (+1) veulens uit 243 in 2002 gedekte merries.

emilysissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:03

Ik heb hierover ook eens een topic geopend. Ongeveer twee maanden geleden.
Was erg leuk, staan ook fotos bij.
Succes met zoeken