Fokadvies voor deze merrie (met foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jimmy

Fokadvies voor deze merrie (met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 21:07

Omdat we vandaag te horen hebben gekregen dat mijn net 4 jarige merrie een peesblessure heeft,en dus voorlopig op rust moet.willen we haar laten dekken.nou hadden we zelf al een paar ideetjes,maar zijn ook benieuwd naar jullie idee'n en mening.
Wat ik zeker wil behouden is absoluut haar goede bewegingen.
ruime draf zeer goede krachtige galop.In draf niet teveel knie(trento-b)aangezien zie dat ook heeft.
Ik zou graag wat meer bot willen.
Maat heeft ze voldoende ze meet nu denk ik 1.70.
En de kleur maakt niks uit.
Mag enigzins compacte hengst aangezien zij genoeg lengte heeft in haar lichaam.
Haar afstamming:
V: Rajko(radjah z x purioso)
VM: Zooloog
VVM: Appleking xx
Mijn fokdoel is een goed dressuurpaard te fokken

Afbeelding

Gaefje

Re: Fokadvies voor deze merrie (met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:11

sorry kan je niet helpen maar vind het wel een erg mooie merrie

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:30

Plaats dan ook niet zulke berichten.

Wat voor blessure is het? Zeker de laatste paar maanden van de dracht komt er extra gewicht op de benen?
Wil je het veulen zelf houden of is het voor de verkoop?
Zo op de foto afgaand zou ik wel voor een hengst gaan die van achter (snel) genoeg bij komt.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:17

Zo vanaf de foto zou ik Prestige een mooie optie vinden Tong uitsteken --> mede omdat ik van hem een Mega mooi en goed hengstveulen ken Kwijl *LOL* (geboren uit een wolfgang x john u to berry merrie, die wel wat van jou merrie weg heeft Knipoog ).

Hij is goed aan de maat, met zeer krachtig achterbeen, veel massa en is mooi compact (maar niet té) en heeft (net als zijn ma trouwens) súper gangen.

Bloos maar verder ben ik de laatste jaren niet meer zo thuis in KWPNers Bloos

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 08:15

Misschien Hero van de havikerwaard of Welt Hitt?
Zeker Hero is een wat meer '' bottig'' paard en kan super lopen. Ik hem op de video staan van de hengstenshow van de havikerwaard, zou mij een goede conmibantie lijken, maar het blijft moeilijk om zo te zeggen omdat ik altoijd vind dat je de merrie moet kennen en in het echt gezien moet hebben.
Wat ook een goed idee zou kunnen zijn is Lord Loxley dat is ook een super dressuurpaard en qwa bouw zou hij ook wel eens bij je merrie kunnen passen. Deze hengst staat bij www.jboeve.nl ik geloof dat er nog geen foto bij staat maar je kan wel de folder aanvragen.

Succes!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 16:57

Kun je nog wat meer vertellen over de bewegingen..krachtig?,snel? soepel? en zo op de foto te zien zou ze mischien iets meer front mogen hebben..en heb je misch. ook een standfoto?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:23

Voor de de duidelijkheid is de merrie snel en sterk genoeg achter en heeft heel veel knie in het voorbeen. Ze mag juist net wat meer veer en schwung in de draf krijgen. Galop is super en willen we graag zo houden, misscien net wat meer balans.

Qua exterieur mag ze wat meer bot hebben maar ze heeft maat genoeg.

De hengsten die we in gedachten hadden waren: Houston, Scandic en Painted Black.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:35

Met PB zal je geen bot of kadans in de galop toevoegen.

Houston is misschien niet zo gek, maar die fokt sterk verkleinend. Als je dat niet erg vind. Doen!

Scandic's nakomelingen zijn nog vrij jong, dus is nog redelijk onbekend wat die qua maat e.d. gaat doen. Hij had volgens mij tochwel een redelijk mooi veulen rapport? Kan dat ff niet meer voor de geest halen. De hengst zelf valt mij zeer positief op.

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:35

het veulenrapport van scandic weet ik zo uit mijn hoofd dat hij een goed rapport had!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:14

Houston zou ik dan voor gaan,ik weet zeker dat hij dat toe kan voegen..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:05

Sorry offtopic, maar dat is balen zeg! Heb pas geleden nog je rijfoto's gezien waarmee je lekker met haar aan de gang was. Ik hoop dat het niets ernstigs is? Veel sterkte iig.

Uit die 3 genoemde hengsten zou mijn voorkeur ook uitgaan naar Houston of Scandic (hoe is de stap van je merrie?). PB niet.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:15

Mooie merrie, daar kun je qua bloed en type heel wat verschillende hengsten op hebben.
Het is maar net wat voor type en beweging je wilt ( en hoe duur ).
Ik zou, als ik jou was, lekker rond gaan neuzen op de hengstenshows en dan zelf iets moois verzinnen. Knipoog

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 21:30

@anoukie de stap is gewoon goed niet spectaculair maar ook niet slecht ,gewoon een goed stap met voldoende ruimte.
zelf dacht ik inderdaad ook scandic of houston,maar ik ga de komende weken nog even wat hengsten shows af en dan maar een keuze maken.maar als jullie nog tips hebben het hoeft dus niet perse een kwpn hengst te zijn mag ook duits of nrps. in ieder geval bedankt voor jullie tips to nu toe.