Columbus gestorven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_Mabel

Columbus gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 13:28

KWPN-hengst Columbus gestorven

DOETINCHEM – Afgelopen week stierf de KWPN-goedgekeurde hengst Columbus. De donkerbruine afstammeling van de preferente Lucky Boy xx uit de ster preferente Sunroodnoot (v.Jashin) zakte in elkaar tijdens de CEM-test. Hij werd geboren in 1984 bij de familie Hooisma uit Langezwaag.
De hengst werd destijds reservekampioen van de verrichtingstest, waarbij zijn veelzijdigheid opviel. Goedgekeurde zonen laat Columbus niet na.
Wel heeft hij diverse interessante sportpaarden gebracht. De bekendste zijn Eurocommerce Atlanta (Columbus x Nimmerdor), die op 1.60m niveau bij de internationale top meespringt onder Wim Schröder. Lingh (Flemmingh x Columbus), werd in 2004 Nederlands Kampioen onder Edward Gal en zich kwalificeerde voor de Olympische Spelen.

TequilaRos

Re: Columbus gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:39

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:50

Echt zonde....

was een erg ondergewaardeerde hengst.

Mijn merrie is een Columbus, en heeft 3 nakomelingen gehad (is nu drachtig van de 4e).

Ze heeft een Germus R, een Flemmingh en een Negro veulen gehad en is nu drachtig van Paddox.
Allemaal mooie sportpaarden, die het goeddoen/hebben gedaan in de sport.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:15

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:41

Doodzonde! Verdrietig Ik had hem nog graag een keer in real gezien! Dan heb ik waarschijnlijk één van de laatste Columbusjes.... (mijne is bijna twee) Wel leuk dat ik nu weer allemaal positieve berichten over hem hoor, want het is niet echt een hele bekende hengst, en hij had op zich ook niet zo'n denderend juryrapport, terwijl ik toch positieve geluiden over zijn nakomelingen hoor. Wie weet wat voor een ster die van mij zich nog ontpopt! Haha!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:50

Voor Prakkie: is je merrie Prakkie die Columbus? Ik zag in een ander topic dat dat een Havidoff x Nabuur is? Verward Of zit daarvoor ergens weer Columbus? Ben heel nieuwsgierig omdat ik eigenlijk geen nakomelingen van Columbus ken.... En het is natuurlijk altijd leuk om te vergelijken! Haha!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:32

Nee heldin is een columbus. Dat is mijn 'oude' merrie...
haar 3 nakomelingen hebben logischerwijs Columbus als opa... Haha!

Prakkie is de enige aangetrouwde in de familie... Knipoog

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:04

Heb je ook fotos van haar?? Jou merrie is de eerste die ik tegenkom met als vader Columbus!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 08:58

heb niet veel foto's van haar op mijn compu staan, zal er eens even een paar inscannen....
Ik ben ook nog geen andere paarden tegen gekomen met als vader Columbus...
Er zijn ook niet heel veel nakomelingen van, best zonde....

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:21

maessie schreef:
Heb je ook fotos van haar?? Jou merrie is de eerste die ik tegenkom met als vader Columbus!

Er zijn meer bokkers met een Columbus nakomeling hoor Haha!
Sinds een paar weken heb ik een Columbus x Equador merrie op stal.

Hij mag dan wel op leeftijd geweest zijn, toch onverwachts, hij zag er nog goed uit. Heb hem vaak in het echt kunnen bewonderen!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:09

Haha dan is het wel logisch dat ik die nog niet ken, want toen ik Whitty net had had ik een topic geopend, maar ja dat is voor "jou tijd"zeg maar. Maar ben wel heel benieuwd nu!!!!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:42

Ik heb geen idee hoe ik hier foto's op krijg maessie, maar ik wil je wel wat mailen hoor. Laat me dan even je emailadres weten.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:15

graag! mijn mailadres is afke_83@hotmail.com
Whitty staat wel op mijn site. Er staan nog niet zoveel fotos bij, maar ik zal als ze straks naar buiten gaat weer even een paar mooie maken. (omdat ze ziek is geweest heb ik van vorig jaar geen mooie fotos en ziet ze er niet zo denderend uit daarop...)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:21

Ik heb je een mailtje geprobeerd te sturen!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:22

Hey leuk paardje idd! Die van mij heeft idd wel wat het koppie van mams. Ze had heel erg een ramshoofd, maar dat trekt nu gelukkig helemaal weg Haha! Ik denk dat whitty ook rond de 1.62 word, ik vind haar op het moment nog wat klein. Maar haar moeder is ook slechts 1.62cm Ze hoeft van mij ook niet hoog, ben zelf ook niet zo groot, maar minimaal 1.60 hoop ik toch wel dat ze dat haalt!