NRPS hengst Bonaparte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iloonie

NRPS hengst Bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 12:36

De vader van mijn eigen paardje is dus Bonaparte. Nog zonder succes heb ik wat kunnen vinden over deze hengst. Zijn er hier mensen die deze hengst kennen of wel weten waar ik op internet informatie over deze hengst kan vinden.

Suzanne F.

Re: NRPS hengst Bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:13

Ja ik ken m goed!

Bonaparte

stamboeknr. NRA 960011*93 Stb.
geb. 18-02-1993
stm. 1.64 m

Bruin, wit vlekje voorhoofd, lv witte kroonrand, ra half witbeen.

Percentage Anglo-Arabisch bloed 47,73%
waarvan 7,61% Arabisch bloed

v. Balzflug 86*8222 Stb
(vv. Habicht Trak., vm. Balzjagd 090007579)

m. Eliana 86*3940
(mv. Jasper 33 Stb keur, Adiana 82*3978 Stb ster)

Goedgekeurd in 1996
In 2001 weer goedgekeurd voor 1 jaar

Verrichtingsonderzoek 1996:
Voldoende voor steeple
Goed voor stap, draf, galop, parcours springen, gedrag en algemene indruk
Zeer goed voor dressuur, vrij springen en karakter

Inmiddels ZZ-licht dressuur

Fokker/eigenaar: M.A. de Jong in Made

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:22

Conny van Stokkum heeft hem gereden, via Google kun je haar website vinden en je kunt haar altijd bellen, een erg aardige meid.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 14:51

thx voor de info.. het meeste wist ik al, maar niet van die site van Conny van Stokkum, daar zal ik is een kijkje gaan nemen..

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:08

Toedeledoki schreef:
Conny van Stokkum heeft hem gereden, via Google kun je haar website vinden en je kunt haar altijd bellen, een erg aardige meid.

Kan je de link niet geven, ik heb gezocht via google maar kan hem niet vinden.

In 2001 ben ik bij Bonaparte op bezoek geweest. Het is een lieve hengst een echte knuffellaar.

Via de vader van Conny van Stokkum vernam ik dat het een echte Balzflug is. Hij kan enorm presteren, maar soms kon hij je ook gewoon laten zitten. Er stonden toen ook diverse nakomelingen van hem daar op stal, allemaal mooie bloedpaardjes.

Ik ben benieuwd hoe het verder is gegaan met Bonaparte. Volgens mij was hij in 2001 bestgaande rijpaard bij het NRPS. Daarna heb ik niet veel meer van hem vernomen. In 2000 heb ik een merrieveulen van hem gefokt:

Tequila: http://members.chello.nl/k.zilverschoon1/kitbits/Tequila.htm

Volgens de dekfolder had Bonaparte inmiddels al een stokmaat van 1.67m.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 16:14

Ik kon de site ook niet vinden, maar via www.horses.nl en dan bij handelstal geloof ik heb ik een link naar de site van conny van stokkum gevonden.

Mijn paardje is ook een echte knuffel, heel attent paardje. Hij kan nu al aardig lopen onder het zadel. 30 maart wordt hij 4.

Maarja helaas staat er verder over Bonaparte weinig op internet...

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:22

Ik heb hem een aantal keer zien lopen. Waaronder 1 keer in de Zeelandhallen, toen hij het Z2 won (onder Conny van Stokkom) zonder ook maar 1 goeie wissel te springen.

Vorig jaar gezien onder Irene van Gent op de Brabantse Ruiterdagen in Oudenbosch, ook in het Z2. Dit was eerlijkgezegd niet om aan te zien, hij liep in 3 stukken, had geen enkel spiertje meer en kon alleen maar staken.

'k heb een hele poos geleden gehoord dat Conny hem op een gegeven moment niet meer kon rijden, omdat hij alleen maar in verzet kwam. Toen hij vervolgens bij Irene van Gent op stal kwam was hij sterk vermagerd en in zeer slechte conditie, omdat ze hem geen krachtvoer meer hadden gegeven, in de hoop dat ie dan makkelijker zou worden.

