Van welke hengst kan mijn paard zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Agnes75

Van welke hengst kan mijn paard zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 11:25

Van mijn paardje is niets bekend qua afstamming, behalve dat ze een kruising is van een tuigpaard met een warmbloedpaard. Ze is ca. 1,65m hoog. Haar stap is niet geweldig, de draf is mooi maar niet spectaculair (geen knieactie, alleen in een plas water), in de galop zet ze de achterhand er erg goed onder, dan komt ze van voren ook echt omhoog (het tuigertje komt dan tevoorschijn). Ze is gefokt in Nunspeet door iemand die daar fokt met tuigpaarden. Wie o wie heeft een idee?

http://groups.msn.com/Agnespaardenpagina/maart2005.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=30

nivonne1995

Re: Van welke hengst kan mijn paard zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:19

als je zeker weet dat vaders kant tuiger is zou je evtueel een dna onderzoek kunnen doen het moet dan alleen zo zijn dat vader ingescrheven staat bij het kwpn.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 18:51

Helaas weet ik dat niet zeker..... Verward maar bedankt voor je tip!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:58

nivonne1995 schreef:
als je zeker weet dat vaders kant tuiger is zou je evtueel een dna onderzoek kunnen doen het moet dan alleen zo zijn dat vader ingescrheven staat bij het kwpn.

Dat kan alleen als je een vermoeden hebt welke vader ze heeft.
Dan nog heb je ook de moeder nodig om dat vast te stellen.

Je kan niet zomaar wat DNA afgeven en laten onderzoeken welke bloedlijnen er in zitten.