Informatie over Troy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Informatie over Troy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 12:48

Wie kan mij meer vertellen over de hengst Troy van Negro x Glendale.
Alle info is welkom over verrichting en wie er een veulen van hem verwacht enz.
Wat vinden jullie van deze hengst?

Anoniem

Re: Informatie over Troy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 13:56

Hij komt uit dezelfde stam als mijn merrie, de Dieni stam. Ik heb hem op de hengstenkeuring gezien. Ik was er niet echt kapot van, ik houd van paarden met wat meer massa en hij heeft niet echt een spectaculaire draf. Wel een supergalop trouwens, dat maakt wel wat goed. Draf kun je tenslotte wel verbeteren. Het is een Ttje dus ik denk dat de eerste nakomelingen dit jaar geboren worden.

Link naar afstamming:

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=8630

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:57

Troy (Negro x Glendale x Radbout)
Geb. datum: 9 april 2000
Kleur: bruin
Stokmaat: 165

Verrichting Ermelo 2003 (04-09 t/m 12-11)
Troy is een frisse, betrouwbare hengst. Tijdens het voorjaarsonderzoek is de hengst aanvankelijk brutaal en vroeg veel van de ruiter. In het najaarsonderzoek is dat sterk verbeterd. Hij heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken.
De stap is ruim, zuiver en correct met een goed lichaamsgebruik. De draf is wisselend van ruimte en dat geldt ook voor de gedragenheid. De galop is goed van ruimte en afdruk met een goede beentechniek en een goede houding. Als dressuurpaard heeft de hengst ruim voldoende aanleg en geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Bij het springen toont Troy voldoende afdruk, maar springt daarbij naar voren. De hengst toont voldoende lichaamstechniek, maar houdt zich achter vast. De hengst toont matig vermogen. Troy heeft als springpaard matig tot voldoende aanleg en geeft zijn ruiter daarbij een matig gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Troy heeft eerder aan het voorjaarsonderzoek deelgenomen, maar is toen, vanwege een blessure, doorverwezen naar het najaarsonderzoek.

Stap 8
Draf 7
Galop 9
Aanleg dressuur 7.5
Subtotaal dressuur 31.5
Plaatsing dressuur 3e (ged)
Afdruk 6
Techniek 6
Vermogen 6
Aanleg springen 5.5
Subtotaal springen 23.5
Plaatsing springen 9e (ged)
Puntentotaal 55.00
Plaatsing 8e van 18 (11)
Jaar verrichting 2003
Plaats verrichting Ermelo

Overige informatie
HK KWPN Den Bosch 2003 (01-02)
Aangewezen voor verrichtingsonderzoek. Kampioenskeuring 5e.
Verwachtingswaarde: dressuur 126 (btr 17%); springen 96 (btr 16%).

Afstammingsinformatie stand 2003
Vader Negro is inmiddels gevorderd tot lichte tourniveau en valt op door het sterke achterbeengebruik en zijn vermogen te verzamelen.
Moeder Lieni zag in de test haar aanleg als dressuurpaard met een acht beloond. Zij bracht 5 nakomelingen (3 hv en 2 mv), waarvan 1 met keurpredikaat en 1 2e bez hengst. Grootmoeder Zieni bracht de Z-springpaarden Generaal (v Naturel) en Kilkenny (v Faram) en het Z1-dressuurpaard Dieni (v Onyx). Verder is zij grootmoeder van het Z1-dressuurpaard Leonie (v Concorde), van het Z2-dressuurpaard Hovenier (v Cantor), van de Z-springpaarden Jupiter (v Belmondo) en Illuster (v Jasper) en van het ZZ-springpaard Moonlight (v Haarlem. Overgrootmoeder Tieni is grootmoeder van de Z1-dressuurpaarden Jimbo (v Nabuur) en Nanin (v Partout). Lieni, Zieni en Tieni komen uit de bekende Noordhollandse Dieni-stam die goede keuringspaarden heeft gebracht. Uit dezelfde merrielijn kennen we de goedgekeurde hengsten Opan, Nobility en de internationale dressuurpaarden Elorianne en Fidelia.

Exterieuromschrijving 2003
Troy is een goed ontwikkelde hengst die goed in het rechthoeksmodel staat met een beste schouder. Het fundament is correct gesteld, het voorbeen zou meer lengte moeten hebben.
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:23

Ik vind er persoonlijk niks aan, maar misschien is dat smaak Knipoog
Ik vind het een echte krabbelaar, vooral in de draf, dat is gewoon naar om te zien. Zijn galop is inderdaad een stuk beter, maar toch kan hij me niet bekoren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:32

Ik vind er ook weinig aan. Zijn eerste veulens worden idd dit jaar geboren, ik vind hem niet mooi gebouwd, maar het meest stoor ik me denk ik wel aan die hals.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:41

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:43

De hengst toont wat hij is, hij gaat heel snel terug op basisbloed, alhoewel hij wat mooier was geworden dit jaar.
Ik schat in dat hij een merrie met veel bloed nodig heeft, maar ik zou iig zijn veulens afwachten.

Fabienne hier op bokt verwacht binnekort een veulen van Troy

sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:45

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:56

Op 13 april is er in Nijkerk een hengstenshow waar hij gepresenteerd wordt..

Ik ga er heen, ken de hengst niet, Lame wordt dit jaar gedekt door Troy..

We wilden graag een hengst die niet te groot is en dressuurmatig is aangelegd. Daarnaast hopen wij de kleur van Lame (zilverappel) door te kunnen fokken..

Maar ik ben erg benieuwd...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:00

Ik vind er ook weinig aan.. Net als wat Rinske zegt. Hij krabbelt mij teveel.
Heb hem op de HK gezien dit jaar en hij was wel iets beter geworden maar warm kreeg ik het er echt niet van..

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:30

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:11

Tamora (Olivi x Wisconsin) heeft sinds kort een hengstje van Troy, en naar horen zeggen is het écht een heel gaaf veulen, merrie heeft zelf op de nationale merrie keuring gelopen, en is een erg gave merrie Ja!!!

op www.melissen.net en dan tamora in typen staan foto's Lachen