Hengstenshow wim cazemier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

johno

Hengstenshow wim cazemier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 07:56

Gisteravond naar de hengstenshow in tolbert geweest,en vond het eigenlijk een beetje tegenvallen,keek met belangstelling uit naar united maar die liet toch niet veel zien,ik snap niet waarom ze hem niet onder het zadel lieten zien.
Jammer heb nu alleen een zere rug overgehouden van die waardeloze bankjes van de tribune. Boos!

Nienke_

Re: Hengstenshow wim cazemier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:49

ja ik vind het ook raar. Zo als hij liep kwam hij bij mij niet over als een verrichtingstopper.Ik had er veel van verwacht.
Aan Undigo heb ik nooit echt aandacht geschonken. Toen ik hem gisteren zag viel hij mij erg positief op. Mooie hengst hoor!
Beter dan Special D. Die liet zich goed zien maar het is een draf die erin gereden is. Vanuit de basis vind ik dat hij te weinig schoudervrijheid heeft. Hij heeft wel super uitstraling. Tuschinski vond ik persoonljk erg goed. Hij is alleen wat overijverig en daardoor kwam het wat rommelig over.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:01

seabert schreef:
ja ik vind het ook raar. Zo als hij liep kwam hij bij mij niet over als een verrichtingstopper.Ik had er veel van verwacht.
Aan Undigo heb ik nooit echt aandacht geschonken. Toen ik hem gisteren zag viel hij mij erg positief op. Mooie hengst hoor!
Beter dan Special D. Die liet zich goed zien maar het is een draf die erin gereden is. Vanuit de basis vind ik dat hij te weinig schoudervrijheid heeft. Hij heeft wel super uitstraling. Tuschinski vond ik persoonljk erg goed. Hij is alleen wat overijverig en daardoor kwam het wat rommelig over.

Gedroeg hij zich een beetje, Special D? Ik bedoel op het rijtechnische vlak.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:27

wij zijn ook naar tolbert geweest en ik vond het over het algemeen ook een beetje tegenvallen eigenlijk, Special D aan de hand vond ik weer veel beter dan onder de man (met de stang horizontaal in de mond !!), verder vond ik Tuchinsky ook niet echt zoals we hem gewend waren. En andere jaren waren er veel meer veulens, nu was er maar 1

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:23

Special D gedroeg zich prima, was 1 van de braafste hengsten van de avond zowel aan de hand als onder het zadel.

United vond ik ook tegenvallen, liet zich niet echt zien en was best stout.

Lord Z was gewoon een rotzak 1ste klas, na 1 rondje er al weer uit. Hij bleef maar bijten naar de hand van zijn voorbrenger Clown

Undigo (Sandro hit x Jazz) vond ik erg positief, mooi type, fijn te rijden zo te zien en hij beweegt ook goed plus dat ie natuurlijk een erg fijn kleurtje heeft, pikzwart.

Hamlet vond ik ook een fijn paard en de drie nakomelingen die werden getoond vond ik ook niet verkeerd

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:38

Ben er ook geweest, beetje moe was ik wel maar goed...
Heb mooie dieren gezien, en ook hele vreemde dingen.

Ik kan me bijvoorbeeld gewoon niet indenken dat die eerste keurmerrie van de Hamlet nafok ooit keur is geworden: dat hele dier klopte niet kwa verhouding. Geen romp, gigantisch schoft, geen hals, geen front... raar paard. Die andere nafok van Hamlet scoorde bij mij ook geen punten, al was de vos waar die Eric Veenstra uit Nuis op reed best leuk (zadel bedekte de rug mooi).

Sandreo is voor mij ook verbazend: ik snap werkelijk waar niet waarom men daar zo kapot van is. Misschien als men die bezemsteel uit zijn achterste haalt, dat het dier de achterbenen eens onder kan gaan zetten. Maar voor hier in het Noorden... wij houden wel van een potjes schaatsen Knipoog

Die Lord heb ik echt om gelachen: dat dier is kennelijk al een paar keer teveel voorgebracht. Beste hengst, dat zeker wel. Maar oei, die arme voorbrengers Haha!

