Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sammie schreef:Halfingers is naar hun vader, NRPS ook, ook als er een sponsornaam voor staat. Fries heeft elk jaar 3 letters dacht ik. Elke naam mag maar 1x voor komen. Fjord als ik mij niet vergist is ook alfabet gewijs. Shetlanders zou ik ff niet weten. Voor het kwpn was in hetjaar 2000 de T aan de beurt. De m in 1994. Dit jaar de A. Bij het kwpn telt de Q X en Y niet mee. Bij de Fjorden wel dacht ik,weet ik niet zeker. Duitsland sommige naar de eerste letter van de moeder en andere naar de eerste letter van de vader.
Maar voor Haflingers dus naar hun vader, zo kun je dus zien uit welke lijn het paard komt. Marschal ---> Marnix ---> Moos enz enz >

, (oplopend in alfabet.) denice schreef:oo okeej let dan maar niet op mijn reactie![]()
als het inderdaad ook voor haflingers geldt!
.
. Bitterbal schreef:Hoe heet de moeder?Dat van de haflingers kan bijna niet waar zijn.. Ik heb namelijk een stamboek(stermerrie) Sunny, haar vader is Waro van de haflingerhoeve!