mlvanmelle schreef:Ik zit er over te denken om over anderhalf/twee jaar een veulen/jaarling te kopen, zodat ik twee of drie jaar later mijn eigen paardje kan opleiden.
Ik ben me een beetje aan het orienteren op wat hier zoal bij komt kijken. Ik vroeg me dus af of er misschien bokkers zijn die mij een idicatie van een prijs kunnen geven van een veulen met een leuk (liefst KWPN) papier erbij. en wat zou bijvoorbeeld een opfok gaan kosten per maand of per seizoen?
Aankoop veulen op Zuidlaarder markt rond de 1.200 euro, aankoop op elite veiling 15.000 euro. Dus aankoop bij de particulier zit daar tussen.
Opfok kost ergens tussen de 780 euro per jaar tot een 1.800 euro per jaar (ik raad je aan niet voor goedkoop te kiezen maar voor kwaliteit, en dat is vaak niet het goedkoopste).
Enten en ontwormen en bekappen zal je een 200 euro per jaar kosten en dan doe je het goedkoop en minimaal.
Dus het veulentje nu heeft je over 3 jaar op de goedkoopste manier al 3.740 euro gekost. Dat is best geld voor een onbeleerde 3 jarige, zeker gezien de risico's die het hebben van een veulen met zich meebrengt. En dan is het nog maar afwachten of het veulen op zijn 3de wel een aardig voetje kan lopen dan wel op de rontgenkeuring goed is.