De Sandro Hit x Jazz was prima, jammer van de iets korte hals - aandachtspuntje bij het fokken dus.
Ik zag die Ukato heel graag, lekker kompleet paard, makkelijk bewegen en makkelijk in de kop.

Tuschinky liep minder specatulair dan vorig jaar, maar goed, toen was hij ook echt getruukt en heel onnatuurlijk. Wellicht dat men tegenwoorig is gaan richten op de eerlijke rijkunst. Paard is in mijn ogen een eindproduct: die borstkas is veel, maar dan ook echt veel te smal. Uit grote merries zou ik wel mooie veulentjes verwachten. Heb Tuschy nog geaaid op stal en daar was hij heel lief en lekker zacht. Dat scoort dan weer wel punten. Maar voor mijn merries is hij ongeschikt.

Special D liep prima, dat dier kan van de grond komen en rijzen in de voorhand. Hij werd idd beetje gedwongen gereden, maar tja, voor rijkunst moet je ook niet naar een hengstshow komen, op een hengstshow moet die kop rond en laag anders wil men hem niet. Het is wel heel goed dat moderne fokkers zich niet meer op die manier laten bedotten, het is jammer dat men een 16 jarige jongen dat kunstje nog wel heeft geleerd. De hengst zelf zie ik heel graag, mooi veulentje had ie er trouwens lopen.

Die houthakkersshow heeft me hoofdpijn gegeven. Wat was daar het doel van?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:45

Ik vond Upgrade positief opvallen! Leuke hengst! Ustinof vond ik erg jeugdig overkomen, was volgens mij ook wel erg gespannen. Voor de rest ben ik het wel aardig met Dees eens. Ik vond het wel een leuke show, maar die houthakkers... Verward Knap hoor, daar niet van, maar het duurde wel lang en ik kwam meer voor paarden eigenlijk! Die Tribune was idd vreselijk; volgend jaar maar kussens mee...

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:54

Wij zijn tijdens de zaagshow maar weg gegaan, het duurde wel erg lang en ik was behoorlijk moe...

De geluidsinstallatie was niet zo best en wij stonden aan de kop van de bak en dan verstond je er gewoon niets van. Special D vond ik een mooie uitstraling hebben, maar wat mij opviel was dat hij zijn achterbenen zo idioot hoog optrok. Tot aan zijn buik, terwijl de voorhand niet mee de lucht in ging. Ik heb er ook niet veel verstand van Bloos

De overige hengsten konden mij niet zo bekoren, maar misschien lag het aan de manier waarop ze voorgesteld werden. Het kwam op mij wat rommelig over en er waren wel erg weinig (vaak geen) nakomelingen om een goed beeld van de hengsten te krijgen. Niet helemaal wat ik er van verwacht had dus.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:38

Ik ben ook geweest en kon het inderdaad niet zo goed verstaan allemaal dat was wel jammer.
Vind Sandreo een superpaard Pling maar snap dat hij zich niet helemaal liet zien wat hij allemaal al achter de rug heeft van shows ik zou er zelf ook een beetje flauw van worden Slapen en dat geldt ook voor meerdere hengsten.
De organisatie heeft echt wel zijn best gedaan om alles goed te laten verlopen maar de echte sfeer zat er helaas niet in zou het aan de plek liggen of aan de mensen ik weet het niet Schijnheilig

Prachtig werk van de houthakkers zou wel zo'n vogelhuisje willen hebben maar niet echt handig zo voor de hindernis al dat zaagsel..
Cool
Wat mij wel erg irriteerde waren de rokende mensen Hamer die mijn longetjes weer eens lekker aan het verpesten waren terwijl er niet gerookt mocht worden Boos!