Info weltmeyer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daanie

Info weltmeyer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 20:59

Hoi,

Ik weet dat Weltmeyer een beroemde hengst is, maar ondanks dat, kan ik weinig over hem vinden. Weet iemand wat meer over hem te vertellen of waar ik informatie kan vinden?
M.b.t prestaties/foto's enz enz
Ik heb alleen dit gevonden:

Citaat:
Weltmeyer

Breeder: Hermann Meyer, Allwoerden 15, 21729 Freiburg

Born: Feb. 14, 1984

Licenced: Adelheidsdorf 1987 143, 96/1/40

At Adelheidsdorf in 1987. Was the champion with 143.96 pts out of 40 horses. he is a License Class I Hanoverian
stallion. [ This is for Weltmeyer, the Grand Sire]/

WELT HIT STAR'S grand sire Weltmeyer is a phenomenal stallion:

1986 -
Champion at the stallion approval in Verden

1987 -
Champion 3 year old German riding horse in Vechta

1987 -
Champion of the 100 day performance test in Adelheidsdorf with an overall score of 143.96.

1988 -
Champion of the CHI confirmation show class for approved stallions

1988 -
Named STALLION OF THE YEAR

1989 -
Champion at the DLG exhibition.

WELTMEYER has truly proven to be an exceptional stallion by his own outstanding records as well as the success stamped out in his offspring.

Ik begrijp deze tekst zowiezo niet zo goed geloof ik... Tong uitsteken

Daanie

Re: Info over de hengst Weltmeyer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 08:01

is de hengst dan zo bekend, dat niemand er iets over weet? Tong uitsteken

parouscha

Re: Info weltmeyer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 08:26

Hierbij foto's (Btw sjuimpje heeft een Weltmeyer sinds kort Haha! )

Bedoel je : Weltmeyer II of gewoon Welmeyer van World Cup I
Afbeelding

Weltmeyer is, quite simply, phenomenal! He added "1998 Hanoverian Stallion of the Year" to his long list of accomplishments: 1986 Hanoverian Stallion Licensing Champion; 1987 German National Champion Three-Year-Old Riding Horse; 1997 Stallion Performance Test Champion; and 1989 DLG Champion. In 2003 Weltmeyer was the USA Equestrian's Leading Dressage Sire.

Weltmeyer has exceptional dressage ability with cadenced movements and beautiful suspension and elevation. He's gorgeous, 16H 1" tall and even jumps well. Video clip available on www.horse-gate.com. Click on Hengste Bewegungen.

Weltmeyer is famous as a sire of champions: seven German National Champion Riding Horses (Wittinger, Weltburger, Wolkenstein II, Wolkentanz, White Star, Wildrose, and Welt Hit IV); 2001 5-year old Dressage Champion Wanesco; two Hanoverian Stallion Licensing Champions (Wittinger and Wolkentanz), two Stallion Performance Test Champions (Wittinger and Wolkenstein II), and in 2001 the National Champion Driving Horse, Gestut Quellensee Westminister! Weltmeyer has 64 licensed sons and 205 out of 473 (almost half!) of his mares have achieved the coveted "States Premium Mare" title in Germany. His first Olympic competitor, Wall Street, competed for Australia in Sydney. His son, Weltall, competed for Germany, winning the team Gold Medal in Dressage in the 2004 Olympics. His daughter, Weserperle, competes at Grand Prix level in Germany.

Classically-Sired Weltmeyer offspring have done extremely well. In 1993 Wintersong (Weltmeyer/Moira) was Grand Champion at Dressage at Devon as a yearling for Marefield Meadows. In 1999 Welttanzer (Weltmeyer/Femme Fatale) won the Weanling Colts class at Dressage at Devon for Betsy Smith.

Breeding Values (Hannoveraner Jahrbuch Hengste 2005): Competition Dressage 153, Competition Jumping 77, Riding Horse Type 146, Conformation 152, MPT Dressage 162, MPT Jumping 60.

