Veulen 2004 van Royal Dance, hoe nu verder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

makreeltje

Veulen 2004 van Royal Dance, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 09:23

In 2004 heeft mijn merrie (Hierarch) een hengstveulentje gekregen (Van Royal dance).Royal Dance is niet goedgekeurd als dekhengst bij het KWPN (wel goedgekeurd voor Oldenburger, Westfalen en Rheinland). Omdat de merrie nogal moeilijk in de omgang is, heb ik besloten niet met merrie en veulen samen naar een veulenkeuring te gaan.Mijn veulen is nu wel opgenomen in het veulenboek van het KWPN maar hoe moet ik nu verder? Graag zou ik van de ervaren mensen op deze site vernemen wanneer de volgende mogelijkheid er is om dit hengstveulen (sorry, hij is nu al een enter)naar een keuring te laten gaan zodat hij in het hoofdstamboek opgenomen kan worden. Hoe gaat dit vervolgens allemaal in z,n werk? Mijn hengstveulen is donkerbruin/tegen het zwarte aab geworden zonder aftekenigen. Graag zou ik foto,s zien van andere nakomelingen van Royal Dance.
Ik ben erg benieuwd,alvast bedankt voor jullie reactie,s!

ibikus

Re: Veulen 2004 van Royal Dance, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:42

Hengsten worden alleen in het hoofdstamboek opgenomen wanneer ze na de 3 bezichtingen slagen voor het verrichtingsonderzoek Knipoog

Als je het leuk vind om nog voor die tijd een keuring te bezoeken dan kan je de verschillende fokverenigingen bellen om te vragen of zij jeugdrubrieken uitschrijven.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 10:31

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:10

Mijn jazz merrie is nu drachtig van Royal Dance en verwacht haar veulen in mei. hoe zit het met merrieveulens kunnen die wel in het hoofdstamboek ingeschreven worden na de keuring bv. op3-jarige leeftijd? en als je een hengst naar een stamboekkeuring doet en hij zou bv. ster worden kan het dan wel of alleen maar als hij dekhengst wordt?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:32

Zie de stamboekrichtlijnen van het KWPN,
uit mijn hoofd moet je een merrie laten Prokken, cornageonderzoek, aanbieden op de keuring en een verrichting er bij halen (EPTM, IBOP of Z2+1 wp).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:01

Royal Dance x Houston op ong 2 maanden oud:

Afbeelding

En met ong 15 maanden oud:

Afbeelding

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:32

Ik heb ook een royal dance. Dit jaar wordt ze 5. Als je foto's wil zien moet je ff je mail adres geven, ik ben namelijk nogal blond en kan geen goede upload site vinden. Knipoog Haha!

dutchgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:05

mijn merrie is ook drachtig van ROYAL DANCE en is 22 mei 2005 uitgerekent.Voor opname is belangrijk dat de merrie een KWPN papier heeft ook al de vader van buitenlandse afkomst dat maakt niet uit dan krijg je gewoon een kwpn papier bij je veulen alleen moet je dan nog wel als ze drie zijn voor een stamboek opname net als bij alle veulens.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:09

Dutchgirl,
daar klopt helemaal niets van, waar heb jij die info vandaan?
Ik zou de stamboekrichtlijnen er maar eens op naslaan.
www.kwpn.nl hier staan ze online.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:15

dutchgirl schreef:
mijn merrie is ook drachtig van ROYAL DANCE en is 22 mei 2005 uitgerekent.Voor opname is belangrijk dat de merrie een KWPN papier heeft ook al de vader van buitenlandse afkomst dat maakt niet uit dan krijg je gewoon een kwpn papier bij je veulen alleen moet je dan nog wel als ze drie zijn voor een stamboek opname net als bij alle veulens.

Je bedoelt Register A denk ik.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:41

Lekker belangrijk, wat voor papier erbij zit.
Een Oldenburgs papier is net zo interessant als zo'n Oranje afstammingsbewijs.

En een goede buitenlander neemt het KWPN ook echt wel zolang hij maar ECHT GOED is. Voor eventuele verkoop maakt het niet uit wat voor papier erbij zit, als er maar een papier bij zit. Voor de sport zijn immers heel andere zaken belangrijk.

Overigens: ik heb een 3 jarige van Royal Dance - zou hem voor geen goud willen missen!