stevige arab. hengst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

furie

stevige arab. hengst ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 13:06

hoi,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een geschikte hengst voor mijn (bonte) nrps merrie en ik heb niet echt iets gevonden van waauw dat is hem.IK zoek een arabier,stevig gespierde nek ,stevige rug en stevig gespierde achterhand.Kan iemand mij verder helpen?(o ja,alleen bruin,zwart of eventueel vos).
Groetjes furie

Hazzebaz

Re: stevige arab. hengst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:14

Wij hebben 3 zuiver Spaans gefokte Arabische dekhengsten staan, met veel front, hals, zwaar bespierd en mooi type. Alledrie een superkarakter en erg braaf in de omgang. 2 van de 3 zijn internationale winnaars in de show en sport. Nakoemlingen zijn allemal mooi, veel kleur varierend van licht zweetvos tot zeer donkere koffievos ( bijna zwart) en geschikt voor meerdere doeleinden. Dit jaar introductieprijs voor 1 veelbelovende jonge hengst en de andere 2 zijn goed betaalbaar.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:03

Ik ben zelf helemaal weg van de Arabisch Volbloed hengst Krimh. Het is een vos hengst van 1,55 m. hoog en heeft bij de paarden Z2 dressuur, ZZ springen en Z SGW gelopen. Eigenlijk het hoogst haalbare voor een E pony, super dus! Krimh is zowel bij het Arabisch Volbloed stamboek goedgekeurd, als bij het NRPS! Ik heb zelf mijn lease Arabische merrie door Krimh laten dekken vorig voorjaar en verwacht rond begin mei dit jaar, het veulentje van Krimh, verder rijd ik op het moment ook een nakomeling van Krimh en die loopt super onder het zadel en bovendien een heel mooi paardje om te zien. Verder heeft Krimh onlangs bij het NRPS het preferentschap gekregen, de hoogsthaalbare titel!!! Hij zit in fokklasse 1 en heeft het predikaat keur, prestatie, sport en preferent! Verder komt hij als Goed uit het verrichtingsonderzoek. En hij heeft als klapstuk nog 2 goedgekeurde zonen bij het NRPS, dit zijn Kanut (rijpaardhengst) en Kanshebber (rijponyhengst, ZZ springen). Voor meer info over deze hengst kun je me altijd een pb sturen, ik zal hieronder een paar foto's van Krimh plaatsen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Gr. Melina

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:56

Krimh is idd leuk, maar kan nog wel eens "leuke" kleurtjes doorfokken, weet niet wat hij doet op n bonte maar heb al aparte kleurtjes langs zien komen (ook gewoon donkerbruinen enzo maar ook hele aparte schimmels ed)

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:06

Ja, ik heb ook wel gehoord dat hij ook wel palomino's geeft etc. Ja je moet er van houden, ik vind het wel mooi Pling Ik rijd dan een nakomeling van Krimh en die is vos, met een bles en vier witte voeten/beentjes, verder heb ik met krimh gedekt vorig jaar op een vos merrie, dus zal ook wel een vosje uit komen, ja ik kijk niet super naar kleur, maar naar de kwaliteit van de hengst en zijn nakomelingen Tong uitsteken

furie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 21:10

hazzebaz,ik heb op je website gekeken,erg mooie hengsten moet ik zeggen!Maar ze zijn allemaal wit of grijs niet?Want ik zou liever geen grijsbonte willen fokken of er kans op hebben,de mijne is bruin/zwart bont.
Merlina,ook erg mooie hengst vind ik.
Ik heb nog tijd om rond te kijken het is waarschijnlijk voor volgend jaar pas,het is meer om een idee te krijgen.Dus als iemand nog stevige arabische hengsten weet staan kom maar op dan!
Groetjes,Furie

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 06:39

moet het een volbloed arabier zijn?? ander kan ik Prins Alfred wel aanbevelen Bloos heb ik net een veulentje van gekregen en die is erg beau Pling

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:40

ik heb jouw beschrijving staan... Een zoon van wereld kampioen Eternity ibn Navaronne, maar hij is schimmel...

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:41

Bij mijn vriend thuis hebben ze een stevige bruine staan

TS Gradadell, zoon van Psytadel

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:57

love_sodera schreef:
Krimh is idd leuk, maar
kan nog wel eens "leuke" kleurtjes doorfokken
, weet niet wat hij doet op n bonte maar heb al aparte kleurtjes langs zien komen (ook gewoon donkerbruinen enzo maar ook hele aparte schimmels ed)

Melina schreef:
Ja, ik heb ook wel gehoord dat hij ook wel
palomino's geeft
etc. Ja je moet er van houden, ik vind het wel mooi Ik rijd dan een nakomeling van Krimh en die is vos, met een bles en vier witte voeten/beentjes, verder heb ik met krimh gedekt vorig jaar op een vos merrie, dus zal ook wel een vosje uit komen, ja ik kijk niet super naar kleur, maar naar de kwaliteit van de hengst en zijn nakomelingen

Als vos kan hij alleen andere kleuren zoals schimmel, palomino etc. doorgeven als die van de moederskant van het veulen komen!

