Welke hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

talented

Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 17:09

Voor de fokmerrie die ik rijd zijn we op zoek naar een hengst voor t komende jaar. Dit jaar zal zij voor het tweede achtereenvolgende jaar een veulen krijgen van de hengst Sheraton. Het gaat hier om een merrie van 1.63m. Ze loopt L2 dressuur en heeft M gesprongen. Haar afstamming is Constant x Cor de La Bryere x Landgraf.

Een drietal foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand suggesties?

talented

Re: Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 19:44

Het gaat overigens om een springhengst...

anoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:51

Ik weet een hele goeie springhengst... Casco ( schimmel en ontzettend goeie springer en is eigenlijk altijd kampioen) of Zodiak die heeft verschillende kampioenschappen gewonnen hele goeie hengst en heeft super nakomelingen.

Xander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:55

Denk eens aan Contendro II, met en super afstamming. Hij staat bij de Dalhoeve in Wamel en is nog betaalbaar.

X

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:58

Voltaire?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:11

Ik ben ZEER in de indruk van de nafok van Heartbraker-zoonPadinus.

Die staat bij Nijhof geloof ik, hele mooie luxe hoogbenige nafok met een mooie uitdrukking, goed bewegen, intelligent en meewerkend.
Paar veulens, enters en twenters op het vrijspringen gezien, zeer goede karakters.

Hengst zelf is prima, mooi lijf, goede benen, prima gangen, mooi kleur en aftekening. Of je er dressuurgericht mee moet fokken vind ik lastig, maar springgericht zeker een kans geven!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:45

Sluit zich bij Dees aan. Elders op F&A loopt een topic over Padinus en Solitair, daar staat ook een heel mooi Padinus veulen in. (wat in de toekomst een dressuurpaard moet worden Ach gut Clown

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:35

Padinus = Heartbreaker x Grannus x Tangelo xx

Is er mooier bloed te bedenken voor de springsport? *niet happen, is retorische vraag* Haha!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 17:21

Wij zijn zelf erg enthousiast over de hengst Tenerife en de hengst Ohorn. Iemand hier ervaring mee?