Ik heb er geen maar ik ken er wel eentje. (Ik neem trouwens aan dat je de New Forest hengst Corso bedoeld?) Is een 6-jarige ruin, L1 dressuur, gruwelijk mooi, valk kleur. Moeder is Sulaatiks Yellie Marmelade. Qua karakter een hele moeilijke pony, scheen als hengst heel erg dominant te zijn, is na het verrichtingsonderzoek gecastreerd en is in omgang makkelijk geworden, met rijden nog steeds moeilijk. Gruwelijk lui, als ie geen zin heeft staken, steigeren, bokken. In het rapport van het verrichtingsonderzoek wordt ie wel een 2de "Power en Paint" genoemd, veel dressuurtalent en een mooie zelfhouding. Foto's van hem staan geloof ik nog wel op de site van Stal Wolfs, die hebben hem toendertijd voor de hengstenkeuring gehad. Weet zo even de link niet, maar hij moet wel ergens te vinden zijn.
Corso staat inmiddels niet meer in Nederland, hij is verkocht. Liberty hier op bokt, houdt een hele administratie bij van de New Forest pony hengsten, wie weet heeft zij ook wat gegevens van nakomelingen.
Ja , hij is in 2004 verkocht naar denemarken en staat bij Katerine Lund
Ik denk dat mijn veulen een van de laatste nakomelingen in Nederland is
lovebelly
Geplaatst: 24-01-10 02:08
Ik heb er ook eentje! Kan wel heeeel veel streken hebben. maar voor de rest is die in de zomer niet echt heel levendig Springen en crossen vind ie leuk maar dressuur kan doodvallen voor hem. Donkerbruin hij is nu 6 jaar