Drachtig??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Drachtig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 09:31

Waaraan kan je allemaal zien dat een pony drachtig is??

We blijven het vermoeden hebben dat Tinkerbell (shet) drachtig is, maar zeker weten doen we het niet..

(VA hebben we uiteraard al aan gedacht, maar als je de kosten niet perse hoefd te maken doen we het liever niet.. Knipoog )

petraaken

Re: Drachtig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 09:57

oei lastig vraag Liesje. Veel buik krijgen ondanks dat je haar niet extreem veel voert. bij merries die dat veulen goed kunnen wegsteken in de buik, maken die plots uier aan. Gedrag die plots verandert of ze worden maar niet hengstig in het voorjaar. Iedere merrie is anders denk ik.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 10:37

Dat is het hem dus.. Ze heeft een behoorlijke pens, ondanks ze weinig voer krijgt.. Maar daarbij beweegt ze ook weinig..
Haar uiers zijn ook soms ineens "opgezwollen" en de volgende dag zijn ze weer "dun"..
Daar tegenover staat dat als ze maar denkt dat er een hengst dichtbij is, ze spontaan hengstig is.. Dit hoefd natuurlijk niks te betekenen, maar ik vind het toch raar..

Een maand of 2 geleden heeft er iemand aan haar uiers gevoeld en volgens hem was ze niet drachtig, maar als het een mei-veulentje zou worden je daar toen nog niks over kon zeggen.. Hij had me ook verteld dat de buik aan de linkerkant dikker moest zijn dan rechts..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:48

Ik was er ook van overtuigd dat mijn shet drachtig was. Gigantische buik, geen speknek en weinig voer, ze kreeg zelf uier en er kwam heel even melk uit! Maar helemaal niks hoor, merrie was zo leeg als het maar kon.

De enige manier om zeker te zijn, is opvoelen door een DA met kleine handen Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 08:49

Door een vrouw laten dus. Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:52

zo'n shettie hebben wij ook gehad, bleef gewoon hengstig en al...als ik jou was ging ik naar de va. opvoelen kost maar 15 euro ongeveer (hier tenminste) en dan ben je zeker

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:15

als ik jou was zou ik zeker de DA even laten chekken, je moet er toch niet aan denken dat ze bevalt zonder dat jij iets weet en het gaat mis... vergeef je jezelf nooit!!