Vos op vos = altijd vos.

Een van de ouders moet zelf schimmel zijn om schimmel door te geven (dwz. het slaat niet een generatie over).

Een van de ouders moet zelf het verdunningsgen hebben om een palomino te geven (slaat ook niet een generatie over). Krimh is duidelijk vos, dus moet de moeder van het veulen palomino, valk, smokey of een dubbele verdunning geweest zijn.

-x- Nouska

Emme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:53

Deze jongeheer staat ook ter uwer beschikking!
Schitterend karakter, en heeft ons reeds zijn diensten bewezen als dekhengst! Voor meer info en foto's, mail gerust!

Fantomas (Milhanger Ptolemy x Sharinah)

Afbeelding

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:05

Misschien de Poolse Arabieren? Zoals Extreme van Christine Jamar? Schitterende hengst met veel body!

furie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 13:46

bedankt voor de reacties allemaal,zodra ik beslis om haar te laten dekken contacteer ik jullie voor meer informatie.
Emme,wat een prachtig hoofdje,heb je soms een foto waar hij in zijn geheel op staat?
voor de duidelijkheid een foto van mijn merrie:

file:///C:/gisela/irma/irma%2010.jpg

Emme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:55

Dit is geen ideale, maar toch full body foto van Fantomas!
Heb er nog een hele boel op m'n pc staan, maar I'm in a hurry now Lachen!
Roep maar als je er nog niet genoeg van hebt Pling !

Afbeelding

Ik kan trouwens de foto van je merrie niet zien, volgens mij heb je hem nog niet geupload... kan het zijn?

Groetjes,
Em

Kuhailan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:49

furie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 16:02

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:18

Kijk eens op www.easpstamboek.nl daar staan ook shagya's ter dekking die zijn wat groter en steviger !

Emme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:53

Here I am again!
Nog meer Fanto-foto's Knipoog !
Ik heb er nog een pak meer, maar misschien stuur ik je die beter per mail... Mail

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

furie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 20:40

dat zou leuk zijn,ik wacht vol ongeduld Haha! het is een prachtdier,mag je trots op zijn!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 08:52

Hoi,
Mijn merrie is momenteel drachtig van een hengst die precies aan jou beschrijvingen voldoet. Hij is groot, compact, gespierd etc. Zijn naam is Kaleb SA. Hieronder een foto van hem
Afbeelding

Afbeelding

Naast al deze eigenschappen heeft ie hele fijne bewegingen en een heel fijn karakter. Ik heb al met heel wat hengsten mogen kennismaken, maar zo'n lief en aanhankelijk karakter als deze ben ik neit eerder tegengekomen.

gr. Dorinda

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:25

Ik sluit me aan bij Melina... Krimh is mijn absolute favoriet. Ik heb mijn merrie 4 jaar geleden dan ook door krimh laten dekken en heb dus een 3jarige van Krimh. Wat ik zo fijn vind is dat krimh ook een gouden karakter heeft en hele mooie gangen, dit geeft hij ook duidelijk door aan zijn nakomelingen. Als je wil kan ik een foto van mijn krimhetje (mijn hengstje Eclipse) laten zien zodat je een beetje een beeld kan vormen van zijn nakomelingen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:27

Als je een stevig veulen wilt kun je ook denken aan biblion (weet niet of hij ook andere rassen dekt) ik had vorig jaar een stevige dame bij mijn merrie van hem, en ik ben pas wezen kijken naar de kleintjes daar en daar is weer zo'n stevige tante geboren met biblion als papa. Ze schijnen allemaal flink stevig/vol gebouwd te zijn. Ik heb wel wat foto's van het dametje op mijn website, daar is het goed te zien.

Vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:02

Wij hebben een hele mooie donkerbruine, met een goude gloed, hengst op stal, lekker veel body, zware gespierde hals en super bewegen. Niet alleen zijn beweging is super ook zijn karakter, staat bij merries en ruinen op stal. Loopt 's ochtends gewoon door de stal en rijden is geen probleem met andere paarden. Hij is z2 gestartrechtigd en loopt aangespannen voor de wagen en kan ook springen. Hij is 1e premie bij het AVS en daardoor ook natuurlijk goedgekeurd. Hij is pools gefokt, monogramm zoon. Een hele fijne hengst met een super karakter! En dat zegt natuurlijk ook heel veel.

Zijn nakomelingen, zijn mooi vol, gespierd hebben een mooie stevige hals en een mooie bovenlijn, staan ook goed op de benen, hebben een super karakter en kunnen lekker bewegen.

Als je interesse hebt, kan je mij altijd pben dan kan ik je het nummer geven van de eigenaar en dan kan je altijd komen kijken en hem zelf bewonderen.

Iniedergeval succes met het vinden van een geschikte hengst. Haha!

Vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:07

foto's kunnen gemaild worden Knipoog