Deze vraag is waarschijnlijk al een keer gesteld maar ik kan het met de zoekfunctie niet vinden
Ik vind het lastig mijn vraag duidelijk te formuleren.Wanneer is een paard NRPS en wanneer KWPN? Ik weet dat een nrps x% arabisch bloed heeft enz. En weet ook dat KWPN een heel ander stamboek is, maar hoe zit dat bij vermenging.
Voorbeeld: Hier op bokt.nl staat een hele leuke jaarling te koop:
verwachtte stokmaat 1.66 m
Moeder keur preferent Flyinglight (V Saros) x V Wild Romance (V Weltmeyer).
Wild romance= NRPS hengst, een weltmeyer x Airport. Weltmeyer is kwpn. Waarom is Wild romance NRPS en niet Kwpn? Is dit alleen doordat Airport dan niet kwpn is?
flyinglight is van Saros die ook KWPN is.
Waarom is dit veulen dan NRPS en niet KWPN? hoe wordt bepaald dat een paard NRPS of KWPN is?
En zijn kwpners geschikter voor de sport of vind je ook veel nrpsers in de sport? Ik hoor namelijk voornamelijk geluiden van kwpners??
Gr Daan
)
Beide stamboeken zijn op prestatie gericht.
Anders vraag je maar verder. Mijn verhaal is misschien een beetje warrig, heb het niet nagelezen namelijk, want het eten is klaar
Ondanks dat het eten stond te wachten, heeft het me wel op weg geholpen...
Kun je altijd nog ev. samengesteld doen als je springen zat bent.
echt een plaatje om te zien, heel chique. Precies wat ik ook zoek
Ik merk toch iedere keer weer dat bruine paarden mijn voorkeur hebben, toch sprekender. Misshcien omdat mijn eerste pony er precies zo uitzag. Waar ik naar ga kijken is juist voskleurig
Ik ben vandaag brij. Ga eens kijken of ik misshcien vandaag al naar de merrie kan kijken...
terwijl ik vind dat bijna alle NRPS iets ranks hebben.
Iets wat ik eigenlijk niet wilde
Iedereen blijft me maar afraden om een veulen te kopen. Zoveel risico omdatje niet weet hoe ze wordt, er 2 jar geld in pompt, er nog niet van kunt genieten en ik beter een jaar kan wachten om dan een 3-jarige te kopen.