Heb geen idee hoe het nu gaat en of ie nog dekt.

bark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:19

www.stalvanstokkom.nl

Het fijne weet ik er niet van, wel dat van Stokkom een professionele amazone is, welke de paarden altijd goed en knap voorstelt. Zowel Monique als Connie hebben beiden klinkende resultaten behaald. en veel ervaring in het berjden van paarden. Naast hun manier van rijden komt er nog eens bij dat de paarden daar uitermate goed verzorgd worden en dat het gezellige eerlijke mensen zijn.
Hengsten kunnen periodes door verandering van omgeving of omstandigheden sterk vermageren doordat ze de hele dag druk zijn op hun box en dus meer energie verbranden dan aan voeding krijgen, hier kan je ook niet tegen aan voeren. Lijkt me sterk dat een paard beter of makkelijker wordt door hem geen krachtvoer meer te geven, als ik geen voer meer krijg doe ik niets meer en werkt het juist tegengesteld.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:40

Odie schreef:

Op de site van het NRPS staat dat hij goedgekeurd is tot het einde van 2005 http://www.nrps.nl Hengsten rijpaardhengsten Bonaparte.

Het veulen dat mijn merrie in 2000 aan de voet had was ook een heel sjiek diertje, ze had veel beweging en was net een gummiebal.
Had een heel lief en aanhankelijk karakter maar was er wel een met een kop erop. Helaas is ze in 2001 heengegaan, ze had een been gebroken in de wei en was niet meer te redden.

Bonaparte was niet mijn keuze geweest bij deze merrie, dit heeft de vorige eigenaar gedaan. Zelf wil ik meer springgericht fokken en dekken bij een KWPN goedgekeurde hengst. Merrie is ook KWPN.

Ik heb Bonaparte nog aan het werk gezien als dekhengst. Hij kwam samen met andere hengsten van dhr de Jong op de wagen bij de pensionstal waar ik stond met mijn oude paardje.

Toen was Bonaparte nog maar een jonkie want het zal wel een van de laatste jaren voor de KI zijn geweest. Ik wist destijds nog niet dat ik ooit een nakomeling van hem zou krijgen

Bonaparte wordt twaalf dit jaar, hij is net als mijn merrie van 1993. Ik ben wel benieuwd waar hij nu staat en of we hem ooit in de dressuurring terug zullen zien.

@Iloonie: Als nog meer informatie of foto's wilt PB me maar. Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:45

Odie schreef:
Ik heb hem een aantal keer zien lopen. Waaronder 1 keer in de Zeelandhallen, toen hij het Z2 won (onder Conny van Stokkom) zonder ook maar 1 goeie wissel te springen.

Vorig jaar gezien onder Irene van Gent op de Brabantse Ruiterdagen in Oudenbosch, ook in het Z2. Dit was eerlijkgezegd niet om aan te zien, hij liep in 3 stukken, had geen enkel spiertje meer en kon alleen maar staken.

'k heb een hele poos geleden gehoord dat Conny hem op een gegeven moment niet meer kon rijden, omdat hij alleen maar in verzet kwam. Toen hij vervolgens bij Irene van Gent op stal kwam was hij sterk vermagerd en in zeer slechte conditie, omdat ze hem geen krachtvoer meer hadden gegeven, in de hoop dat ie dan makkelijker zou worden.

Klopt! Conny rijd hem al een tijd niet meer. Hij was echt heel gevaarlijk. Ik kan je verhalen vertellen waar je bijna van gaat janken hoor, zo lastig. Erg jammer want het was een echte Balzflug, goede gangen vooral de draf maar galop iets moeilijker en moeite met de wissels.

ringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:48

Ik heb ook een nakomeling van Bonaparte. In het begin heb ik heel veel moeite met hem gehad. Vooral met zadelmak maken en daarna het inrijden, daarbij was hij heel lastig en hij was echt heel erg gespannen en vond echt alles eng. Hij was heel erg schrikkerig en rillerig.