Classically-Sired foals include: 1998 Walk Softly, 1999 Willem, Welttanzer, Weltmetallica, When Worlds Unite, Weltensaga, Western Prince, 2000 Wendola, 2001 Willow Rose, Waldemar, Whiskey Jack, Weltweise, colt (Gilda Wer)

Afbeelding

Foaled in 1984, Weltmeyer was a sensation the day he was born, according to his breeder, Hermann Meyer (the ‘meyer’ in Weltmeyer) and he proved Mr Meyer right when he was champion of his licensing in Verden. At the Bundeschampionate, Weltmeyer continued his triumphal progress. According to deputy breeding director of the Hannoverian Verband, Dr Ludwig Christmann: "He moved through the arena unflustered. His trot was magnificent. It could not have been any better. The judging committee gave him the top score of 10. His canter stride was a leap forward flowing through the entire body of the horse. It earned a 9.5. The walk was ground-covering and earned an 8.0 (if there is a little worry about the Weltmeyer progeny it is in the area of the walk). In addition he received a 9.5 for conformation and for his overall impression."
Weltmeyer went on the win his performance test at Adelheidsdorf with a dressage score of 143.94 - more surprisingly he had a jumping score of 141.44, although it must be confessed that he has yet to produce jumping progeny. With the huge demand from mare owners for Weltmeyer, state stud director, Dr Bade took the unprecedented step of not sending Weltmeyer out to a stallion station, but keeping him at the breeding station in Celle where he was bred to 200 main studbook and State Premium mares from all over the Hannoverian breeding district. This was a ‘kick start’ the like of which no other first season stallion had received, and there are still those who question Weltmeyer’s success, claiming that it comes in no small part from the superior mares he covered.
Still there is no doubt that Weltmeyer is a sensation as a breeding stallion. In 1991,
a colt from his first crop, Wittinger (out of a mare by Raphael) was champion of his
licensing, and went on the following year to - like his dad - win the title at the Bundeschampionate, and his performance test.
At the 1992 licensing, Wolkenstein II (out of a mare by Wendekreis) was reserve
champion, and then won his performance test the following year, the year in
which Wolkentanz (mare by Ludendorff - no relation to the stallion that came to
Australia) won his licensing and he went on to win at the Bundeschampionate,
and stand reserve champion at his performance test.

Onder het zadel met hans peter klaus
Afbeelding

http://www.keros.be/nl/hengsten/hengstf ... ros_id=169

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:30

Ik denk niet dat er veel hengsten zijn met zoveel Statsprämien Stuten en gekeurde zonen en kleinzonen. Ik zelf heb de eerste gekeurde hengst met Weltmeyer in de derde generatie!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:59

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:40

holly schreef:
Filmpje van Weltmeyer (van World Cup)
http://www.horse-flirt.de/video/mov796.m1v

Het is dat de ruiter zo aanwezig is, maar ik vind Weltmeyer zelf lopen alsof hij heerlijk aan het huppelen is.

Alleen is Weltmeyer nou niet zo lekker uit te zitten doordat hij zo hoog opgeeft en zich wel ietwat vasthoudt in de rug. Verder niets negatief over deze hengst hoor. Geeft heel erg mooie en goede paarden.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:51

holly schreef:
Filmpje van Weltmeyer (van World Cup)
http://www.horse-flirt.de/video/mov796.m1v

Het is dat de ruiter zo aanwezig is, maar ik vind Weltmeyer zelf lopen alsof hij heerlijk aan het huppelen is.

Ach je moet dat begrijpen. Die man wordt ook al een dagje ouder. Dan doet het wel eens pijn als je de dag ervoor een beetje te ver bent gegaan. Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:17

Jan_VT schreef:
Ach je moet dat begrijpen. Die man wordt ook al een dagje ouder. Dan doet het wel eens pijn als je de dag ervoor een beetje te ver bent gegaan. Haha!

Tja hij moest de stagaire nog plezieren.... Haha!

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:03

Hihi, bedankt voor Alle info maar weer. Ik ben happy... Haha! het is namelijk de "opa" van mijn aanstaande merrie Cool

Wat ik wel maf vindt van die foto's, is dat Weltmeyer zo klein lijkt...die ruiters zijn blijkbaar errug groot Nagelbijten / Gniffelen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:55

Afbeelding

volgens mij is dit ook een plaatje van weltmeyer..

