Langgelijnde springhengsten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marije1987

Langgelijnde springhengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 23:53

Hallo,
Ik ben voor mijn merrie op zoek naar een leuk presterende, langgelijnde springhengst. Moet fijn karakter hebben, goed recht op de voeten staan(dus niet bodemwijd, koehakkig, oid) en veel springvermogen gecombineerd met goede techniek. Ik heb al een topic geplaatst waar ik een advies vraag voor de hengstenkeuze, maar ik vind dit onderwerp in het algemeen ook interessant, dus vandaar.
Ik zat zelf al aan Lupicor te denken. Mochten jullie hengsten weten, dan hoor ik dat graag!

amen

Re: Langgelijnde springhengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 06:01

CORLAND EN INDORADO!! OK dan!

dit zijn beide langgelijnde hengsten en ook de nafok, is langgelijnd en vooral de Indorado's doen het erg goed in de sport.....vind ik.......

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:38

Broere vdl Atlantic,

Vererft lengte dwz bij 3 nakomelingen hier uit de buurt uit totaal verschillende moeders zie je dit terug en ze springen ook lekker zijn nu tussen de 3,5 en 4 jaar.
Wil je perse een kwpn hengst dan Corland.

Succes.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 11:00

sigrid1182 schreef:
CORLAND EN INDORADO!! OK dan!

dit zijn beide langgelijnde hengsten en ook de nafok, is langgelijnd en vooral de Indorado's doen het erg goed in de sport.....vind ik.......

Indorado had ik ook al in gedachten. Zal 2 april sowieso even bij Wypke kijken op de hengstenshow. Waar zit het dekgeld van Indorado nu op? Zal wel geen 900 euro meer zijn lijkt mij, met al die succesvolle nakomelingen..

Renatuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:13

...VDL Cardento dan? Hij is langgelijnd, fijn karakter, mooie hengst en blijft zich maar bewijzen!!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:04

Te denken aan IROKO (Pilot)een bewezen vererver !!
Staat bij Nijhof.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:16

Ik dacht eigenlijk gelijk aan Lux, dus Lupicor is , denk ik, zo gek nog niet.

kimberlyew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:42

Freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:20

Ik d8 ook aan een indorado. Ik hb er zelf een een tijdje onder het zadel gehad. Erg fijn paard en zeker lang in zijn rug. Mijn eigen paard is heel lang gebouwd, hij is van een Wellingtonxfarao de guldeboom. moet je zelf anders maar ff kijken. viewtopic.php?f=10&t=367269&hilit=. Zul je zien dat hij erg lang is;). Hij heeft ook goed techniek. Maar ik weet eigenlijk niet of er meer nakomelingen van Wellington zo lang zijn, of dat dat van Farao de Guldeboom komt.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 22:41

kimberlyew schreef:
Ik dacht gelijk aan de springhengsten van Roelofsen. De meeste van deze hengsten zijn lang gelijnd.

http://www.stalroelofs.nl/

Ja die was ik ook al tegengekomen, maar de meesten hebben ook een hoge schoft en steil schouder, en dat zou ik graag bij Raf anders zien, dus denk niet dat dat een goede combinatie is.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 23:23

marije1987 schreef:
Ja die was ik ook al tegengekomen, maar de meesten hebben ook een hoge schoft en steil schouder, en dat zou ik graag bij Raf anders zien, dus denk niet dat dat een goede combinatie is.

Veulenrapport van Indorado zegt dat bij sommige veulens de schouder er wat steil in ligt. Belangrijker: enkele veulens waren ingesnoerd onder de voorknie. (Herinner ik me je vorige topic dan goed?)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 23:36

Nicole288 schreef:
marije1987 schreef:

Veulenrapport van Indorado zegt dat bij sommige veulens de schouder er wat steil in ligt. Belangrijker: enkele veulens waren ingesnoerd onder de voorknie. (Herinner ik me je vorige topic dan goed?)

Ja stond in m'n vorige topic, al is daar maar licht sprake van hoor. Maar om het risico te vermijden, valt die hengst dus af.. Iemand andere ideeen?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:16

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 15:09

yfande schreef:
http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=GKUZ8WAK

Ik hoop dat dit werkt.

Mijn merrie is een Lord Logger van Lord van Ladykiller (komt dus
uit dezelfde lijn als Lupicor.

Groetjes,

Yfande

De foto wordt nogal klein weergegeven, helaas. Heb je nog andere foto?

Zijn hier niet meer mensen die hengsten weten die het langgelijnde model doorfokken? Mag ook best Duits bloed oid zijn..

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:45

Heb helaas geen idee hoe ik een foto neer moet zetten, anders graag.

staljaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:30

ik heb zelf een indorado x elberton gehad merrie, super springen en vermogen, mooi gebouwd en langgelijnd.. M dres en M spr startger.
heeft ook de ian als 4 jr gelopen..
stond wel toontredend en werd later erg lastig met rijden, bleek Kissing spines te hebben..

ik ben vaker wezen kijken naar n nieuw paard en vooral Indorado's maar bleken vaak iets te hebben..

zoals cieste in straalbeen, spat enz...

Hebben meer mensen daar ervaring in? wil nl mijn merrie laten dekken en wilde eerst door indo.. maar nu weet ik dat niet meer.

een andere langgelijnde springhengst Karandasj... elmshorn

succes