Nu een jaar later gaat het echt heel goed. Hij wordt dit jaar vijf en hij is zo erg verandert. Ik ben in november met hem in het L1 begonnen en in het begin ging dat ook niet zo lekker, vooral veel spanning. De laate paar wedstrijden zijn echt heel goed gegaan met hele hoge punten. Ik ga nu L2 starten, het lijkt wel of er een knopje bij hem omgegaan is. Het is nu echt een heel fijn paard en ook heel erg lief en een echte knuffel.

Ik denk dat alle Bonapartes een beetje dit karakter hebben maar als ze je vertrouwen dan doen ze heel veel voor je. Ik vindt het een heel fijn paard en hij kan ook best aardig spingen trouwens.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:22

Ik weet ook heel veel van Bonaparte.
Hij wordt nu gereden door Irene Antens van Gent, hij staat in Wouwse Plantage op dressuurstal van Gent.
Ik heb hem pas nog gezien, en hij zag er goed uit, alleen was hij wat verkleurd door de zon.. erg zonde vond ik.

Ik heb ook een zoon van Bonaparte gereden, erg fijn dier!

Ik denk dat als je belt dat je zo bij hem langs kan!!
Hij is inderdaad van van Stokkum naar van Gent gegaan!

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:35

Hoi.

Ik ken Bona wel heel goed.
Conny van Stokkum heeft een hele tijd gelest bij Nick Wagman waar ik ook bij leste.
Ik hielp Nick ook veel met de paarden uitstappen en opzadelen enz,
Bona heeft toen ook een hele tijd bij ons gestaan het is een heellief paard in de omgang.
Onder het zadel kon hij best driftig worden en hij had veel moeite met de gallopwissels.
Verder was hij iets overbouwd maar het paard kon heel goed bewegen.
Heb zelf ook eens wat mogen rijden op hem erg leuk paard.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 23:31

ik hoor veel bekende dingen...

Behonst kan geweldig lopen, maar als die het niet leuk vind kan die soms ff moeilijk doen, hij wordt (nog) niet gemeen, gelukkig. Hij leert wel snel, in het begin kan die dan net doen of hij er nix van snapt maar binnen een uur komt er al verbetering.

Het is ook een echt knuffelbeer.. hij trekt heel erg naar me toe en is heel vriendelijk.

tis wel een btj een laatbloeier qua figuur zegmaar.. er moeten nog aardig wat kilootjes aan, maar het begint een heel mooi paard te worden...

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:15

ringo schreef:
Ik heb ook een nakomeling van Bonaparte. In het begin heb ik heel veel moeite met hem gehad. Vooral met zadelmak maken en daarna het inrijden, daarbij was hij heel lastig en hij was echt heel erg gespannen en vond echt alles eng. Hij was heel erg schrikkerig en rillerig.

Nu een jaar later gaat het echt heel goed. Hij wordt dit jaar vijf en hij is zo erg verandert. Ik ben in november met hem in het L1 begonnen en in het begin ging dat ook niet zo lekker, vooral veel spanning. De laate paar wedstrijden zijn echt heel goed gegaan met hele hoge punten. Ik ga nu L2 starten, het lijkt wel of er een knopje bij hem omgegaan is. Het is nu echt een heel fijn paard en ook heel erg lief en een echte knuffel.

Ik denk dat alle Bonapartes een beetje dit karakter hebben maar als ze je vertrouwen dan doen ze heel veel voor je. Ik vindt het een heel fijn paard en hij kan ook best aardig spingen trouwens.
Hai peet, hij is iddheel goed gaan lopen en gelukkig is hij heel lief voor Par in de paddock Haha!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:07

Ik ken 1 nakomeling van deze hengst. Hij wordt gereden door iemand die ik ken. Ik vind het wel een leuk paard om te zien onder het zadel. Hij is wel wat zwaar/log en schijnt met rijden ook af en toe best stoer te zijn, maar op zich heeft hij een rustig karakter en zit er weinig kwaads in.