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 18:23

Dat zou heel goed kunnen inderdaad! wel een plaatje...maar ook hier lijkt ie zo klein? toch?

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:25

Daanie schreef:
Dat zou heel goed kunnen inderdaad! wel een plaatje...maar ook hier lijkt ie zo klein? toch?

Vind ik absoluut niet, ik geloof dat hij zelf toch wel in de maat kwam, als ik mij niet vergis wat hij 1.67 wat volgens mij toch zeker normale grote is.

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 10:18

ja ik weet dat hij inderdaad genoeg formaat heeft...
Alleen vond dat diegene die naast hem loopt zo groot leek....maar ik denk dat ik wel ete hoe het komt hoor. Rolleyes Ik ben zelf maar 1.63 dus dan torent een paard van 1.67 met zijn rug gewoon boven je uit Haha!

anoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:46

hoi hoi

Ik ken een super lopende weltmeyer.. maar weltmeyers zijn ontzettend lief en rustig maar sommige ook haast weer iets te sloom maar ze kunnen onwijs goed lopen en hebben een super karakter.. en de bouw is redelijk stevig het is geen fijn paardje maar heel stoer en een mooie bouw. En ze lopen met extra knie erin.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:02

Wat bijna nooit ter sprake komt is dat Weltmeyer ook nog op hoog niveau presteerde in de sport. Op zich niet zo bijzonder maar wel als je weet dat hij geopereerd was aan 5 gebroken ruggewervels!!

eurodressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:58

Wij hebben op dit moment twee veulens van Weltmeyer op stal

1) merrie, zwarte, zeer stevig gebouwd, mooie bovenlijn. Weltmeyer x Luciano x Koran/T

2) hengstje, gisteren geboren, Weltmeyer x Argentinus x Luciano x Koran/T - zeer leuk vosje, lange benen, super tof kopje..

en we verwachten nog een His Highness..

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 19:06

Citaat:
Wij hebben op dit moment twee veulens van Weltmeyer op stal

1) merrie, zwarte, zeer stevig gebouwd, mooie bovenlijn. Weltmeyer x Luciano x Koran/T

2) hengstje, gisteren geboren, Weltmeyer x Argentinus x Luciano x Koran/T - zeer leuk vosje, lange benen, super tof kopje..

en we verwachten nog een His Highness..

Hebben deze veulens nou rechtstreeks Weltmeyer als vader? (Misschien een stomme vraag, maar begrijp de notatie ... x.... x niet altijd goed Bloos )

Citaat:
Ik ken een super lopende weltmeyer.. maar weltmeyers zijn ontzettend lief en rustig maar sommige ook haast weer iets te sloom maar ze kunnen onwijs goed lopen en hebben een super karakter.. en de bouw is redelijk stevig het is geen fijn paardje maar heel stoer en een mooie bouw. En ze lopen met extra knie erin.

Ik heb mijn veulen nu een week en ze heeft inderdaad een heel zachtaardig karakter! Dit karakter heeft ze zeker niet van haar moeder, maar van haar vader Wild Romance (dus van Weltmeyer) die ook al zo'n zachtaardige hengst was.
Ze is trouwens heel rank en elegant gebouwd, maar heeft van moeders kant ook veel volbloed en arabisch bloed erin zitten. Overigens verbaasd het mij dat Weltmeyer geen fijne, maar wat stevigere paarden zou vererven? Denk dat dit ook aan de moeder ligt. Weltmeyer zelf is best rank om te zien, het is ook een hannoveraan, die zijn meestal wat sierlijker, toch?

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 19:09

Citaat:

Heb jij trouwens een foto van dit vosje? ben erg nieuwsgierig of ze een klein beetje op mijn merrietje lijkt. Dat is ook een vosje, hoog op dr benen en een prachtig koppie. Ik al kijken of ik hier een foto kan plaatsen, maar heb nog niet veel duidelijke foto's.

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 19:34

Dit was dr als jong veulen:

Afbeelding

En zo ziet ze er nu als jaarling uit:

Afbeelding

Afbeelding

De foto's doen haar helaas geen eer aan...