Ik zoek de nakomelingen van mijn merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monday

Ik zoek de nakomelingen van mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 09:55

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar de nakomelingen van mijn eigen merrie. Ze heeft bij haar vorige eigenaar twee veulens gehad. Helaas heb ik geen foto's van de veulens en bij de vorige eigenaar informeren schiet ook niet op. Scheve mond

Het gaat in dit geval om:

Onira Wilson (merrie) geboren in 1996;
Zichem x Walser (moeder is Hester)

Salvador Wilson (hengst/ruin?) geboren in 1999
Zichem x Walser (moeder is Hester)

Ik weet dat Salvador in de dressuur is gestart, nog ergens in Gelderland, maar ik heb geen idee waar ze zijn. Ik ben ontzettend benieuwd hoe deze paarden eruit zien (vooral of ze op hun moeder lijken) en hoe het met ze gaat, dus:
ben je misschien de eigenaar of denk je dat je weet waar ze zijn, ik wacht vol spanning op je berichtje.

Sodera

Re: Ik zoek de nakomelingen van mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:08

Zijn het KWPN-ers? dan kun je misschien bij het stamboek wat dingen opvragen (van het KWPN weet ik zeker dat het kan, van de rest van de stamboeken niet)! Bijv. over eigenaren ed!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 11:49

Ja, het zijn KWPN-ers, maar het KWPN geeft geen informatie door. Het nakomelingen overzicht kon ik nog krijgen, maar destijds wilden ze al niet eens zeggen wie de vorige eigenaar van mijn paard was.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:08

Als je de stamboeknummers van de paarden hebt en je weet dat ze in de sport gelopen hebben kan je het ook via het KNHS proberen. Daar heb ik een paar jaar geleden namen gekregen van eigenaren. Via www.telefoongids.nl kan je dan de telefoonnummers opzoeken en dan kan je erachteraan bellen.
Succes met je zoektocht Lachen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:40

knhs geeft niet altijd meer namen van ruiters door (soms nog wel, ligt eraan wie je aan de telefoon krijgt), maar ze zeggen sowieso wel bij welke rijvereniging de combinaties gereden hebben. De nummers van die verenigingen kun je ook vragen of opzoeken op knhs.nl Het secretariaat van de betreffende rijvereniging kan je helpen aan namen en telefoonnummers van de ruiters.
Succes!